eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Data: 2020-07-16 20:01:53
    Temat: Re: Chargeback to fikcja
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-07-16 o 19:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:reps8s$1fmm$...@g...aioe.org...
    > W dniu 2020-07-16 o 13:29, Liwiusz pisze:
    >>>> Obciążenie karty było niesłuszne, gdyż karta utraciła ważność kilka
    >>>> miesięcy wcześniej.
    >>
    >>> Ależ to nie jest powód, aby opłata nie mogła być pobierana. To znaczy
    >>> przez jakiś czas technicznie nie było to możliwe, ale w końcu ważność
    >>> karty została aktywowana - w końcu karta to unikalny jej numer, a nie
    >>> sam plastik.
    >
    >> Ważność karty nie została aktywowana. Karta utraciła ważność z powodu
    >> upływu terminu jej ważności.
    >> Została wydana nowa karta. Nowa karta ma ten sam numer karty imię i
    >> nazwisko posiadacza. Ma inną datę wydania, inną datę ważności i inny
    >> kod CVV/CVV2.
    >
    >> Specjalnie w celu eksperymentu spróbowałem zapłacić starą kartą i nie
    >> dało się. Karta nie zadziałała. Tzn. nastąpiła odmowa realizacji zapłaty.
    >
    > Ale to nowa platnosc. Przy ktorej ktos sprawdza date waznosci i moze
    > nawet banku nie pyta - bo od razu widzi, ze po terminie.
    >
    > Musialbys jakąc cykliczną płatność zainicjowac na karcie, ktorej sie
    > wkrotce skonczy waznosc.
    >
    >> Czy próbowałeś kiedyś zapłacić kartą, której termin ważności już minął?
    >> Jak już wspomniałem wcześniej - wszystkie inne serwisy z odnawialną
    >> subskrypcją po upływie daty ważności starej karty przysłały monity o
    >> aktualizację danych dot. płatności. Także siłownia. Jeżeli nie
    >> zaktualizowałem, to zablokowały usługę i nie odblokowały aż do chwili
    >> podania danych nowej karty.
    >
    > Teraz moze nieglupio, dawniej ... karta wazna rok ... czy jednak dwa lata ?
    >
    >>> Robiłem dwa czarczbaki w Citi bez zastrzegania karty. Oba pozytywne.
    >>> Oczywiście należało odpowiednio umotywować dlaczego usługa nie była
    >>> wyświadczona (raz były to bilety autokarowe, drugi raz jakiś nocleg w
    >>> hotelu).
    >>> Stwierdzenie, że się chce zwrot, bo tak, to trochę za mało, i jakbym
    >>> tak zrobił, to nie zdziwiłbym się, że bank by odmówił.
    >
    >> Chyba jestem mało komunikatywny, ale chodzi o to, że bank nie odmówił
    >> zwrotu pieniędzy. Bank się tym w ogóle nie zajął. Po raz następny
    >> piszę, że bank odmówił _rozpatrzenia_ reklamacji (nie odmówił uznania,
    >> ani nie wydał decyzji odmownej). Bank uzależnił możliwość
    >> _rozpatrzenia_ reklamacji od tego, czy dokonam zastrzeżenia karty.
    >> Jeżeli to jest niezrozumiałe, to mogę napisać jeszcze raz, albo kilka
    >> razy. Bank zarejestrował wpłynięcie reklamacji, nadał sprawie swój
    >> numer, a potem odpisał, że nie będzie zajmował się kwestią tego, czy
    >> oddać pieniądze na rachunek, czy nie oddać jeżeli najpierw nie złożę
    >> dyspozycji zastrzeżenia karty.
    >
    > ale moze za duzo napisales - ze jakas karta, co to nie byla aktywowana ...
    >
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/pytania-i-od
    powiedzi/chargeback/
    >
    > aczkolwiek
    >
    > "Zależnie od powodu złożenia reklamacji, obowiązują różne dodatkowe
    > wymogi dotyczące uruchomienia procedury chargeback, jak np.:
    > zastrzeżenie karty, uprzednie wystąpienie o kopię dowodu dokonania
    > transakcji, załączenie podpisanego przez posiadacza karty oświadczenia,
    > dokonanie zgłoszenia sytuacji Policji, próba samodzielnego wyjaśnienia
    > sprawy ze sprzedawcą lub załączenie dodatkowych dokumentów
    > potwierdzających rację klienta.
    >
    > W związku z powyższym, posiadacz lub użytkownik karty wydanej przez
    > mBank powinien być świadomy, że bank może się do niego zwrócić z prośbą
    > o dostarczenie dodatkowych dokumentów lub wykonanie określonych czynności."
