  • Data: 2002-04-07 13:24:01
    Temat: Re: PKO BP - pijawki lapczywe...
    Od: "AMRA" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Aha -znów ten wstrętny Balcerowicz!!! dawaj! -huzia na józia !!! Ciekaw
    > jestem co Ty rozumiesz pod pojęciem "chłodzenia" gospodarki i jakimi
    > środkami ten wstręciuch ochłodził gospodarkę.
    > Na marginesie podpowiem Ci, że Polska doświadczyła tzw kryzysu na końcu
    > wśród reformowanych gospodarek tzw. bloku wschodniego - co to jest cykl
    > koniunktury i po co się łagodzi jego wahania- a zresztą... .

    Co, w Pana Kaynesa sie bawisz? ;)
    Tak na marginesie czy wydatki rzadu USa na zbroijenia itp - zaliczysz do
    dzialan pod ktore podciagniesz monetarystow???
    Porownywanie gospodarek Polski i innych krajow tego bloku jest (za wlasnie
    prof. Balcerowiczem) raczej bezcelowe. Zupelnie inne byly warunki startowe,
    struktura gospodarek itp. to, ze jako ostatni wchodzimy w kryzys - trzeba
    sie z tego cieszyc??? Nie za bardzomi sie usmiecha. Bezrobocia nigdzie
    takiego nie bylo i nie ma jak u nas!
    Zobacz na strukture eksportu Polski i takich Wegier...
    Cykle koinkturalne?? A co ma teraz do zaproponowa Balcerowicz??? Trzymanie
    sie restrykcyjne wysokich stop procentowych, zeby zarzynac dalej
    gospodarke??? Popatrz madralo na naklady inwestycyjne w 1997 wzrosly o
    21,7%, a w czwartym kwartale ubieglego roku spadly 0 14,7%. I sobie skojarz
    ze stopami procentowymi jak to bylo...

    Branie na potege kredytow za granica?? Nie rozsmieszajcie mine - kto bedzie
    bral? Male i srednie przedsiebiorstwa, ktore zapewniaja gro miejsc pracy???
    Zenada!

    > Co do obiżek stóp to tez podpowiem Ci, ze sam prof. Balcerowicz o tym nie
    > decyduje, co zdaje się chcesz nam zasugerować, tylko wynik głosowania
    > członków Rady. Co do skutków obniżek stóp proc to tez trzeba swoje
    odczekać-

    NIE ROZSMIESZAJ MNIE! Czlonkowie rady to w 2/3 zaciag poprzedniego
    skompromitowanego ukladu, ktory obecnie jest albo poza parlamentem albo
    szczury pokryly sie w PiS, czy PORP.
    A swoje odczekac?? Tez argument chybiony. JEsli trzeba czekac na impuls
    spowodowany obnizeniem stop procentowych poltora roku (a tak twierdzi
    Balcerowicz), to dlaczego obnizano tyle razy stopy procentowe.. nie czekajac
    mna skutki wczenisjeszej obnizki???

    Mamy stagnacje i zalamanie sie popyty wewnetrznego - prawda??? I zadne
    reformy finansow, kodeksu pracy i tak dalej nie pomoze. albo jak umarlemu
    kadzidlo pomoze!

> [...]
    > wszak vox populi- co by nie rozpieszczać tych krwiopijców i wyzyskiwaczy).
    > Choć tyle dobrego - ale bedziemy oceniać po faktach.
    >
    > Co do składu RPP - to niby kto miał zasiadać - fachowcy od jedynie
    słusznych
    > gospodarek centralnie sterowanych, a może ci wrażliwi społecznie ale nie
    > ekonomicznie? Rozumiem, ze w następnym zaciągu będą "eksperci" z SLD, PSL,
    > Samoobrony, LPR, AWS mający za sobą bagaż doświadczeń w innych bankach
    > centralnych, ze sporym dorobkiem naukowym (hi hi ciekawe kto będzie ha

    W ciagu 12 miesiecy (luty-luty)wzrost produkcji wyniosl 0,1% (strasznie
    duzo, nie???), nastapil realny spadek inwestycji, o ktorym wyzej pisalem.

    A moze tez jestes niezaleznym analitykiem na garnuszku jakiegos zachodniego
    kapitalisty???

    Azeby unaocznic ci, ze gdzie indziej mozna, tylko u nas nie, podam kilka
    liczb:

    Kraj / stopy procentowe (%) Inflacja ogolem (%) Inflacja w produkcji (%)
    Strefa Euro 3,3 2,2 -1,1
    USA 1,9 1,8 -2,6
    Rosja 17,8 18 21,4
    Czechy 4,3 3,7 0,6
    Węgry 8,6 6,6 -0,4
    Slowacja 7,8 6,2 3,4
    Polska 10,3 3,5 0,0

    I teraz BARDZO CIE prosze. Przekonaj mnie, ale nie bzdurna demagogia takie
    roznice.

    Pamietaj o stopie bezrobocia w Polsce i w tych krajach.

    Prosze bardzo - jesli podasz dobre argumenty przyznam Ci racje. Ale jak masz
    pisac a bo komuchy, a bo 50 lat. To nawet sie mecz....