  • 1. Data: 2019-10-07 20:36:47
    Temat: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Dawno już lokat, nie trzymam i w wisienki się nie bawię ale miałem w
    przeglądarce gdzieś otwarte i tak patrzę i oczom nie wierzę:

    https://livesmarter.pl/oddajesz-mniej-niz-pozyczasz-
    credit-agricole/

    Ja rozumiem, że to głównie promocja aby nałapać nowych klientów ale z
    tego co napisali aktualni klienci banku, też mogą z tego skorzystać, pod
    warunkiem, że nigdy nie brali w banku żadnego kredytu. To jakaś nowa
    ekonomia czy jak coś przegapiłem?

    Xenocide

  • 2. Data: 2019-10-07 21:11:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >tego co napisali aktualni klienci banku, też mogą z tego skorzystać,
    >pod warunkiem, że nigdy nie brali w banku żadnego kredytu. To jakaś

    Walka o klienta ?

    doplacą 250zl i zyskają klienta na rok, BNP doplaca 350 i zyskuje na 3
    miesiace :-)

    No ale jak widac - aktualni klienci tez moga skorzystac ... dziwne.
    Ale moze musza slupki kredytowe wzrosnac jeszcze w tym roku :-)

    Albo doswiadczenie im podpowiada, ze klient czegos nie dopelni i nie
    beda musieli doplacac :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-10-07 21:14:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.10.2019 o 20:36, xbartx pisze:
> [...]
    > tego co napisali aktualni klienci banku, też mogą z tego skorzystać, pod
    > warunkiem, że nigdy nie brali w banku żadnego kredytu. To jakaś nowa

    ten kredyt to 3 tyś na rok, więc rata wynosi 275zł. ale musisz otworzyć
    konto. więc "zarobisz" na "kredycie" 275zł. bez tego kredytu, za
    otwarcie konta dostaniesz 300zł. promocje się nie sumują

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-10-07 21:16:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > tego co napisali aktualni klienci banku, też mogą z tego skorzystać, pod
    > warunkiem, że nigdy nie brali w banku żadnego kredytu. To jakaś nowa

    Tu nie ma żadnej pułapki. Szukają osób, które założą u nich rachunki
    bankowe. 300 zł premii, albo w ramach tej oferty 250 zł. Zawsze jest
    szansa, że zapłacisz jakąś prowizję za obsługę konta, czy inne usługi.
    Zapewne będzie to więcej, niż 300 zł - a przynajmniej tak muszą założyc.
    Ba, na pewno musisz zapłacić prowizję i odsetki od tych 3.000 zł.

    Na stronie banku jest informacja, że oprocentowanie stałe kredytu, to
    9,99%. Do tego jest prowizja, która od 5.000 zł wynosi 1249,50 zł. Jakby
    to było liniowe, to pewnie prowizja od 3.000 zł wyniesie 750 zł. Odsetki
    za trzy lata przy równych ratach (wyszło mi 84,11 zł) wyniosły 46,16 zł
    za te trzy lata razem. Czyli to dokładnie taka sama oferta, co 300 zł za
    założenie konta i są do przodu o niecałe 4 zł bez prowizji.

    Nie widzę nigdzie kosztów utrzymania tego konta przez trzy lata. Pewnie
    jest, ale nie ma wprost na ich stronie, a nie chce mi się tego analizować.

    Generalnie, jak widzę tego typu oferty, to zalecam daleko idącą
    ostrożność. Z góry wiadomo, że darmowe to nie będzie, bo przecież muszą
    płacić oprocentowanie od wkładów (0,30 %/rok, ale zawsze coś) i utrzymać
    sam bank. Pytanie kiedy i ile zapłacimy, skoro oni twierdzą, że to
    darmowa oferta.

  • 5. Data: 2019-10-07 21:41:43
    Od: b...@g...com

    > warunkiem, że nigdy nie brali w banku żadnego kredytu. To jakaś nowa
    > ekonomia czy jak coś przegapiłem?

