eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
  • Data: 2019-10-22 11:48:22
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 października 2019 11:22:36 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > U mnie wszystkie propozycje w simplicity miały 10% rocznie

    Oprocentowanie to jedna sprawa - bo RRSO na pewno nie było równe dokładnie 10%.
    W citku w standardzie przy takim rozkładaniu na raty są trzy "doliczenia":
    - oprocentowanie - zwykle 10%,
    - prowizja - jako % od rozkładanej sumy,
    - opłata miesięczna - chyba 20zł - "po prostu" za to, że takie rozłożenie na raty ma
    się "w obsłudze".

    "Specjalne" propozycje rozłożenia w ST, jak się już jest trochę klientem, zwykle mają
    wyzerowane prowizje oraz opłaty miesięczne.
    I dlatego może być to o wiele lepsze rozwiązanie dla "świętego spokoju" w razie
    nagłej potrzeby niż utrzymywanie KO - bo rozłożenie na raty traktowane jest z punktu
    widzenia KK jako spłata w GP - więc umarzane są wszystkie odsetki z danego okresu
    rozliczeniowego - a rata dodawana jest do spłaty minimalnej z kolejnych cykli - więc
    płaci się tylko odsetki od sumy rozłożonej na raty, a z KK dalej można korzystać (bo
    z jakimkolwiek zadłużeniem poza GP nie ma to już żadnego sensu, płaci się wtedy
    odsetki od wszystkich transakcji).

    Choć ja zawsze radzę korzystać z kredytówki jak z "lepszej" debetówki - lepszej pod
    względem właściwości "kartowych" oraz ew. dodatkowych korzyści - czyli kasę, którą
    się kredytówką wydaje, po prostu mieć i trzymać na wydzielonym koncie
    oszczędnościowym.