  • 21. Data: 2019-04-26 20:20:48
    Temat: Re: CitiHandlowy i Moniaki, -przestroga
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Analogicznie - tyle że, dla ustalenia uwagi przy 2 współwłaścicielach, kaźdy z nich
    jest właścicielem połowy, a nie całości kasy na rachunku - i tylko taka różnica.
    A nie, że moje 200 a Twoje 500, bo tacy byli adresaci przelewów - tylko po 350.
    A jak chcesz mieć swoje 500, to je na indywidualne konto przyjmuj.

  • 22. Data: 2019-04-26 20:27:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Analogicznie - tyle że, dla ustalenia uwagi przy 2 współwłaścicielach, kaźdy z nich
    jest właścicielem połowy, a nie całości kasy na rachunku - i tylko taka różnica.
    Ale masz jakieś wsparcie?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 23. Data: 2019-04-27 09:19:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2019 20:33:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    nich jest właścicielem połowy, a nie całości kasy na rachunku - i tylko taka różnica.
    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Kodeks cywilny w części mówiącej o współwłasności.
    A Ty? I jaka jest alternatywna wizja?
    Bo może być, nie mówię, że nie, vide małżeństwo albo wspólnota mieszkaniowa.

  • 24. Data: 2019-04-27 11:05:09
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 26.04.2019 09:53, Dawid Rutkowski wrote:
    > A w jakiej promocji miała być ta karta?
    > Mało wytrwały jesteś, 2 miesiące to obecnie standard oczekiwania na KK citi -
    oczywiście nie jest to dobre, ale jest jak jest, sami się zapchali promocjami, ale
    oferta jest tak dobra, że warto poczekać.
    > Zaś poddanie się na takiej głupotce jak konieczność zrobienia ponownie zdjęcia
    dowodu - i to tylko dlatego, że zdjęć robić nie potrafisz - już zakrawa na czarny PR.
    > Zrób to zdjęcie, weź nagrodę i zaraz kartę zamknij - dostaniesz jeszcze 100zł w
    ramach moneybacku 10%.
    > Jak moneyback dostaniesz, to kartę zamknij - w ten sposób najlepiej się zemścisz ;P

    Miałem ostatnio kk w Citi ale stwierdziłem, że mi to po prostu zbędne,
    mimo że darmowe. Jednak pamiętam że od koło pół roku jak nie lepiej Citi
    albo tnie koszty albo się po prostu zawija z PL. Po wprowadzeniu opłaty
    za partyline ich poczta wewnętrzna działała szybko i sprawnie ale po
    pewnym czasie to tak średnio czas odpowiedzi zrobił się tydzień jak nie
    lepiej. Placówki tylko w największych miastach, więc albo jak
    wspomniałem tną koszty albo się zawijają z PL - tak to widzę.

    Xenocide

  • 25. Data: 2019-04-27 11:08:40
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 25.04.2019 19:09, p...@g...com wrote:
    > Ku przestrodze [ciach]

    Wysyłanie skanu dowodu nieszyfrowanym mailem? Masz mocne nerwy nie ma
    co. Generalnie to można od Citi tę kartę dostać naprawdę w uproszczony
    sposób i bez zbędnych papierów, bo co chwilę jakaś promocja z bonusami
    się pojawia i to chyba karta, która ma ich najwięcej:
    https://livesmarter.pl/?s=Simplicity

    Xenocide

  • 26. Data: 2019-04-27 14:13:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    nich jest właścicielem połowy, a nie całości kasy na rachunku - i tylko taka różnica.

    > Kodeks cywilny w części mówiącej o współwłasności.
    E? Przecież właśnie tam jest mowa o tym, że współwłasność NIE musi
    oznaczać równych udziałów.

    > A Ty? I jaka jest alternatywna wizja?
    > Bo może być, nie mówię, że nie, vide małżeństwo albo wspólnota mieszkaniowa.
    Na podstawie tych szczególnych i nietypowych przypadków[1] chcesz
    wnioskować o całości?
    KJ

    [1] sprawdzić czym sie różni współwłasność łączna od ułamkowej :P

    PENGUINICITY!!