    Żadna nowa ekonomia, tylko za stosunkowo niewielkie pieniądze zyskują darmową
    reklamę, o czym napisałem u siebie na blogu
    https://bankomaniacy.pl/oddajesz-mniej-niz-pozyczasz
    / - zobacz, co też ująłem w podsumowaniu na blogu:
    - zapewne niemałej liczbie klientów podwinie się noga i nie spłacą raty na czas
    (zapomną, przelew nie pójdzie na czas itp) i pożyczka stanie się płatna,
    - wymagane jest posiadanie konta, więc część klientów zatrzymają na dłużej;
    - niektórzy z niewiedzy albo celowo złożą wnioski o wyższą / niższą kwotę pożyczki,
    które są już płatne;
    - sprzedaż wiązana czyli w okresie spłaty pożyczki sprzedaż innych produktów;
    - i clou, czyli darmowa reklama, o tej pożyczce jest już info na wielu blogach, CA ma
    darmową reklamę.

  • 6. Data: 2019-10-07 22:12:15
    Od: z <...@...pl>

    Dzięki za analizę. Może podziękują też ci wisienkobiorcy.
    Może to im trochę rozjaśni w głowach? ;-)

  • 7. Data: 2019-10-09 20:47:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" qng2pp$a3r$...@d...me

    > ten kredyt to 3 tyś na rok, więc rata wynosi 275zł. ale musisz otworzyć
    > konto. więc "zarobisz" na "kredycie" 275zł. bez tego kredytu, za
    > otwarcie konta dostaniesz 300zł. promocje się nie sumują

    Na te 300 złych mam karencję, więc być może warto wziąć kredyt?... ;)
    Przy okazji, mając konto, mogę zgarnąć (chyba 2x50 pln) za polecenie
    założenia konta...

    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ <-- jak ktoś chce, może
    spróbować dodatkowego szczęścia, ale trzeba spełnić warunki,
    wśród których:
    - wyczyszczenie Kukiza [wiadomo -- idą wybory]
    - jednorazowość kliknięcia linku
    - nieodświeżanie strony
    - nieprzechodzenie na inne zakładki czy strony
    - mój zysk
    - ma arbitralna decyzja o wypłacie

    Ryzyko niemal żadne (nie licząc mego wzbogacenia)
    a szansa na dodatkowy zysk (5 dych) być może niezerowa... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    WXP na VBox przeżył pad (spowodowany urucho_mieniem jakiegoś HWInfo)
    Gospodarza, po czym padł najwyraźniej bez widocznej przyczyny tak,
    że go straciłem... Chlip, chlip... Jest to już moja kolejna strata
    WXP na VBoxie pod W10... Na me szczęście mam tam ;) 4 kopie WXP
    a wcześniej padnięty WXP zastąpiłem na czas innym, więc i tym
    razem mam tam jeszcze 3 sprawne partycje z WXP...

  • 8. Data: 2019-10-16 05:13:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d9b9c1e$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > Dzięki za analizę. Może podziękują też ci wisienkobiorcy.
    > Może to im trochę rozjaśni w głowach? ;-)

    Mnie na pewno, bo mi CA do wiosny płacił ~25 pln miesięcznie...
    Co w zamian zabrał? Ano wizytowałem jego marmury... Teraz jeden
    z tych marmurów jest niedaleko mnie, ale konto przed paroma
    miesiącami zamknąłem...

    Przed wielu laty CA płacił ludziom kilka razy po 25 pln miesięcznie. :)
    Co w zamian zabrał? Nie wiem... Mnie pozbawił złych wspomnień z czasów
    Lukasa, którego zjadł...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-10-16 05:47:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@g...com> 9...@g...co

    : - zapewne niemałej liczbie klientów podwinie się noga i nie spłacą raty na
    : czas (zapomną, przelew nie pójdzie na czas itp) i pożyczka stanie się płatna,

    Kiedyś przeterminowałem w Mille -- nie zostałem oskalpowany. :)
    [Mille dobrze wie, że oskalpowany zapłakałbym się na śmierć...]

    Przed wielu :) laty sam miałem swe biznesy i bawiłem się z mymi
    klientami, których nie skalpowałem. :) Na świecie pieniądz stale
    tanieje; ujemne stopy są/bywają rzeczywistością; ruch w interesie
    musi być; reklamy KOSZTUJĄ a bez klienta żyć trudno... [nie każdy
    ma tak źle jak Ojciec Rydzyk, któremu rząd polski nic nie daje]
    Karmienie zwierząt w ZOO czasami bywa przyjemne... ;)

    Bywa, że warto zapłacić klientowi tak, jak płaci się za lokal
    czy elektryczność... Jak nie warto wygaszać wielkich pieców
    hutniczych, tak czasami ;) nie warto wygaszać interesów,
    gdyż ponowne rozpalenie tychże może nie być łatwe...

