  • 1. Data: 2018-10-24 18:45:48
    Temat: POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Dyskusja na tej i dwóch innych grupach doprowadziła
    mnie do wniosku, że:
    - nie warto robić przewalutowania między kontami
    bankowymi bez udziału kantoru
    - nie mogę korzystać z kantoru bankowego ani na
    kompie ani na smartfonie ze względu na stare
    oprogramowanie systemowe (na obu).

    Stąd mam pytanie czy możecie polecić kantor internetowy,
    który:
    - pozwala podać konto A z jakiegoś/dowolnego banku
    w jednej walucie
    - pozwala podać konto B z jakiegoś/dowolnego banku
    w walucie docelowej
    - dokona przewalutowania i po przewalutowaniu przeniesie
    środki z konta A na konto B
    - opłata za taką operację będzie konkurencyjna
    Przyjmuję więc, że w takim kantorze nie trzeba zakładać konta/kont,
    ewentualnie jeśli to jest konieczne, to przelew ze środkami po
    przewalutowaniu z konta kantoru na konto klienta w banku jest
    bezpłatne.

    Pzdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2018-10-24 21:34:53
    Temat: Re: POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 18:45, Piotr pisze:
    > - nie mogę korzystać z kantoru bankowego ani na
    >  kompie ani na smartfonie ze względu na stare
    >  oprogramowanie systemowe (na obu).

    Czyżby? Kantory internetowe obsługuje się z poziomu www. Jeśli jesteś w
    stanie logować się do banku, powinieneś móc korzystać z kantoru.

> [...]
    > - dokona przewalutowania i po przewalutowaniu przeniesie
    >  środki z konta A na konto B
    > - opłata za taką operację będzie konkurencyjna

    Jest zazwyczaj bezpłatna, gdy kantor ma konta w banku A i B. Do tego
    bardzo szybka.

    > Przyjmuję więc, że w takim kantorze nie trzeba zakładać konta/kont,

    Konto zawsze trzeba założyć. Jest darmowe, nie wymaga jakichś
    szczególnych operacji.

    > ewentualnie jeśli to jest konieczne, to przelew ze środkami po
    > przewalutowaniu z konta kantoru na konto klienta w banku jest
    > bezpłatne.

    Idealnie byłoby, gdybyś podał o jakie konkretnie banki Ci chodzi. Do
    zagranicznych zazwyczaj operacja jest płatna, do polskich nie.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-10-24 21:56:55
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby? Kantory internetowe obsługuje się z poziomu www. Jeśli jesteś w stanie
    logować się do
    > banku, powinieneś móc korzystać z kantoru.

    Zdziwię Cię jeszcze bardziej - na kompie mogłem aktywować kantor,
    oczywiście z www, ale używać kantoru już nie mogę. Za stara przeglądarka,
    a dla podanych odpowiednich wersji IE, FF, Chrome i Safari - za stary
    system operacyjny.
    IKO na smartfonie działa, ale niektore funkcje nie działają, w tym kantor -
    z powodu Windows Phone.

    > Jest zazwyczaj bezpłatna, gdy kantor ma konta w banku A i B. Do tego bardzo szybka.
    Co to znaczy, że kantor ma konta w banku A i B?

    > Idealnie byłoby, gdybyś podał o jakie konkretnie banki Ci chodzi. Do zagranicznych
    zazwyczaj
    > operacja jest płatna, do polskich nie.
    Chodzi o banki w Polsce.

    Pzdr.
    Piotr

  • 4. Data: 2018-10-25 10:07:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-24 o 21:56, Piotr pisze:
> [...]
    > system operacyjny.
    > IKO na smartfonie działa, ale niektore funkcje nie działają, w tym kantor -

    Skoro IE Ci nie działa, wnioskuję że uparcie siedzisz na WinXP. Spróbuj
    jakąś lekką dystrybucję linuxa typu LiveCD. To powinno pomóc na starą
    przeglądarkę.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2018-10-25 11:02:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 21:56, Piotr pisze:
    > Co to znaczy, że kantor ma konta w banku A i B?

    Kantor ma swoje konta w wielu bankach.
    Ty przelewasz mu z twojego konta na jego w banku A, on Ci przelewa ze
    swojego konta w banku B na Twoje w banku B.
    Kantory korzystają z tego, że przelewy wewnątrzbankowe są szybkie i darmowe.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-10-25 11:19:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie ma co się oszukiwać, że znajdziesz kantor, gdzie nie będziesz musiał zakładać
    "konta" czy też taki, który za Ciebie przeleje sam do siebie środki na wymianę
    (musiałbyś mu udostępnić login i hasło do Twojego banku - w sumie od 20 grudnia taka
    możliwość będzie już wymagana przez prawo, ale póki co regulaminy banków tego
    zakazują).

    Pierwszym pytaniem jest,w którym banku masz obecnie konto.
    Jeśli jest to bank, który posiada funkcjonalność kantoru (santander, mBąk, ing,
    alior/t-mobile - oraz może i inne, te, które podałem, to te, które mam i znam) to
    najprostszą - ale niekoniecznie najkorzystniejszą - metodą jest wykorzystanie tej
    funkcji i założenie sobie również kont walutowych.
    Ale może to nie być korzystne - mogą być forsze kursy albo płatne konta walutowe.

    Drugim pytanie jest, co masz zamiar zrobić z dewizami - trzymać w polskim banku,
    wypłacić w gotówce, przelać za granicę, wydawać kartą walutową?

