  • 41. Data: 2019-04-29 13:15:00
    Temat: Re: CitiHandlowy i Moniaki, -przestroga
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2019 13:07:09 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Dokładnie :)
    > Też nie rozumiałem jak to jest, że w poważnej aplikacji programiści nie
    > poradzili sobie z czymś takim.

    A po co robić coś, czego nie trzeba?

  • 42. Data: 2019-04-29 13:18:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 11:08, xbartx pisze:

    > Wysyłanie skanu dowodu nieszyfrowanym mailem? Masz mocne nerwy nie ma
    > co.

    W sumie chyba nie napisał, że nieszyfrowanym mailem.
    Ja skorzystałem z promocji 400zł w morele.net.
    Pani z banku zadzwoniła, podczas rozmowy miałem podać moje hasło i
    przysłała papiery w pdf zabezpieczonym tym hasłem.
    Chciała ode mnie skan dowodu i mogłem wysłać zabezpieczone tym samym
    hasłem, ale poszukałem trochę po internecie i znalazłem teksty typu:
    "Zapomniałeś hasła którym zabezpieczyłeś pdf - nie ma problemu...."
    Więc napisałem że dowód to mogę pokazać w oddziale, ale nie będę
    wysyłał. Dało się.
    Naiwnie zakładam, że oni między sobą przesyłają to w sposób bezpieczny :)
    Z dokumentów dochodowych też się częściowo wykpiłem. Uzgodniłem w
    pierwszej rozmowie z panią, że niektóre wymagane według nich to przesada
    i się ze mną zgodziła. Wysłałem to co uzgodniłem. Dostałem mail, że
    analitykowi brakuje. No to napisałem, że w takim razie rezygnuję bo nie
    mam zamiaru ujawniać listy klientów firmy (chcieli wyciągi za 3 ostatnie
    miesiące z konta firmowego). Kilka dni się zastanawiali - kartę dostałem
    (obniżyli limit o chyba 2k w stosunku do pierwszej propozycji).
    P.G.

  • 43. Data: 2019-04-29 13:51:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-04-29 o 12:35, J.F. pisze:
    > Pomiedzy "staje sie wlasnoscia" a "moze dyponować całościa" jest drobna
    > roznica.

    Jak dla mnie to ludzie (a może to nie ludzie tylko prawnicy) nawymyślali
    za dużo słów między którymi jest drobna różnica.
    P.G.

  • 44. Data: 2019-04-29 13:55:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A po co robić coś, czego nie trzeba?

    A po co stosujemy ą,ę itd?
    Słownie zawsze znaczyło 'po polsku', a nie jed-trz-zer.
    P.G.

  • 45. Data: 2019-04-29 14:04:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2019 13:55:52 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > A po co stosujemy ą,ę itd?
    > Słownie zawsze znaczyło 'po polsku', a nie jed-trz-zer.

    Widać nie znaczyło, skoro nikt się tych, co sobie ułatwili, nie czepił.
    Słownie ma być alternatywnym zapisem w stosunku do liczbowego - czyli bez cyfr, żeby
    można było sprawdzić.
    Cóż, jak już napisane (zapewne za pomocą wielkiej drabinki "if"), to niech będzie -
    ale nie zmienia to faktu, że jest to kawał dobrej (jeśli naprawdę są uwzględnione
    wszystkie potrzebne "if"), ale nikomu niepotrzebnej roboty. Takie przypomnienie sobie
    czasów studenckich, pracy magisterskiej itp.

  • 46. Data: 2019-04-29 15:42:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Cóż, jak już napisane (zapewne za pomocą wielkiej drabinki "if"), to niech będzie

    Ja to robiłem funkcjami arkusza kalkulacyjnego - ale w sumie na pewno
    sprowadza się do if, albo jakiegoś wyboru z tabelek.

    - ale nie zmienia to faktu, że jest to kawał dobrej (jeśli naprawdę są
    uwzględnione wszystkie potrzebne "if"),

    Nie wszystkie. Nie zakładałem że zdarzy się wystawić fakturę na kwotę,
    która mi się nawet nie śniła. Jak nasze roczne obroty liczyły się
    najwyżej w dziesiątkach tysięcy (a może mniej - nie pamiętam) to nie
    było sensu rozróżniać że inaczej się zapisze 3 miliardy od 5 miliardów.

    > ale nikomu niepotrzebnej roboty.

    Tego po prostu nie wiedzieliśmy. Na wcześniej widzianych fakturach
    wypisywanych ręcznie na druczkach słownie zawsze było prawidłowo po
    polsku pisane.

    > Takie przypomnienie sobie czasów studenckich, pracy magisterskiej itp.

    Dla mnie 'kwota słownie' to nie aż tak stare czasy. Na etapie pracy
    magisterskiej nie wiedziałem jeszcze co to jest arkusz kalkulacyjny.
    Z komputerem na którym robiłem pracę magisterską gadało się przez
    klawiaturę i drukarkę i miał pamięci RAM chyba 8k słów (4 szuflady po
    2k). Nie dam głowy, czy 8k to była cała pojemność, czy może jednej
    szuflady, ale chyba raczej cała.
    Korzystając z praktycznie nieograniczonego dostępu do komputera
    wydrukowałem sobie tabele indukcyjności cewek jednowarstwowych w funkcji
    średnicy drutu, średnicy karkasu, liczby zwoi i długości uzwojenia.
    Przydały się kilka razy.
    P.G.

  • 47. Data: 2019-04-29 16:15:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2019-04-26 o 19:29, J.F. pisze:

    >Nigdy nie widziałem takiej specyfikacji, ale wyobrażam sobie, że
    >jakby była 'do ostatniej śrubki' to właściwie programiści nie byliby
    >potrzebni - jakiś automat wygenerowałby program.

    A kto by to zapisal w formie zrozumialej dla automatu ?
    Programisci, tylko inni :-)

    >Może nikt nie zapisał oczywistej oczywistości.
    >Może dla bankowca jest oczywiste, że przelew jest adresowany do
    >odbiorcy zapisanego w przelewie, a programista jak miał wypełnić
    >okienko a w nim wypisać odbiorcę - a co ja będę wyłuskiwał z przelewu
    >(kontrolując format, jakieś akceptowane nie akceptowane znaki itp)
    >skoro mam dane odbiorcy na tacy w postaci zalogowanego użytkownika. A
    >może jak to pisał konto jeszcze nie mogło być wspólne.

    Wielce prawdopodobne, ale ... zalogowany uzytkownik ... tez
    komplikacja.
    Konto jedno, a uzytkownikow kilku.

    A pokazuje ktory przelew zlecil ? A co jest w danych nadawcy ?

    W wersji firmowej pewnie maja takie cuda, ale w wersji "indywidualnej"
    ?

    J.