  • 27. Data: 2019-04-27 14:54:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 27 kwietnia 2019 14:14:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    nich jest właścicielem połowy, a nie całości kasy na rachunku - i tylko taka różnica.

    > E? Przecież właśnie tam jest mowa o tym, że współwłasność NIE musi
    > oznaczać równych udziałów.

    OK, choć nie widziałem jeszcze rachunku bankowego, który umożliwiałby taką "nierówną"
    współwłasność.
    Ale mowa była o czym innym - a przynajmniej ja sądzę, że o tym mówimy - czyli o tym,
    że to jakie są udziały w kasie na tym koncie, jest ustalone z góry, a nie przez to,
    do których właścicieli są kierowane przelewy przychodzące na to konto.

    > Na podstawie tych szczególnych i nietypowych przypadków[1] chcesz
    > wnioskować o całości?

    Nie, wprost przeciwnie - to były przykłady, że osobne przepisy mogą w _szczególnych_
    przypadkach zastępować przepisy KC.
    Być może tak jest w prawie bankowym - np. że kasa jest tego, na czyje nazwisko
    przyszedł przelew. Nie wydaje mi się, ale mogę wszystkiego nie wiedzieć - więc pytam,
    szczególnie tych, co się z moimi twierdzeniami nie zgadzają.
    O ile oczywiście piszemy o tym samym ;>

  • 28. Data: 2019-04-27 15:12:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    różnica.

    > OK, choć nie widziałem jeszcze rachunku bankowego, który umożliwiałby

    Te umowy które widziałem, to zwykle mówiły o czymś w rodzaju 'łącznej
    współwłasności' (czyli każdy ma prawo do całości). W przypadku
    konieczności podziału (np. śmierć) bank przyjmuje, że udziały są równe i
    tyle np. wypłaci.
    Ale ...
> [...]
    > - czyli o tym, że to jakie są udziały w kasie na tym koncie, jest
    > ustalone z góry, a nie przez to, do których właścicieli są kierowane

    mowa była o tym, do czego mogą się przydać prawidłowe potwierdzenia
    przychodzących przelewów. A mogą się przydać do tego, że przyjęte
    rozwiązania w umowie rachunku mogą się mieć nijak do tego czyje te
    pieniądze faktycznie są.
    Choćby do wytłumaczenia się przed skarbówką.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "In order to form an immaculate member of a flock

  • 29. Data: 2019-04-27 21:52:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 27 kwietnia 2019 15:14:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]
    > współwłasności' (czyli każdy ma prawo do całości). W przypadku
    > konieczności podziału (np. śmierć) bank przyjmuje, że udziały są równe i

    A, to może tak, to jest taka współwłasność jak małżeńska, nawet jak właścicielami nie
    jest małżeństwo - a przynajmniej w tym, że każdy współwłaściciel może dysponować
    całością środków.
    Ale niekoniecznie oznacza, że jest całości właścicielem.

    Zresztą ze śmiercią małżonka też jest kiszka - nagle to, co było własnośvią w
    całości, staje się własnością w połowie.

> [...]
    > pieniądze faktycznie są.
    > Choćby do wytłumaczenia się przed skarbówką.

    Wg mnie nic to nie da.
    Jak ktoś przyjmuje na wspólne konto kasę, która wspólna nie jest, to sam sobie robi
    problem, i to poważny - właśnie co do skarbówki. I skarbówka się raczej czepi, bo ma
    czego. I wątpię, by opis przelewu coś pomógł.
    Szczególnie chodzi o spadki i darowizny, jeśli współwłaściciele są z innych grup
    podatkowych w stosunku do przelewającego. Może coś się jeszcze da ugrać, jak
    współwłaściciele są w tej najlepszej grupie względem siebie.
    Ale ogólnie kasę wspólną od prywatnej należy rozdzielać.
    Jakby nie było darmowych kont, to bym jeszcze zrozumiał. Ale są - więc po co robić
    sobie samemu problem?

