eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Data: 2020-07-22 13:18:36
    Temat: Re: Chargeback to fikcja
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-07-17 o 21:42, witrak() pisze:
    > On Friday, July 17, 2020 at 10:11:19 AM UTC+2, Poldek wrote:
    >> W dniu 2020-07-17 o 09:56, Liwiusz pisze:
    >>> W dniu 2020-07-16 o 17:38, Poldek pisze:
    >>>
    >>>
    >>>> Ważność karty nie została aktywowana. Karta utraciła ważność z powodu
    >>>> upływu terminu jej ważności.
    >>>> Została wydana nowa karta. Nowa karta ma ten sam numer karty imię i
    >>>> nazwisko posiadacza. Ma inną datę wydania, inną datę ważności i inny
    >>>> kod CVV/CVV2.
    >>>
    >>> Widocznie istnieje zasada, całkiem niegłupia, że płatności cykliczne
    >>> kontynuują się na przedłużonej ważności danej karty. Nawet bym oczekiwał
    >>> takiej funkcjonalności, abym nie musiał zmieniać zasad rozliczeń swoich
    >>> abonamentów tylko dlatego, że dostałem tę samą kartę na kolejny okres.
    >>>
    >>
    >> Nie istnieje taka zasada, a przynajmniej nie zna jej Spotify, Netflix,
    >> Kindle i Apple.
    >
    > Masz na to jakiś dowód? Z faktu, że niektóre serwisy z niej nie korzystają nie
    wynika, że jej nie ma. O ile pamiętam ta sprawa była wałkowana na pbb parę lat temu w
    związku z subskrypcją jakiejś usługi internetowej, której użytkownik nie
    wypowiedział. I obciążenie przychodziło (nie jestem pewien, ale zdaje się, że na
    konto, bo to była debetówka) nawet po zastrzeżeniu karty. Być może dlatego, że taka
    jest zasada dla płatności cyklicznych...
    >

    Jak już pisałem kilka razy, ale mogę napisać jeszcze kilka razy - mam
    taki dowód, że Spotify, Netflix, Apple i Kindle odłączyły mi usługi.
    Nie wznowiły usług także po aktywacji nowej karty.
    Usługi zostały wznowione po podaniu danych nowej karty: Imię, Nazwisko,
    numer karty, data ważności, CVV.
    A - i jeszcze Sony Playstation także.

    Dasz _potwierdzony_ przykład usługi cyklicznej, która nadal skutecznie
    pobiera pieniądze z karty po terminie jej ważności?

    > A serwisy, które wymieniasz mają to do siebie, że wolą pozbawić kogoś usługi, niż
    zatrudniać ludzi do załatwiania korespondencji z bankami, czego nie mogłyby uniknąć,
    gdyby z tej zasady korzystały (w końcu upomnienie i wstrzymanie usługi robi
    automat...), więc kalkulacja jest jasna.
    >

    Obciążenie nieważnej karty, to jest wyłudzenie, a bank, który do tego
    dopuszcza zasługuje na odebranie zgody na prowadzenie działalności bankowej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1