    Ja bym nie ryzykował zabawy z bankiem, gdybym uważał, że
    bank dybie na me potknięcia i utrzymuje się tylko dzięki
    mym pomyłkom... Nie uważam siebie za nieomylnego!

    -=-

    Dlaczego CA płaci? Nie wiem, ale po co od razu oskarżać o niecne cele?
    Może wierzy w lepszą przyszłość i chce po prostu zdobyć zaufanie klientów
    nie miauczeniem, nie gryzieniem (jak Santander czy Alior) lecz spokojną
    pracą? Ale aby pokazać się z dobrej strony -- trzeba po prostu mieć
    klientów...

    Reklama w TV kosztuje i bywa zawodna...

    -=-

    Dlaczego niektórzy ;) ludzie utrzymują, iż banki zmuszają ich do brania kredytów?
    Dlaczego niektórzy ;) ludzie postrzegają życie jako nieustającą walkę o żer,
    w której słabszy/spokojniejszy/mniej_agresywny/inteligentniej
    szy musi po
    prostu zostać pożarty/zżarty przez kogoś innego?...

    -=-

    IMO nic w tym dziwnego, że bank pożycza pieniądze komuś, kto wie, jak te pieniądze
    wykorzystać zyskownie i nic w tym dziwnego, że pożyczkobiorca płaci za okazaną mu
    pomoc temu komuś, kto mu pomógł...

    Dlaczego ludzie pożyczają/wynajmują samochody czy samoloty lub pociągi?
    (choćby kupując bilety)
    Też obawiają się konduktora, któremu jedno ;) w głowie? -- przywalenie
    maczetą/siekierą nieuważnemu podróżnemu... ;)

    Podobnie podchodzimy ;) do sprzedawców samochodów proponujących jazdy testowe?...
    Z podobną podejrzliwością siadamy na fotelu w salonie meblowym? -- boimy się
    ukrytych haków/szpikulców, którymi niecny sprzedawca zryje nam siedlisko?... ;)

    -=-

    Ja raczej obawiam się zbyt natarczywej reklamy wybrańców suwerena... ;)
    A i to niezbyt mocno -- toż wiadomo, że każdy wybraniec (o ile zostanie
    naprawdę wybrany) oskubie swego ukochanego suwerena do kości...

    -=-

    Czuję, że mam zaatakować ,,Kościół''... Ale jak mam atakować?
    I jaki/który ,,Kościół''? Katolicki? -- tyleż razy pisałem,
    że katolickich jest całe mrowie... ;)

    -=-

    Wracając do wyborów -- chyba jednak PiS liczyła na więcej, skoro
    raz za razem drzwi mego garażu są zastawiane samochodami, choć
    dookoła można znaleźć sporo wolnego miejsca znacznie lepszego
    do parkowania...

    Może JKaczyńskiemu nie podoba się nadciągające odprężenie
    amerykańsko-rosyjskie dyktowane wojnami kurdyjskimi i dążeniami
    Erdogana?... ;) [Kurdowie chcą żyć -- mnie to nie dziwi zbyt mocno...
    Polacy też walczyli o niepodległość]

    Jedno jest niemal pewne -- coś jest na rzeczy, ;) skoro wjazd
    do garażu jest blokowany... [nie zwiodą mnie wysokie słupki
    wyborcze... zastawianie garażu latami było dobrym wskaźnikiem...]

    -=-

    Dlaczego CA płaci? Dlaczego Baśka rzucała orzechami?
    Dlaczego Szarytki Millego dawały sześciozłotówki Orle_nowe i realne?...
    Dlaczego Auchan sprzedaje koszule po 5 złotych?...
    [imo dla zysku! -- i banki, i galerie handlowe zyskują,
    nie tracą... ja kiedyś bardzo tanio sprzedawałem to
    i owo -- też dla zysku!]
    Dlaczego w galeriach można spróbować czegoś podczas promocji i pokazów?...
    Dlaczego linie lotnicze potrafią sprzedawać bilety bardzo tanio?...
    Dlaczego przed wielu laty jakiś dyrektor białostockiej filharmonii
    wpuścił chętnych (w tym mnie) na koncert, choć zabrakło biletów?...
    [pewnie liczył na to, że zasłuchani potkną się, upadną i wówczas
    dadzą się okraść!!!]

