  • 81. Data: 2018-12-28 12:23:24
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:f111d67f-7a11-4356-a4ea-a31dec715a44@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:24:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Powyższe to na waciki

    Niby tak, ale banki by sie pewnie ucieszyly, gdyby mogly 5zl za konto
    kasowac :-)

    >10% rocznie od wykorzystanego limitu to jest zarobek
    >I o ile przy kredycie gotówkowym po każdej spłacie raty saldo spada i
    >w końcu 0zł osiągnie

    To trzeba klienta namowic na nowy.
    Co pan bedzie starym samochodem jezdzil i wydawal na kosztowne naprawy
    u mechanikow - kup pan nowe na gwarancji.
    Nie ma pan pieniedzy ? Alez sluzymy pomoca :-)

    >Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient
    >spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku)
    >odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

    No nie wiem, bo u mnie jakos inaczej.
    Ale moze i statystycznie masz racje. Tak namawiaja, jakby to im
    przynosilo naprawde duzy zysk, a nie na waciki :-)

    J.

  • 82. Data: 2018-12-28 12:42:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Przy KK najczęściej miesiąc w miesiąc saldo jest podobne bo klient
    > spłaca tylko Kwotę minimalna więc co miesiąc płaci 10%(w skali roku)
    > odsetek a saldo zadłużenia nie maleje;)

    Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 87. Data: 2018-12-28 12:42:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dawniej to sklepy placily.

    Sklepy powiadasz...

    > Nadal placa, tylko znacznie mniej.
    >
    > Teraz jest to 0.2-0.3% ... ale jak klient wydaje 2000zl, to jednak
    > jest to ok 4-6 zl.
    > Moze akurat tyle, ile bank chce na kliencie zarobic ...

    0.2% z gospodarki - biorę w ciemno :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 85. Data: 2018-12-28 12:42:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Ciekawe kiedy pojawią się lodówki ze slotem do włożenia KK z której
    > ma robić zakupy?

    Mysle ze całkiem szybko.
    ustawisz ze w lodowce ma być zawsze x tego, y tamtego i lodowka sama ci
    dokupi... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 83. Data: 2018-12-28 12:42:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jakis odporny jestem :-)
    > A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

    Albo naiwny po prostu :)))
    Jakiej marki masz paste do zebów? Jaką przeciwbolowke w szafce?
    Telewizor?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 86. Data: 2018-12-28 12:42:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ciekaw jestem, jak to w Polsce wyglada.
    > Bo marketing mogl przeniesc wzorce z USA.
    >
    > Ja tam przez ostatnie 5 lat to nie wiem czy bym uzbieral 100 zl
    > zaplacone bankom, to raczej one mnie zaplacily wiecej ... taki maja
    > marketing :-)

    Ale ty mowisz o jakichs prowizjach zapłaconych bezposrednio...?
    A wątek zaczał się od tego, ze dodatkowo po prostu wiecej wydajesz...
    Wiec tu masz jeszcze dodatkowa prowizje.
    No i ogolnie kupujesz płacac karta zamiast gotówką (bo masz kredyt) - tu
    tez masz prowizje przeciez... Coraz mniejsza ale jednak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 84. Data: 2018-12-28 12:42:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Byc moze, ale gdyby to naprawde bylo 1 na 5 ... chyba by im sie nie
    > oplacalo :-)
    >
    > No i czy ten jeden sie czuje wrobiony, czy raczej mowi "KK mi zycie
    > uratowala" :-)

    Masz jakies watpliwosci, patrzac nailosc klientów i prowizje w takich
    przykładowych providentach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 88. Data: 2018-12-28 12:44:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:24:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > No nie wiem, bo u mnie jakos inaczej.
    > Ale moze i statystycznie masz racje. Tak namawiaja, jakby to im
    > przynosilo naprawde duzy zysk, a nie na waciki :-)

    Kilka lat temu dla teścia telewizor na rayty brałem.
    On nie mógł pomimo wysokich dość dochodów bo wtedy na czarno pracował.
    Chyba w eurortv to było ale nie były to typowe raty tylko KK z limitem równym cenie
    telewizora i ustalonymi miesięcznymi spłatami
    Coś koło 2,2tys wtedy ten limit miałem
    I co kilka tygodni miałem telefon z banku że bez formalności mogą mi ten limit
    zwiększyć do 5000, 10000 a w po kilku miesiącach już kilkadziesiąt tysięcy
    proponowali. Pomimo że nic wcześniej nie zwiększałem a teściu spłacał tylko te kwoty
    wyznaczone jako "raty"
    Przez rok bodajże to spłacił, ja karty wówczas nie zamknąłem i przez kolejne miesiące
    dzwonili do mnie że "jestem ich dobrym klientem", "w nagrodę za wzorową współpracę",
    "dla naszych najlepszych.." oferowali mi ciągle wyższe kwoty.
    Do 65tys chyba doszli. A moja "wzorowość" polegała na tym że terminowo w 12 miesięcy
    2tys spłaciłem i przez kilkanaście kolejnych miesięcy miałem u nich kk z saldem 0zł;)
    W końcu kartę zamknąłem.
    Podejrzewam ze fakjtycznie wtedy by mi te 65tys dali bo zdolność kredytową
    odpowiednią miałem.
    Tylko po co mi karta kredytowa?
    Teraz średnio co miesiąc przyłazi do pracy dwóch miłych pracowników city i albo
    walizkę albo inne gadżety ze sobą noszą oferując je w zamian za podpisanie umowy o
    karte.

  • 89. Data: 2018-12-28 12:50:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?

    Powiem tak: z różnych źródeł (i nie są to tylko znajomi), wiem że ok 70%
    ludzi płaci odsetki na KK (czyli nie mieści się w grace periodzie). Nie
    wiem, czy spłacają tylko kwotę minimalną, ale bym się nie dziwił.
    KJ

    There's no such thing as a free lunch.
    -- Milton Friendman

  • 90. Data: 2018-12-28 12:53:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:42:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Serio? Statystyczny klient kredytówki spłaca tylko kwote minimalna?
    A myślisz że banki to te limity w KK zwiększają żeby klient miał darmowe środki przez
    54dni?
    Nawet raty 0% na allegro niedawno zmieniły się z "rat" na "limit" w karcie
    kredytowej.
    Póki co ponoć 0% ale jak już klient ten limit ma, zaproponują mu jego zwiększenie,
    klient wykorzysta a 0% po drodze zniknie.
    Chcesz to z ciekawości przeklinaj te "raty" dla towaru wartego 2tys. Stawiam dolary
    przeciw orzechom ze pomimo ceny towaru 2tys limit zaproponują kilka razy większy.