  • Data: 2002-04-06 16:05:10
    Temat: Re: PKO BP - pijawki lapczywe...
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Może należy ją zmodyfikować, prywatyzując wyłącznie w drodze oferty
    > publicznej, bez inwestora strategicznego? "
    >
    > To akurat jest jedna z wiekszych glupot. Przy tego typu prywatyzacji nie
    ma
    > jednego wlasciciela. Wielu wlascicieli oznacza ciagle konflikty, brak
    > jednorodnej strategii i funkcjonowanie na zasadzie "byle przetrwac". O ile
    > ta metoda zarzadzania ma szanse sprawdzic sie w szpitalach, bo te
    wlasciwie
    > wszystkie zarzadzane sa w ten sposob, o tyle bank zarzadzany w ten sposob
    > bedzie po prostu cienko przedl.

    Nie jestem fachowcem ale wydaje mi się, że taka jest właśnie istota
    działania spółek akcyjnych. W Polsce natomiast doszło do takiej sytuacji, że
    na dobrą sprawę to większość firm, po przejęciu przez tzw "inwestorów
    strategicznych" mogłaby zostać wycofana z giełdy, gdyż są de facto
    oddziałami zagranicznych koncernów i sens ich istnienia na rynku publicznym
    jest raczej niewielki.

    Jaco