eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
  • Data: 2019-10-22 13:39:55
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 października 2019 13:26:35 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > To nie załatwia nagłej potrzeby. Wymagałoby przewidywania sytuacji z
    > dużym wyprzedzeniem.
    > Potrzeba pojawia się jak ma się spłacić karta żony (wszystkie nasze
    > wydatki na utrzymanie) - bywa np. 8k.

    Właśnie taką sytuację miałem na myśli - a moją propozycję należy porównywać z:
    a) niepełną spłatą KK
    b) pełną spłatą KK z KO

    Opcja a) może być lepsza albo gorsza niż b), w zależności od tego, ile do spłaty
    brakuje.
    Ale opcja c), czyli rozłożenie tej części zadłużenia, na której spłatę brakuje, na
    raty, jest wg mnie najlepsza.
    Tak czy siak od pożyczonej ponad GP sumy zapłacisz te 10% rocznie (tyle samo co za KO
    - przyjmując oczywiście, że masz propozycję rozłożenia bez prowizji i opłat
    miesięcznych - możesz sobie sprawdzić w ST citka) - ale nie zapłacisz odsetek za tą
    część wyciągu, którą spłacisz (a zapłaciłbyś w wariancie a) - oraz nie musisz
    utrzymywać KO, co wiąże się przede wszystkim z corocznymi opłatami za odnowienie KO.

    Inna sprawa, że biorąc KK nie powinno się wpadać w dług - choć to niełatwe - tylko
    robić tak, że wydajesz KK te średnie miesięczne wydatki - a jednocześnie tą samą sumę
    odkładasz na osobne konto.
    W ten sposób nie wpadasz w dług, masz dodatkowe odsetki od sumy miesięcznych wydatków
    - oraz również sumę miesięcznych wydatków do dyspozycji w razie W. Użycie jednej
    takiej sumy nie nie kosztuje, bo jeszcze mieścisz się w GP - ale należy ją sobie jak
    najszybciej "oddać".

    > Citi wielokrotnie zawracało głowę, że chcą dać żonie KK, ale nie
    > wystarczająco mocno chcieli (wspólnicy nie wyrażają zgody na
    > udostępnianie wszystkich danych których oni by sobie chcieli).

    Hmm, a żona też jest wspólnikiem?
    Jak nie, to na Twoje dochody osobnej karty nie dostanie.
    Mimo wspólnoty majątkowej małżeńskiej - banki tego nie umią.

    > Ja dostałem mimo, że odmówiłem dostarczenia tych danych, ale może coś
    > się u nich zmieniło.

    Hmm, dodatkowa dla żony? W citi załatwia się to kilkoma kliknięciami w ST (próbowałem
    kiedyś zrobić dodatkową dla siebie, ale nie dali się nabrać ;)
    Dodatkowy bonus - wydatki pod kontrolą (choć w citku akurat z jednodniowym
    opóźnieniem) ;>