  • 1. Data: 2019-04-18 22:33:28
    Temat: eBay a platnosc przez inna osobe
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wylicytowałem na eBay coś dla osoby niemającej tam konta.
    Pytanie: czy system eBay łyknie płatność plastikiem (MC) innej osoby?
    Pytanie dodatkowe, choć z większą liczba komplikacji: czy do Paypala można dodać
    plastik innej osoby?
    Technicznie możliwy też przelew (EUR), lecz wówczas najsłabsza ochrona kupującego w
    razie jakiegoś zonka.
    Pytanie pomocnicze: czy karty MC z alikantorka dają jakąś ochronę, ubezpieczenie itp.
    itd?

  • 2. Data: 2019-04-18 23:22:00
    Temat: Re: eBay a platnosc przez inna osobe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.04.2019 o 22:33, ń pisze:
> [...]
    > Pytanie: czy system eBay łyknie płatność plastikiem (MC) innej osoby?
    > Pytanie dodatkowe, choć z większą liczba komplikacji: czy do Paypala
    o ile wiem to nie. kiedyś próbowałem przelać na paypala żony kasę, -
    oddali bo się dane wpłacającego z danymi odbiorcy nie zgadzają.
    > Technicznie możliwy też przelew (EUR), lecz wówczas najsłabsza ochrona
    > kupującego w razie jakiegoś zonka.
    > Pytanie pomocnicze: czy karty MC z alikantorka dają jakąś ochronę,
    > ubezpieczenie itp. itd?

    Bardzo przepraszam że nie na temat. Ale czy wiesz ze możesz sobie
    założyć paypala, przelać natychmiastowo dokładnie taką kwotę jak masz
    zapłacić? Masz problem rozwiązany i pewną ochronę. Nie podając nikomu
    numerków z karty.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-04-19 07:35:35
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jakoś nie rozumiem.
    Wątpię, czy do ukończonej transakcji zakupu da się podpiąć płatność z konta Paypal
    innej osoby.
    Do tego weryfikacja obciążeniem 1 euro i PIN co trwa (przynajmniej kiedyś tak było).
    Ale może czegoś nie wiem?

    -----

  • 4. Data: 2019-04-19 09:05:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zakręcisz zawsze - w końcu Cię za to wsadzą i będzie spokój ;P
    To w końcu jak jest - kto ma konto na eBay, kto IKA a kto PayPala?

  • 5. Data: 2019-04-19 09:18:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    Kowalski ma eb i pp, Malinowski ma ak.
    Nigdy nie sprawdzałem, czy po zakupie na eBay w chwili "zapłać" można zamiast konta
    PP posiadacza eBay wskazać inne konto PP - a
    może i można, skoro trzeba się osobno od eBay logować.
    Długotrwałe jest obecnie zakładanie PP i dodawanie pierwszej karty (jakieś
    jednodolarowe przelewy z weryfikacyjnym PIN itp. itd.)?

    -----

  • 6. Data: 2019-04-19 09:48:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    PP nie mam.
    Zapłać swoim P, a kolega niech odda na Twoje konto w PL.
    Ew. spróbujcie jego kartą - żona za różne IO płaciła kilka razy moją kartą i nie było
    problemu, nawet jak na payU czy gdzie indziej trzeba podać właściciela karty.

  • 7. Data: 2019-04-19 10:15:00
    Od: ń <k...@t...sie>

    To jest właśnie pomocnicze pytanie:
    Czy MC z AliKa ma w sobie jakieś "ubezpieczenie" w razie zonka?
    Przypomniało mi się, że w niektórych krajach sam eBay (bez PayPal) zapewnia ochronę
    zakupów - IMHO w de jest najlepsza, tyle że
    trzeba o tym pamiętać w chwili wbijania swojej oferty ceny, żeby kupować przez
    ebay.de no i warto trochę szprechać.
    W tym konkretnym przypadku zakup (od osoby prywatnej z EU) był przez ebay.pl
    Teoria jest tu:
    https://www.ebay.pl/pages/help/buy/item-not-received
    .html
    'Centrum rozstrzygania eBay, jeśli zapłaciłeś(łaś) formą płatności inną niż PayPal'
    ale nie wiadomo, jak z praktyką (nie raz byłem odsyłany "nie przez naszą stronę Pan
    kupił" i/lub wpadałem w paragrafy 22).

    BTW karty do rachunków walutowych BZWBK (taki trochę protoplasta AliKa) miały
    możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia coś
    $1/mies. (ale to się może nie opłacać, po 5 latach uzbiera się $60 i to tylko od
    jednej waluty, a w razie czego wyłączenia drobnym
    druczkiem).

    -----

  • 8. Data: 2019-04-19 11:11:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 10:15:02 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > To jest właśnie pomocnicze pytanie:
    > Czy MC z AliKa ma w sobie jakieś "ubezpieczenie" w razie zonka?

    Ma chargeback, jak każda inna karta MC czy visa.

    Dodatkowych ubezpieczeń do kart nikt nie kupował, więc i z oferty wycofano.

    eBay być może swoją drogą zapewnia jakąś ochronę, aledrogo bodajże coś takiego ma,
    nawet jak płącisz przelewem czy blikiem.
    paypal również coś takiego chyba ma - na podobnej zasadzie, co visa i mc.