  • 61. Data: 2008-11-16 20:28:22
    Temat: Re: Najlepsza KK dla studenta bez dochodów
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > 'W przypadku utraty karty, Bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje
    > bez użycia PIN dokonane bez Twojej wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin
    > *przed* zgłoszeniem. Dotyczy to zarówno kart ze zdjęciem, jak i bez
    > zdjęcia. Bank pokrywa w całości straty posiadacza karty wynikłe z
    > nieautoryzowanego użycia.'

    I tak we wszystkich kredytówkach? Czy tylko w citi?

    KJ

  • 62. Data: 2008-11-16 21:31:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-16, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    [...]

    > Ja stawiam, że wyciągając 'ze ściany' 1000 złotych można być o wiele
    > prędzej o wiele bardziej w plecy.

    Nikt nie każe tego tysiąca nosić, to raz. Dwa - jak masz gotówkę to
    _widzisz_ ile wydajesz. Jak masz kartę, to "mniej więcej masz
    wyobrażenie", chyba że śledzisz codziennie stan karty i liczysz sobie
    skrupulatnie, czy przekroczyłeś limit, czy nie.

    [...]

    > BTW naiwnością jest myśleć, że ta kasa jest ze ściany... ale to już inna
    > sprawa.

    A ja gdzieś taką tezę postawiłem? Kasa Twoja. Ale łatwiej się wydaje,
    jak nie widzisz tych bankotów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 63. Data: 2008-11-16 23:44:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Fajnie, ale nawet mając nieograniczony limit na kartach (i przy
    > założeniu spłacania długu w terminie bezodsetkowym) możemy wydać w
    > miesiącu tyle, ile zarobimy.
    >
    > Chyba, że chcecie komuś radzić spłacanie długu z drugiej karty... Aż
    > do bankructwa.

    Nie jest to prawdą. Można używać mechanizmu rolowania oraz balance
    transferów.

    marekz

  • 64. Data: 2008-11-16 23:49:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > No ale jak uwzględnisz, że bez specjalnego zachodu będę miał te
    > zmniejszające się środki na rachunku bieżącym karty debetowej, ale też na
    > ok 5% -
    > to ten zysk (różnica w stosunku do charakteru rozliczeń KK i debetówki)
    > jest jeszcze mniejszy i wyniesie może 1%.

    Z drugiej strony jak używasz KK do bilansowania linii kredytowej, to nie
    wyjdzie 6 zł tylko 18-24 zł z każdego wydanego tysiąca (przeciętne
    oprocentowanie kredytu wśród mało świadomych to zapewne około 15%-20%).

    Rachunek powiązany z kartą debetową zazwyczaj jest nieoprocentowany lub
    nisko oprocentowany, więc Twój argument nie wydaje się zbyt silny. Wyjątki
    naturalnie znam, ale nie rozmawiamy tu o wyjątkach tylko o sytuacji
    przeciętnej. :-)

    marekz

  • 65. Data: 2008-11-16 23:51:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Nie znam procedur bakowych, ale podejrzewam, że przy limitach rzedu
    > 30 000 bank zacznie się baczniej przyglądać historii spłat i charakterowi
    > obrotu na karcie
    > i dodatkowo może chcieć się podeprzeć kwitami dotyczącymi dochodu i tu
    > procedura
    > napompowania limitu do 100 tys choć jest teoretycznie możliwa i legalna,
    > to może się nie udać.

    Udaje się do znacznie wyższych limitów.

    > Chętnie przeczytam wypowiedzi osób, którym udało się w ten sposób
    > uzyskać limit 100 tys.

    Proszę bardzo.

    marekz

  • 66. Data: 2008-11-16 23:53:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > No to wysnuj ową teorię. Nie bronię. Tylko ją jeszcze udowodnij. :)

    Szczerze mówiąc niewiele mnie to obchodzi. Niemniej jednak gdyby taka była
    "zamówiona teza" nie widzę problemu w podparciu jej "odpowiednią"
    statystyką. Będzie to wyglądało naprawdę mądrze.

    marekz

  • 67. Data: 2008-11-17 05:10:18
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > W getinie o ile wiem, trzeba iść do placówki. To też trzeba uwzględnić
    > przy porównywaniu kosztów. Co do Aliora to sie okaże.

    Alior juz mi potwierdzil na infolinii mozliwosc przelewow na dowolny
    rachunek bez prowizji.
    Tak, w istocie dla kilkuset/kilku tysiecy zlotych trzeba 12 razy w roku isc
    do placowki.

  • 68. Data: 2008-11-17 05:12:38
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wszystko fajnie, ale nie musisz tu tłumaczyć tych mechanizmów,
    > bo na tej grupie większość to osoby bardziej niż przeciętnie zorientowane.
    > Pytanie dotyczyło przeciętnego użytkownika KK i jego
    > mitycznych oszczędności rzędu kilkudziesięciu zł miesięcznie.

    nadal nie rozumiem dlaczego "przecietny uzytkownik KK" nie moze skorzystac z
    pelnych mozliwosci tejze karty. Chociaz... z drugiej strony ostatnio pewnemu
    emerytowi tlumaczylem godzine, ze majac kilka kart kredytowych naprawde nie
    place zadnych odsetek bankowi. W jego pojeci kredyt=oddaje wiecej niz
    pozyczam (%, prowizje).

  • 69. Data: 2008-11-17 05:16:18
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Nie znam procedur bakowych, ale podejrzewam, że przy limitach rzedu
    > 30 000 bank zacznie się baczniej przyglądać historii spłat i charakterowi
    > obrotu na karcie

    Nie. Ostatnio osobiscie dostarczylem wyciag przenoszonej karty z bz wbk.
    98,5% limitu karty poszlo przelewem. Przeniesienie - bez trudnosci.

    > i dodatkowo może chcieć się podeprzeć kwitami dotyczącymi dochodu i tu
    > procedura
    > napompowania limitu do 100 tys choć jest teoretycznie możliwa i legalna,
    > to może się nie udać.

    Niekoniecznie, szczegolnie gdy nie ma opoznien w splatach.

    > Chętnie przeczytam wypowiedzi osób, którym udało się w ten sposób
    > uzyskać limit 100 tys.

    ...na kilku kartach, bo nie pisalem o jednej, a wprost Getin i Alior nie
    maja takowej karty.
    Sadze, ze bez problemu...

  • 70. Data: 2008-11-17 05:20:00
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Przy aktywnym przenoszeniu kilkaset razy.

    Przesada. Kilka razy wystarczy. Policz dobrze. Pamietaj, iz sa banki, ktore
    sumuja limity z 3 kart i dorzucaja np. 20% wiecej, a przy tym nie zawsze
    wymagaja zamkniecia kart przenoszonych. Wez tez pod uwage, iz coraz wiecej
    bankow wprost wciska sama karty kredytowe - czy to poprzez akwizytorow
    odwiedzajacych zaklady pracy, czy przy okazji lokat, czy w ramach promocji.
    Ja dostalem mbankowa z limitem 10.000 za podpis. Dodam, ze nie wplywaja tam
    moje pobory, a bank nawet nie wie gdzie jestem zatrudniony i ile zarabiam.
    Ot, mam dlugo tam konto, choc od kilku lat grosze trzymam z uwagi na niski
    %.