  • 71. Data: 2008-11-17 07:32:12
    Temat: Re: Najlepsza KK dla studenta bez dochodów
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 21:28:22 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > I tak we wszystkich kredytówkach? Czy tylko w citi?

    Na pewno w Citi, zaś Polbank pisze coś takiego: 'Bank bierze na siebie
    pełną odpowiedzialność za transakcje dokonane przy użyciu utraconej karty
    przez osoby nieuprawnione (nawet do czasu zgłoszenia bankowi jej
    utraty).'

    Z dwojga złego wolę zgubić taką kartę z limitem 3000 zł niż portfel, w
    którym miałbym 500 złotych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 72. Data: 2008-11-17 07:33:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 22:31:04 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Jak masz kartę, to "mniej więcej masz wyobrażenie", chyba że śledzisz
    > codziennie stan karty i liczysz sobie skrupulatnie, czy przekroczyłeś
    > limit, czy nie.

    To chyba kwestia człowieka. Ja nie zauważyłem, żebym posiadając kartę
    rozpuścił się w zakupach. Wydaję dokładnie tyle samo ile wcześniej i
    nigdy nie zdarzyło mi się pomyśleć 'nie kupiłbym, ale kupię, bo to i tak
    kartą'.

  • 73. Data: 2008-11-17 07:35:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Lis, 10:07, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ile może wydać kartą osoba zarabiająca 1000 PLN?
    >
    > KJ

    A to zalezy, czy moze zakup rozbic na raty w swojej KK czy nie.

    naprzyklad.

  • 74. Data: 2008-11-17 08:11:49
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przesada. Kilka razy wystarczy. Policz dobrze.

    Nie chodziło mi o to, że trzeba przenosić kilkaset razy tylko że można mieć
    na skutek tego limit w wysokości równej kilkaset razy pensja.

    marekz

  • 75. Data: 2008-11-17 08:15:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Z drugiej strony jak używasz KK do bilansowania linii kredytowej, to
    > nie wyjdzie 6 zł tylko 18-24 zł z każdego wydanego tysiąca (przeciętne

    No to podaj przepis.

    MJ

  • 76. Data: 2008-11-17 08:27:18
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > No to podaj przepis.

    Na co?

    marekz

  • 77. Data: 2008-11-17 09:06:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:2nskpq6a4g.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Na co?

    Na "bilansowanie linii kredytowej przy pomocy karty".

    MJ

  • 78. Data: 2008-11-17 09:20:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Na "bilansowanie linii kredytowej przy pomocy karty".

    1. Mieć rachunek z wykorzystywaną linią kredytową.
    2. Nie płacić kartą debetową podpiętą pod ten rachunek.
    3. Płacić bezgotówkowo kartą kredytową.
    4. Spłacać KK z rachunku z linią w ramach okresu bezodsetkowego.

    To wariant podstawowy, bo piszemy o zwykłym użytkowniku. Dla bardziej
    zaawansowanych dochodzą operacje przy użyciu przelewów z KK oraz dokonywania
    zwrotów (uznań) na kartę debetową powiązaną z rachunkiem z linią, o ile dana
    KK nie oferuje możliwości bezpośredniego wykonania przelewu.

    marekz

  • 79. Data: 2008-11-17 09:37:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-16, MarekZ <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Szczerze mówiąc niewiele mnie to obchodzi. Niemniej jednak gdyby taka była
    > "zamówiona teza" nie widzę problemu w podparciu jej "odpowiednią"
    > statystyką. Będzie to wyglądało naprawdę mądrze.

    To jeszcze wymyśl w czyim interesie są te "pro-gotówkowe" badania, skoro
    sugerujesz, że moga być zamawiane.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 80. Data: 2008-11-17 09:38:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-17, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    [...]

> [...]
    > rozpuścił się w zakupach. Wydaję dokładnie tyle samo ile wcześniej i
    > nigdy nie zdarzyło mi się pomyśleć 'nie kupiłbym, ale kupię, bo to i tak

    No to standardowe pytanie na "dzień dobry". W sklepie płatność kartą od
    10 zł. Dobijasz zakupy, czy płacisz gotówką/rezygnujesz?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl