eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Data: 2020-07-16 12:56:16
    Temat: Re: Chargeback to fikcja
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello, Poldek.
    On 16.07.2020 11:55 you wrote:

    > W dniu 2020-07-16 o 09:13, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:reos5p$1rtn$...@g...aioe.org...
    >>> Dawno temu w jakimś serwisie internetowym podałem dane mojej karty
    >>> "wirtualnej", aby skorzystać z tego serwisu. Minęło X miesięcy i
    >>> karta straciła ważność - minął termin ważności podany na karcie.
    >>> Bank przysłał nową kartę z tym samym numerem karty, tym samym
    >>> imieniem i nazwiskiem, z innym terminem ważności i innym kodem
    >>> CVV. Nie aktywowałem tej karty od razu, lecz po przerwie między
    >>> upływem terminu ważności starej karty. Po kilku miesiącach od
    >>> utraty ważności starej karty nowa karta została obciążona przez
    >>> tamten serwis internetowy opłatą za odnowienie subskrypcji.
    >>> Zrobiłem reklamację w banku, a bank odrzucił reklamację
    >>> uzasadniając, że nie zastrzegłem karty - tej nowej. Zaznaczył, że
    >>> jeśli zrobię zastrzeżenie tej obecnie posiadanej i ważnej karty,
    >>> to wtedy mogą ew. rozpatrzyć reklamację jeszcze raz. Bank ma
    >>> rację, czy nie ma racji?
    >> Przeczytaj regulamin :-) Ogolnie tak to ma dzialac - dla uslug typu
    >> prenumerata, dostawca raz sprawdza CVV, a potem obciaza karte
    >> regularnie. Po samym numerze karty - karta sie odnawia, a cykliczne
    >> obciazenie ma dalej byc mozliwe. Nie baczac na zmiane daty
    >> waznosci i CVV.
    > Nie wiem, czy tak to ma działać, ale tak to nie działa w serwisach z
    > których korzystałem z intencją ciągłego korzystania. Np. Netflix,
    > Spotify, Apple, Kindle po upływie daty ważności karty nie odnawia
    > dalej usług, tylko domaga się zaktualizowania danych dot. płatności.
    >> I teraz tylko trzeba doczytac, co w przypadku braku aktywacji. Bank
    >> powinien sam zastrzec, wyjasniac sprawe, czy obslugiwac dalej. A tu
    >> jeszcze karta wirtualna - czyli odpada zagubienie na poczcie. No i
    >> ... nie wypowiedziales umowy, nie zastrzegles, czyli miales
    >> intencje korzystac dalej :-P
    > W dniu upływu ważności starej karty nie miałem intencji korzystać
    > dalej z tej karty. Nowa karta leżała w szufladzie, a płatności
    > cyklicznie nie działały - dostawałem maile z ponagleniami, że
    > wyłączają mi usługi, gdyż nie mogą ściągnąć pieniędzy z karty. Po
    > ok. 2 tygodniach przerwy postanowiłem jednak aktywować nową kartę.
    > Uczyniłem to i zaktualizowałem dane dot. płatności we wszystkich
    > serwisach, w których mam subskrypcje i chcę z nich korzystać. W tym
    > jednym serwisie nie zaktualizowałem danych karty, gdyż nigdy nie
    > zamierzałem z niego korzystać ponad 7 dni okresu próbnego, które
    > upłynęły wiele miesięcy wcześniej. Pytanie dotyczy tego, czy
    > słusznie bank uzależnia rozpatrzenie reklamacji od wcześniejszego
    > zastrzeżenia aktualnej karty. Podkreślam, że w tym serwisie, który
    > obciążył nie podałem danych tej karty, która jest teraz aktywna,
    > lecz jej poprzedniczki, która utraciła ważność 2 miesiące przed
    > obciążeniem.

    Wcale mu się nie dziwię. Skoro samodzielnie nie byłeś/jesteś w stanie
    wyłączyć subskrypcji lub wyjaśnić sprawy z serwisem, to bank nie chce
    rozpatrywać reklamacji co miesiąc/kwartał/rok dotyczącej tej samej
    karty.


    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1