  • 81. Data: 2008-11-17 09:58:20
    Temat: Re: Najlepsza KK dla studenta bez dochodów
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 10:38:58 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No to standardowe pytanie na "dzień dobry". W sklepie płatność kartą od
    > 10 zł. Dobijasz zakupy, czy płacisz gotówką/rezygnujesz?

    Nie zdarzyło mi się spotkać z taką sytuacją. W Empiku potrafię kupić
    Politykę (4,50) a nawet parę razy zdarzyło się Wyborczą (1,50). Codzienne
    zakupy (II śniadanie do pracy) robię w sklepie, gdzie ów limit wynosi 5
    złotych. Ja zwykle wydaję tam 8-12 zł.
    W portfelu rzadko mam więcej niż 50 zeta.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 82. Data: 2008-11-17 10:09:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-17, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    [...]

> [...]
    > złotych. Ja zwykle wydaję tam 8-12 zł.
    > W portfelu rzadko mam więcej niż 50 zeta.

    A jakbyś się spotkał, to co zrobisz? Dokładasz, rezygnujesz z zakupów,
    czy płacisz gotówką?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 83. Data: 2008-11-17 10:19:54
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 11:09:44 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A jakbyś się spotkał, to co zrobisz? Dokładasz, rezygnujesz z zakupów,
    > czy płacisz gotówką?

    To zależy. Jeśli mam gotówkę to płacę gotówką. Jeśli bardzo potrzebuję
    towaru, a gotówki nie mam to pewnie dokładam. Jeśli średnio potrzebuję to
    pewnie idę dalej.

    Zresztą pytanie: czy na pewno kupię coś 'niepotrzebnego'. Jakby co wezmę
    pastę do zębów albo mydło, zawsze się przyda.

    Ale to wszystko teoria. Bo się jeszcze nie spotkałem z taką sytuacją.

  • 84. Data: 2008-11-17 10:29:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > To jeszcze wymyśl w czyim interesie są te "pro-gotówkowe" badania, skoro
    > sugerujesz, że moga być zamawiane.

    W interesie wszystkich wystawców kart mogłyby być. Żeby zasugerować
    posiadaczom kart, że dzięki nim wydadzą mniej.

    marekz

  • 85. Data: 2008-11-17 10:42:19
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > To jeszcze wymyśl w czyim interesie są te "pro-gotówkowe" badania, skoro
    > sugerujesz, że moga być zamawiane.

    OK, nie załapałem odpierrwszego sttrzału, chodziło ci o badania z wnioskami
    przeciwko kartom.

    Nie sugeruję, że są one zamawiane (w znaczeniu całkowicie wirtualne).Nie
    neguję istnienia opisywanego efektu, jedynie nie sądzę aby był on znaczący
    (kwotowo) i dotyczył jakiejś dramatycznej większości ludzi.

    Jednakże zakładając, że te wyniki byłyby brane całkowicie z kapelusza, można
    by sobie podywagować, iż jest to na przykład w interesie sklepów, które nie
    chcą płacić prowizji karcianych i uważają, że taniej lub wygodniej jest im
    posługiwać się gotówką. Jest to także w interesie magistrantów i
    doktorantów, którzy chcą z niczego zrobić sobie chwytliwy i łatwy temat
    badań. Mogłoby to także być w interesie niedocenianych wszelkiej maści
    analityków, którzy czują potrzebę wykreowania się na obrońców niewinnych
    konsumentów przed całym złem tego materialistycznego świata albo też płaci
    się im od wierszówki i jakieś pierdoły tak czy inaczej muszą napisać. W
    końcu, ktoś mógł takiemu efektowi ulec, po pewnym czasie się zorientował, a
    następnie w celu poprawy własnego samopoczucia tworzy teorie, że dotyczy to
    wszystkich i że to wcale nie jego wina.

    marekz

  • 86. Data: 2008-11-17 10:43:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > To jeszcze wymyśl w czyim interesie są te "pro-gotówkowe" badania, skoro
    > sugerujesz, że moga być zamawiane.

    OK, nie załapałem od pierwszego strzału, chodziło ci o badania z wnioskami

  • 87. Data: 2008-11-17 19:08:05
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > Dodam jeszcze, ze np. Raiffeisen przenosi dodajac bodaj 30% limitu, ale co
    > wazniejsze - obecnie przez pol roku zadluzenie z przenoszonej jest na 0%.
    > Czyli jesli ktos kopnal z BZ WBK przelew 31.10 i przeniosl wraz z
    > zadluzeniem do RB to spokojnie do maja wyciagnieta kasa z BZ, a przejeta
    > przez RB sobie procentuje (minut minimalna splata co miesiac).
    > mBank daje 3 miesiace na 0% przy przenoszeniu.

    Jestes pewien, ze promocja 0% na pol roku w Raiffeisenie jest aktualna?
    Bylem dzisiaj w oddziale i powiedziano mi, ze się 'chyba' skończyła
    w sierpniu i już nie ma żadnej podobnej.

    a.

  • 88. Data: 2008-11-17 19:34:15
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jestes pewien, ze promocja 0% na pol roku w Raiffeisenie jest aktualna?
    > Bylem dzisiaj w oddziale i powiedziano mi, ze się 'chyba' skończyła
    > w sierpniu i już nie ma żadnej podobnej.

    Wedlug ich strony nadal obowiazuje. Sprawdz sobie. Jak byk "Oprocentowanie
    0% przez 6 miesiecy dla zadluzenia przeniesionego z innego banku".

  • 89. Data: 2008-11-17 20:17:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

    > Proszę bardzo.

    No to nie jest chyba przeciętnie.
    Naliczyłem was dwóch :-)

  • 90. Data: 2008-11-17 23:21:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > Wedlug ich strony nadal obowiazuje. Sprawdz sobie. Jak byk "Oprocentowanie
    > 0% przez 6 miesiecy dla zadluzenia przeniesionego z innego banku".

    Proszę podaj gdzie dokładniej to widzisz (co za pomysł robić całą stronę
    we flashu, nie da się podać linka do konkretnej strony, grrr).
    W tabeli opłat i prowizji z 1.09.2008 nie widzę tego.

    a.