  • Data: 2002-04-09 09:43:46
    Temat: Re: PKO BP - pijawki lapczywe...
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:a8uafj$rgs$1@news.onet.pl...
    > Pytanie.
    > Czy ludzie beda kupowac przy takim bezrobociu? Z dnia na dzien i tak sie
    nie
    > da stworzyc miejsc pracy - bo i jak. Wiec kupowanie na kredyt przy takim
    > bezrobociu jest bardzo watpliwe, co wiecej nie jestesmy wcale krajem, w
    > ktorym ludzie sa az tak bardzo zadluzeni.

    Chodziło mi tylko o to ze wyżej proponowałeś rozkręcenie popytu wewnętrznego
    jako sposób na ożywienie gospodarki. Zrozumiałem że chciałbyś to zrobić
    przez szybkie obniżenie stóp. Nie jestem ekonomistą ale wydaje mi się ze to
    by się dało zrobić właśnie w ten sposób. Ten cały boom konsumpcyjny w
    połowie lat 90 był w głównej mierze na kredyt.Występowały wtedy też takie
    problemy jak opisałem, dlatego starano się to zadłużanie się ludzi
    ograniczyć. Co do bezrobocia to zostało jeszcze sporo ludzi pracujących i
    wysokie bezrobocie miałoby najwyżej dla nich znaczenie psychologiczne.

    > Najwiekszy dluznik swiata USA do roku 2006 moze miec dlug netto w
    wysokosci
    > 5,8 bln USD czyli ok 46% PKB
    > Teraz jest ok 25%, w 97 r. mial 13% - to chyba tez o czyms swiadczy.
    >
    > Co do rozwiazan - no wlasne sa skuteczne ale nie sa szybkie. A teraz
    > niestety potrzeba nam szybkich dzialan, rownoleglych.
    > Oczywiscie, ze same stopy pprocentowe nic nie dadza - zwiekszyc moga li
    > tylko inflacje - ktora byla zbijana tak duzym kosztem. Tylko, ze srube za
    > bardzo przykrecono.
    >
    > I dalej nie wiem, dlaczego mamy najwyzsze realne stopy procentowe...

    Ja też nie wiem. Mam nadzieję, że mądrzejsi od mnie wiedzą :)) Powiem tylko,
    że patrząc na Twoje zestawienie widzę że Słowacja ma dużo niższe realne
    stopy a mimo to nie jest krajem mlekiem i miodem płynącym. Nie zamieniłbym
    nigdy ich gospodarki na naszą. :) Nie twierdzę, że Balcerowicz i rada nie
    popełniali błędów. Wielu ludzi mądrzejszych ode mnie jest zgodnych że w
    przeszłości mogli szybciej ciąć stopy bo były ku temu warunki. Mimo wszystko
    nie dopusciłbym zgraji PSL-owców i populistycznych SLD-owców do składu RPP.

    Jaco