  • 30. Data: 2019-04-27 23:26:10
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 25.04.2019 o 19:09, p...@g...com pisze:
    > Ku przestrodze
    > potencjalnych klientów Citi Handlowy: Zachęcony licznymi reklamami, już 24 lutego!!
    wysłałem on-line wniosek o wydanie karty kredytowej Simplicity CitiBanku
    > uu . Otrzymałem potwierdzającego SMS-a z numerem mojego wniosku kredytowego, a
    także telefoniczną prośbę o przekazanie skanów dowodu osobistego i dowodów na
    wysokość dochodów. Zdziwiło mnie, że telefonująca nie akceptowała przedstawienia tych
    dokumentów w placówce banku, tylko żądała przesłania ich na adres e-mailowy
    "dokumenty.klienta@ citi.com" Po kilku dniach przesłałem tam skany żądanych
    dokumentów i nastała słodka cisza, mimo, że prosiłem o potwierdzenie ich otrzymania.
    Na początku kwietnia zadzwoniłem więc do banku (co skądinąd nie jest prostą sprawą),
    gdzie poinformowano mnie, że:
    > 1. żadnego mojego e-maila nie otrzymano,
    > 2. adres dokumenty.klienta@ citi.com, (który mi konsultantka wczesniej podała) nie
    istnieje.
    > Podano mi więc nowy, na który ponownie wysłałem skany żądanych dowodów. Ponownie
    brak potwierdzenia. Znów mój telefon (8.04) i tym razem sukces, - potwierdzenie
    wpłynięcia mojego e-maila z dokumentami. Ponieważ znów zapadła cisza w połowie
    kwietnia ponownie mój telefon, -wówczas dowiaduję się, że mój e-mail zarejestrowano w
    banku 22 marca (a w kwietniu informowano mnie, że nic ode mnie nie wpłynęło), ale nie
    można rozpatrzyć mojego wniosku, gdyż przy e-mailu znaleziono, skany dowodu
    osobistego, ale nie ma tam jakoby dowodów wysokości dochodów. W Istocie skan dowodu
    był zamieszczony przeze mnie w formacie JPG, a więc otwierał się automatycznie,
    podczas, gdy pliki z dowodami z przelewów bankowych były w najpopularniejszym
    formacie PDF, a więc ich otwarcie wymagało 1 (słownie: jednego) kliknięcia, co
    najwidoczniej wykraczało poza kompetencje pracownika banku. Wytłumaczyłem sytuację
    zarówno w czasie tej rozmowy telefonicznej, jak i później mailowo, -poinformowano
    mnie, że skontaktuje się ze mną manager. Oczywiście nastapiła jedynie cisza,
    przerwana tym razem listem z banku, że, uwaga! oczekują na, cyt. :"dowody dochodowe".
    Po raz 4 wysłałem więc maila z tymi skanami i... dziś, tj. 23 kwietnia telefon z
    banku. Sądziłem naiwnie, ze z przeprosinami. Ale okazało, że tylko z informacją (po 2
    miesiącach!), że na zdjęciu mojego dowodu osobistego nie widać jego krawędzi! Owszem,
    przyznano, że zawarte tam są wszystkie informacje, szczegóły i nadruki, ale nie widać
    jego krawędzi i tła!! Więc ...analityk banku nie może wniosku rozpatrzyć! W tym
    miejscu poddałem się, bo z takim niedbalstwem, niekompetencją, lekceważeniem klienta
    i jego czasu jeszcze się nie spotkałem!
    > Zamieszczam ten post, aby potencjalni klienci zastanowili się, czy naprawdę chcą
    powierzyć swoje pieniądze i sprawy finansowe takim sprawnym i rozgarniętym
    "fachowcom". No i na koniec,- ponieważ skusił mnie do tej karty blog "Moniaki",
    zamiesciłem powyższą opinię w komentarzach pod ich zachętami (podobno
    bezinteresownymi ;-)do korzystania z usług CitiHandlowy. No i niespodzianka,
    -wszystkie po 1 dniu zniknęły! :-)

    U mnie było tak samo
    - 2 razy wysyłane dokumenty dochodowe, dowód osobisty też ucięty
    - 2 tygodnie czekania na kuriera
    - 2 tygodnie od podpisania umowy zarejestrowali odebranie jej
    - 2 tygodnie wysyłali kartę

    A to moja 3-cia karta u nich

    Darek