eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Data: 2020-07-16 13:29:12
    Temat: Re: Chargeback to fikcja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-07-16 o 13:15, Poldek pisze:
    > W dniu 2020-07-16 o 13:00, Liwiusz pisze:
    >> W dniu 2020-07-16 o 12:56, Pete pisze:
    >>
    >>
    >>> Wcale mu się nie dziwię. Skoro samodzielnie nie byłeś/jesteś w stanie
    >>> wyłączyć subskrypcji lub wyjaśnić sprawy z serwisem, to bank nie chce
    >>> rozpatrywać reklamacji co miesiąc/kwartał/rok dotyczącej tej samej
    >>> karty.
    >>
    >> Inna sprawa, że chargeback to nie jest zwrot pieniędzy na każde
    >> żądanie, tylko w przypadku, jeśli ktoś nie otrzymał towaru lub usługi,
    >> które były zapłacone kartą. Z opisu Poldka wynika, że obciążenie karty
    >> było słuszne, bo usługa była świadczona.
    >>
    >
    > Obciążenie karty było niesłuszne, gdyż karta utraciła ważność kilka
    > miesięcy wcześniej.

    Ależ to nie jest powód, aby opłata nie mogła być pobierana. To znaczy
    przez jakiś czas technicznie nie było to możliwe, ale w końcu ważność
    karty została aktywowana - w końcu karta to unikalny jej numer, a nie
    sam plastik.

    > Czy usługa była świadczona, tego nie wiadomo, bo nikt z niej nie
    > próbował skorzystać. Ale to nie jest w ogóle istotne dla kwestii

    A to już, że tak powiem, twój problem. Ja mam na przykład umowę z
    siłownią, opłatę pobierają z karty, i muszę płacić, bez względu na to,
    czy korzystam, czy nie, a nawet w przypadku jeśli "nie próbowałbym"
    korzystać.

    > rozpatrywania reklamacji w banku. Bank się nie zajmuje tym, czy usługa
    > była świadczona i czy klient był zadowolony. Bank ew. się zajmuje, czy
    > obciążenie karty zostało dokonane prawidłowo, czy nieprawidłowo. Jeżeli
    > posłużono się innym kodem CVV i datą ważności, to moim skromnym zdaniem
    > obciążenie zostało dokonane nieprawidłowo. Można by to było rozstrzygnąć

    Jak widać twoje skromne zdanie jest błędne.



    > Cały czas ponawiam pytanie - czy bank postępuje słusznie uzależniając
    > ROZPATRZENIE reklamacji od tego, żebym najpierw zastrzegł kartę. OBECNą
    > kartę.

    Robiłem dwa czarczbaki w Citi bez zastrzegania karty. Oba pozytywne.
    Oczywiście należało odpowiednio umotywować dlaczego usługa nie była
    wyświadczona (raz były to bilety autokarowe, drugi raz jakiś nocleg w
    hotelu).
    Stwierdzenie, że się chce zwrot, bo tak, to trochę za mało, i jakbym tak
    zrobił, to nie zdziwiłbym się, że bank by odmówił.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1