    >
    >> Czyli bankowi chodzi o to, że stawia warunek - najpierw mam złożyć
    >> dyspozycję zastrzeżenia karty, a potem reklamacja będzie podlegała
    >> rozpatrzeniu. Bank tego wprost nie napisał, ale zgaduję, że chodzi o
    >> tą kartę, którą teraz posiadam i która jest ważna. Chociaż do
    >> obciążenia posłużono się danymi innej karty, która utraciła ważność
    >> kilka miesięcy przed obciążeniem.
    >> Jeżeli złożę dyspozycję zastrzeżenia karty, to wtedy bank ROZPATRZY
    >> reklamację i zakomunikuje swoją decyzję, czy odda pieniądze, czy nie
    >> odda. Ale ja nie jestem chętny, aby złożyć dyspozycję zastrzeżenia
    >> karty, gdyż zapłaciłem opłatę za rok z góry i na bieżąco korzystam z
    >> aktualnie ważnej karty.
    >
    > a to nie byla ta karta, co jej nie aktywowales ?
    >

    Jeszcze przed otrzymaniem fizycznie do ręki nowej karty zaczynają się
    problemy z aktualną kartą, która nadal ma kilka tygodni ważności przed
    sobą. Nie można załadować/rozładować karty przez WWW (ale można przez
    mobile). Po reklamacji pojawia się znów możliwość
    załadowania/rozładowania przez WWW, ale znika przez mobile. Potem
    pojawia się w obu kanałach i znika w obu. Taka zabawa zaczyna się ok. 2
    miesiące przed upływem ważności posiadanej karty, na ok. 2 tygodnie
    przez otrzymaniem nowej karty. Nie mając nowej karty fizycznie,
    aktywowanie jej - do czego stara się skłonić bank gdy kontaktuję się z
    infolinią - nie ma sensu, gdyż nie znam CVV, czyli karta jest bezużyteczna.

    Karty nie aktywowałem przed upływem terminu ważności starej karty. Nie
    aktywowałem jej też pierwszego dnia po upływie terminu ważności starej
    karty. Ani nie aktywowałem jej drugiego dnia, ani trzeciego, ani
    czwartego. Obecnie posiadaną i aktywną kartę aktywowałem jakieś 2-3
    tygodnie po zakończeniu ważności karty, która wcześniej utraciła
    ważność. Od czasu utraty ważności przez starą kartę wszystkie serwisy i
    usługi polegające na cyklicznym pobieraniu opłaty zaczęły przysyłać
    monity o aktualizację danych płatności. Także po aktywacji nowej karty
    nadal przychodziły monity o aktualizację danych dot. płatności. Jeżeli
    nie zaktualizowałem danych dot. płatności, to usługi były blokowane.
    Zaden serwis nie pobrał "samodzielnie" pieniędzy z nowej karty.
    Wszystkie serwisy przysyłały monity o aktualizację danych dot. płatności
    i potem blokowały usługi. Dopiero kiedy podałem dane nowej karty, czyli
    ten sam numer karty, który miała stara karta, to samo imię i nazwisko,
    oraz nową datę ważności i nowy CVV, dopiero wtedy usługi były
    odblokowane. Nowe dane podawałem w tych serwisach, z których korzystam i
    chcę korzystać. Z tego jednego serwisu nigdy nie chciałem korzystać
    ponad siedmiodniowy okres próbny. Przed upływem okresu próbnego
    zalogowałem się i pracowicie klikając odznaczyłem wszystkie opcje
    dotyczące cyklicznego odnawiania płatności. Serwis przysyłał przez wiele
    miesięcy monity, żebym jednak płacił. Ja uparcie nie płaciłem i nie
    korzystałem. Serwis przysyłał mi ostrzeżenia, że jeśli nie zapłacę, to
    utracę u nich konto - w to mi graj - więc cały czas nie płaciłem. Aż
    jednego dnia dostałem podziękowanie za dokonanie płatności. Jakim cudem
    obciążono moje konto posługując się danymi karty, która utraciła ważność
    kilka miesięcy wcześniej? To chciałem wyjaśnić z bankiem. Bank postawił
    warunek - wyjaśnianie zacznie się nie wcześniej, niż złożę dyspozycję
    zastrzeżenia karty. O jaką kartę bankowi chodzi? Tego nie napisał. Mogę
    się tylko domyślać, że nie chodzi bankowi o to, żebym złożył dyspozycję
    zastrzeżenia karty, która od ładnych paru miesięcy jest nieważna. W
    takim razie musi chodzić o kartę, którą teraz się posługuję. Jaki to ma
    sens? Tylko taki, żeby skłonić mnie do rezygnacji z uciążliwej dla banku
    sprawy z reklamacją.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1