  • Data: 2002-04-08 22:03:45
    Temat: Re: PKO BP - pijawki lapczywe...
    Od: "Jamesi" <l...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czekaj chlopie. A czy ja gdzies powiedzialem, ze jestem za zwiazkami
    > zawodowymi???

    Oj oj - chwilunia- a czy ja coś mówiłem, że Ty mówiłeś, że jestes za?
    Dla mnie jedno i drugie jest nierozerwalnie związane - i choćby taki AWS
    przyklejał sobie etykiete prawicy tak lewcatwem zostanie (wiem wiem o AWS
    nic nie mówiłeś) podobnie jak SLD (choć etykiet prawicy sobie nie przyczepia
    :-)) tak związki zawodowe ma w genach.

    > Widzisz ja kierunki tez znam, tylko, ze twierdze, ze:
    > 1) samo obnizenie stop gowno za przeproszniem da
    > 2) same dzialania liberalizujace kodeks pracy, itp. itd tez nic nie da
    (BTW
    > jak sie obronisz przed argumentem, ze kiedy mielismy 7% wzrost
    gospodarczy,
    > spadajaca inflacje, to kodeks dzialal, a nagle teraz go trzeba zmienic??)

    patrz uwagi grupowicza Jaco...

    > Dla mnie powinno isc to razem. Bez obnizenia i to znacznego stop
    > procentowych

    patrz jeszcze raz uwagi Jaco...

    > i jednocznesnej liberalizacji kodeksu pracy, obnizeniu podatkow
    > i akcyzy, uproszczenia procedur i likwidacji biurokracji NIE da sie nic
    > ruszyc.

    oki zgoda ... tylko tutaj pojawia się klasyczny dylemat socjaldemokraty: Jak
    zrobić kopę nie ściągając portek... (biedny Lesio M)

    > A twierdzenie, ze przy tak niskim poziomie inflacji nalezy urtzymywac tak
    > wysokie stopy procentowe - albo nieuctwem

    nikt tak nie twierdzi, wszak argumentują (nawet trąbią wszem i wobec) iż
    poziom realnych stóp procentowych nie zależy li tylko od poziomu inflacji...

    >albo celowym dzialaniem - w czyim
    > interesie???

    .....czyżby tych wstrętnych spekulantów...?

    > Popatrzmy na Argentyne

    ano rzućmy okiem...

    > jak to MFW caly czas stanowczo podtrzymywal tamtejszy
    > kurs gospodarczy. I pozyczal kase - az... Az panstwo jedno z najbogatszych
    > na poczatku wieku

    ałć troche czasu już chyba minęło, co...

    > stalo sie bankrutem.

    kłopoty się zaczęły jak w zaczeli gmerać przy stopach i gwałtownie je
    obniżyli... (przy uwzględnieniu innych czynników jak budżet, zadłużnie,
    sztywny kurs ich waluty do USD itp.)

    > Dalej jednak nie wytlumaczyles mi nic. Takis madry, a jedynie cos tam
    > banialuki ogolnie wiadome popisales, lub jakies docinki w moim kierunku.

    osobiście nic Stary do Ciebie nie mam... (jeżeli tak to odbierasz to
    przepraszam)

    > Dalej prosze Cie - podaj mi argumenty, uprawniajace Cie do twierdzenia, ze
    > stopy procentowe powinny byc na takim poziomie. bo ja tego nie rozumiem i
    > twierdze, ze powinny byc nizsze.

    od lutego 2001 gdy stopa ref wynosiła 19% spadła do 10% w styczniu 2002-
    uwzględniając inflację spadła realnie z 11,6% do 6,3% - czyli o 5,3 pp.
    (oczywiście ten wstrętny Balcerowicz był, cholera jasna, juz prezesem NBP i
    bronił wysokich stóp rekami i nogami !!!- wszak podwyższał je potajemnie,
    drań jeden, jak nie był jeszcze w RPP!!!). - twierdzenie polityków, że
    wyduszenie jeszcze tych 3 pp no 2 pp ożywi gosp to jest nieuctwo - w
    najlepszym wypadku ignorancja.

    Jeżeli już porównujesz nas do innych krajów Zachodu to porównuj do czasów
    kiedy kładły duży nacisk na dławienie inflacji a nie do dzisiejszych czasów
    jak zasłużenie korzystają z efektów tego dławienia!!! Nie ma nic od tak -
    pstryk tniem po stopach na maksa a jutro jest git. Tym się różni
    Makroekonomia od Mikroekonomii, ze w Makroekonomii sam tzw chłopski
    (SLD_PSLowski) rozum nie wystarczy... potrzebna wiedza i doświadczenie (i
    nie była to docinka pod Twoim adresem- szczerze) tylko ogólna uwaga...