eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
  • Data: 2019-10-23 20:45:14
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, w opcji a) zapłacisz więcej odsetek, bo nie zostaną umorzone żadne odsetki od
    transakcji z tego okresu - więc będzie policzone 10% od dnia księgowania do dnia
    spłaty. Co więcej, do czasu pełnej spłaty karty będą też naliczane i księgowane
    odsetki od kolejnych płatności tą kartą - traci więc sporo użyteczności.
    > W opcji b) zapłacisz mniej odsetek - bo tylko od sumy, jakiej Ci zabraknie, a jaką
    pożyczysz z KO - a karta zachowa "bezpłatność" i "bezodsetkowość" - więc teoretycznie
    łatwiej się wygrzebać, bo mniejsze dodatkowe obciążenie - ale musisz jeszcze doliczyć
    coroczne opłaty za odnowienie.
    > A jako że nie wiesz, po ilu latach w końcu tego użyjesz - to pewnie wyjdzie drożej.

    Według mnie źródłem większej trudności wygrzebania się z a) nie są
    większe dodatkowe obciążenia w postaci odsetek (tak Ciebie zrozumiałem),
    ale konieczność pełnej spłaty karty.
    Np. co miesiąc spłacasz 6k, gdy masz już na karcie 4k "na następny
    miesiąc". Gdy nie uda się spłacić tych 6k to aby wygrzebać się z
    ciągłego płacenia odsetek trzeba będzie dodatkowo mieć te 4k. Czyli np.
    KO. I wtedy wyjdzie, że chciałeś być w a) ale jak ryzyko się spełniło to
    musisz zastosować b) i ponosisz (wiem, że niekoniecznie) koszty obu tych
    wariantów.

    > To zajrzyj - ja mam propozycję wyłącznie z odsetkami.
    > A sprawdziłem w TOiP - opłaty miesięczne są nadal, i to po 30zł - ciekawe, czy dużo
    frajerów nałapali?

    A Ty mnie namawiasz, że to najlepsza opcja.
    Oj nie ładnie :)

    > Jeśli ktoś bierze kredyt na konsumpcję to ma przechlapane tak czy siak (w
    przeciwieństwie do inwestycji, gdzie jest szansa, że się jednak zarobi).

    Znów "musiałem" 2.5k wydać w jednym sklepie na konsumpcję (wyprawka
    studencka :) ), na szczęście tuż po podliczeniu się karty więc problem
    przesunięty na grudzień :).

    > Ale KK mądrze używana potrafi dać _darmowy_ kredyt _gotówkowy_ w wysokości ok.
    1,5-miesięcznych wydatków, jakie można zapłacić _kartami_.

    To przy założeniu, że masz wiele kart. Przy jednej to coś rzędu 2/3
    miesięcznych wydatków (w momencie spłaty tyle zostaje na karcie).

    > Ale w sumie jeśli robisz tą kartą niezły obrót - jeśli dobrze zrozumiałem,

    Źle zrozumiałeś.

    > a nie, że żona ma inną, na której jest ten obrót

    Właśnie tak jest.
    Ja nie bywam w sklepach (tylko po benzynę zajeżdżam).

    > Można napisać wiadomość w ST, powiedzmy z zawoalowanym "nie będę tu więcej
    kupował", że chciałbyś kartę dodatkową, ale nie chcesz za nią płacić.
    > Możliwe, że dadzą.

    Nie mam w zwyczaju się targować o pieniądze a jedynie o mój czas. Np.
    bank chce zaświadczenie z US i ZUS to mówię, że z tak głupiego powodu
    nie będę nic załatwiał i zdecydujcie sobie co chcecie.
    No i kredytu z tytułu tego wątka nie dali :)

    > Druga możliwość to próba zamiany na inną przy zachowaniu bezpłatności - też można
    zapytać, to nic nie szkodzi,

    Nie brałem po uwagę, ale nie będzie mi się chciało.

    > Oraz zawsze jeszcze można kliknąć w ST "zamknięcie karty", retencja zadzwoni i np.
    zaproponuje 100zł moneyback (10% przez 3 miesiące - więc wystarczy w 3 miesiące wydać
    w sumie 1k)- to zrekompensuje opłaty za 2 lata. Po 2 latach oczywiście znów ten sam
    manewr ;>

    To nie ja.

    > Albo zajrzyj do santandera, czy nie masz tam propozycji KK "na klik" - naprawdę
    jest na klik, nawet platynowa (wystarczy limit 10k).

    Moje doświadczenie jest takie, że jakikolwiek kredyt w banku to jak
    tylko usłyszą sp.j. to tak się usztywniają, że w głowie się nie mieści.
    Choć z firmowym kontem akurat przebyliśmy drogę KB->BZWBK->Santander co
    może oznaczać, że przynajmniej tych danych nie będą chcieli.

    > Darmowa przez 2 lata, potem wystarczy w sumie (liczą się też te z kart dodatkowych)
    10 transakcji miesięcznie.

    Dla mnie samego 5 przymusowych transakcji co miesiąc to jeszcze jest do
    zrobienia, ale 10 to za duży kłopot. Wydaje mi się, że rzuciłem kiedyś
    okiem na KK Santandera i wyszło mi, że nie ma sobie co głowy nimi
    zawracać, ale może jest inaczej.
    Kiedyś jedna znajoma przy okazji jakiegoś zakupu dostała KK Santandera.
    Była szczęśliwa, spłaciła tylko tyle co wymagali i nie do końca mi
    wierzyła, że za miesiąc przestanie jej się to podobać :)

    > Dodatkowe darmowe bezwarunkowo.

    Nie wiedziałem i mam obawy, że jak za pół roku mi to znów napiszesz to
    moja odpowiedź będzie taka sama.

    > Plus benefity:
    > - KK mc 1-2-3 - zwrot 1% za zakupy spożywcze, 2% za stacje benzynowe, 3% za knajpy,

    Ciekawe, ale trzeba by uważać co się płaci.
    Za benzynę (na firmę) płacę kartą z definicji bezpłatną aby się nikt nie
    przyczepił, że np. wyrobiłem limit i zaoszczędziłem na opłacie rocznej
    więc powinienem to wpisać jako przychód.

    > - KK mc world - ubezpieczenie podróży zagranicznej,

    Bywam za granicą raz na 10 lat.

    > - KK visa platinum - jeszcze lepsze ubezpieczenia + lekarz + assistance oraz 4 razy
    w roku darmowe wejścia priority pass.

    Przypuszczam, że to coś związane z samolotami. Ostatni raz leciałem
    chyba w okolicy 1987.

    > Jak nie masz gotowego klika, to może pomóc otwarcie "konta jakie chcę" - nie wiem,
    jakie masz tam teraz, ale otwierasz w ST, nic nie płacisz, bo darmowe - a jak nie
    zadziała, to zaraz możesz zamknąć.

    Konto Aktywni 50+ czy jakoś tak przeniesione z BZWBK.
    Loguję się raz na miesiąc, aby zrobić jeden przelew.
    A jak nie cierpię na chwilowe deficyty to raz na kilka miesięcy.

    Postrzegam Ciebie jako hobbystę bankowego.
    Ja dopiero jakbym sobie zrobił jakiś arkusz, ze wszystkimi ważnymi
    informacjami o iluś tam bankach i co zmiana TOiP go aktualizował (wymaga
    czasu) to byłbym w stanie tak rzucać rozwiązaniami jak Ty.

    Pzdr.
    P.G.