    Tak czy siak poleciłbym kantor aliora: https://kantor.aliorbank.pl
    Trochę się różni od innych, bo tak jakby udaje osobny bank - i nawet tak można z
    niego korzystać, jedyną wadą jest brak możliwości uzyskania debetówki do konta w PLN
    - ale poza tym można robić z i do niego przelewy (również wynagrodzenia) i wszystko
    jest za darmo.
    Jeśli masz konto w aliorze albo w t-mobile, to wystarczy, że kantor sobie aktywujesz
    - będzie miał jednak osobny ST (spokojnie powinien chodzić w starszych przeglądarkach
    - mi działa bez problemu w FF 45.8.0 - a nawet wydaje się, że działa w FF 4.0!),
    osobny login (adres e-mail) i osobne hasło.
    Jeśli nie masz konta w aliorze to też niewielki problem - konto zakładasz w 100%
    przez net, umowę podpisuje się przelewem - a potem te środki możesz sobie zwrócić
    albo wymieniać na waluty.

    A dalej masz już jak w "normalnym banku" - zakładasz konto w PLN oraz w walutach,
    jakich potrzebujesz i wymieniasz zleceniami - a kursy naprawdę są dobre - np. teraz
    dla euro:
    skup 4,2969 sprzedaż 4,3251 - czyli spread 0,0282.
    Można też napisać w poczcie wewnętrznej, że chce się wymienić więcej i zmniejszą
    spread jeszcze o 20%.

    Wymienione EUR, USD i GBP można wypłacić w kasie w oddziale aliora (choć najpierw
    sprawdź, czy dane oddział ma kasę, bo ostatnio sporo polikwidowali).
    Wymienione sumy można przelać za darmo w opcji SHA, czyli przelew euro jest za darmo
    do banków w obszarze SEPA, zaś dla pozostałych walut alior rezygnuje ze swoich opłat
    - co zwykle daje darmowy przelew do banku w PL, ale przy zagranicznych mogą coś
    pobrać bank pośredniczące i docelowy - z tym nigdy nic nie wiadomo, choć to też ma
    się zmienić.

    Można też za darmo dostać karty walutowe do kont w EUR, USD i GBP - tylko trzeba
    pamiętać, żeby płacić w walucie EUR tylko kartą do konta w EUR, w walucie GBP tylko
    kartą do konta w GBP, zaś w USD i pozostałych walutach (oprócz PLN) tylko kartą do
    konta w USD - zaś w PlN tymi kartami nigdy nie płacić.

    No i na koniec możesz sobie wymienione waluty trzymać na koncie w kantorze - zaletą
    jest to, że jest to bank i jako taki środki podlegają gwarancjom BFG do 100k euro.
    Inne kantory też mają konta w bankach - ale tam może być taki problem jak z
    rachunkami powierniczymi w SK Bank - okazało się, że kasa wpłacana przez klientów nie
    była kassą klientów, tylko dewelopera - i każdy deweloper dostał tylko 100k euro. Tak
    samo w innym banku kasa jest własnością kantoru - a w kantorze aliora jest zawsze
    Twoja.

  • 7. Data: 2018-10-25 12:11:18
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Spróbuj jakąś lekką dystrybucję linuxa typu LiveCD. To powinno pomóc na starą
    przeglądarkę.
    Może to byłoby jakieś rozwiązanie, niewygodne, bo z koniecznością
    ściągania systemu z płytki zawsze wtedy gdy chciałbym skorzystać z kantoru,
    ale lepsze takie niż żadne.
    Czy znasz adres, z ktorego mógłbym ściągnąć (a następnie wypalić sobie
    płytkę) coś najprostszego, co pozwalałoby używać dysku twardego z danymi
    i łączyć się z Internetem przy pomocy WiFi (tak normalnie działam).
    Komputer jest stary, 32-bitowy.

    Pzdr.
    Piotr

  • 8. Data: 2018-10-25 12:13:03
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > [...]
    > Tak samo w innym banku kasa jest własnością kantoru
    > - a w kantorze aliora jest zawsze Twoja.
    Dzięki za te wszystkie informacje. Muszę się nad tym
    zastanowić. Ale to ostatnie zdanie mnie przekonuje.

    Pzdr.
    Piotr

  • 9. Data: 2018-10-25 12:23:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 11:19:34 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Jeśli masz konto w aliorze albo w t-mobile, to wystarczy, że kantor sobie
    aktywujesz

    Jak to zrobić?
    Man dostęp do konta tmobile córki i z ciekawości wlazłem przed chwila w ich system
    transakcyjny i nie znalazłem takiej opcji a konsultantka z ichniego chatu tez nie
    pomogła.

  • 10. Data: 2018-10-25 12:35:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 12:23:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    transakcyjny i nie znalazłem takiej opcji a konsultantka z ichniego chatu tez nie

    Pisałem przecież, że kantor udaje "osobny bank" i ma się tam inny ST, inny login i
    inne hasło - a bycie zarejestrowanym w "dużym" aliorze albo w t-mobile jedynie
    pozwala uniknąć weryfikacji.
    Czyli wchodzi na https://kantor.aliorbank.pl i w prawym górnym rogu masz przycisk
    "rejestracja" - i dalej już jedziesz jak kierują.
    Trudniejsze to niż w mBąku czy żabie - ale warto, bo więcej korzyści.