    Może po prostu biznes wymaga takich zachowań? -- quasi-altruistycznych... :)

    -=-

    Dlaczego żydki (małą literą, bo to wyznanie) nie wymordowały wszystkich
    Niemiaszków (wielką literą, bo to narodowość) po II wojnie świętej.
    lecz odbudowały i teraz z nimi handlują/współpracują?...

    Dlaczego wreszcie człowiek karmi kozę i chroni przed wilkiem?
    [czyżby był zoofilem?]

    https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/pasterz-i-ow
    ce-bajki-nowe.html

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-10-16 12:08:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dlaczego CA płaci?

    Jak pojawił się ten wątek zdecydowałem - raz na jakiś czas można spróbować.
    Ale odwiedzę oddział, bo jak mają dzwonić to nie mam akurat chwili czasu
    (coś pilnego z terminem do czwartku - ledwo zdążyłem, skończyłem w
    czwartek po 20-ej) no i będą chcieli jakoś skan dowodu, a ja się:
    - nie zgodzę wysyłać niezabezpieczonym mailem,
    - nie zgodzę wysyłać jako zaszyfrowany pdf bo widziałem ogłoszenia typu
    "Zapomniałeś hasła, którym zaszyfrowałeś pdf-a? Nie ma problemu..."
    W piątek na wszelki wypadek druknąłem PITa+UPO z zeszłego roku i się
    wybrałem do CA.
    Wizyta 1:
    Jak już się doczekałem to się okazało, że koniecznie potrzebują
    wydruk z KPiO za ostatnie 12 miesięcy.
    Musiałem zawracać głowę wspólnikowi aby mi wyeksportował z programu
    odpowiednie pdf-y. Druknąłem, podpieczętowałem, podpisałem i...
    Wizyta 2:
    Znów czekanie.
    Rozmawiałem z inną panią.
    Zdziwienie, że:
    - KPiO prowadzimy sobie sami (przecież nie sami tylko za pomocą
    odpowiedniego programu),
    - kto inny wygenerował, a kto inny podpisał (no przecież nie będę z tak
    błahego powodu jechał 230km w jedną i potem z powrotem, aby przywieźć
    oryginał z podpisem wspólnika, który obsługuje program, a przecież w KRS
    stoi jak byk, że mogę podpisywać).
    Ale po zdziwieniu przyszły kolejne pomysły:
    - umowę spółki (widziałem to chyba ze 25 lat temu, a w międzyczasie
    przeprowadzka i kilka przemeblowań, przecież wszystko co ważne jest w
    KRS - mogą sobie sprawdzić)
    - z ZUSu by się coś przydało,
    - dowody wpłat zaliczek do US (znów bym musiał kolegę o to molestować).
    Już nawet nie pytałem za ile ostatnich miesięcy tylko zrobiłem zwrot na
    pięcie.
    Czuję się zaszczepiony na kontakty z bankami na kilka kolejnych lat :)

    A nie przewidywałem problemów bo w ciągu ostatnich 2 lat 3 razy robiłem
    zakupy na kredyt 10 rat RRSO 0% i za każdym razem był on większy od 3k i
    zawsze wszystko dało się załatwić tylko na dowód.

    Przy okazji może komuś się przyda.
    W czasie pierwszej wizyty:
    - Promocja wymaga założenia rachunku - będę chciał Podstawowy rachunek
    płatniczy (nie wymaga comiesięcznych wpłat i używania karty).
    - Nie można.
    - Dlaczego?
    - Taki jest warunek w regulaminie promocji.
    - Gdzie?
    - Faktycznie. Nie ma. Ale ma pan rachunek w innym banku?
    - Mam.
    - To nie można.
    - Z waszego regulaminu wynika, że można.
    - Tu jest napisane, że jak się ma inne Konto to nie można.
    - A czytała Pani definicję Konta?
    P.G.