  • 91. Data: 2018-12-28 13:48:26
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie sadzisz ze zycie od wypłaty do wypłaty sugeruje jakies problemy z
    > budzetem domowym?

    Nie tylko sugeruje :)
    Ale nawet mając tego świadomość nie zawsze można wskazać jakieś rozwiązanie.
    P.G.

  • 92. Data: 2018-12-28 13:53:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 09:59, Budzik pisze:

    > Uzywalem karte kredytowa lata temu przez jakies pol roku i doszedłem do
    > takich samych wniosków...

    A ja teraz znowu skusiłem się promocją i wziąłem kartę kredytową. :D
    Tym razem bez opłat na co najmniej 4 lata!
    Ale już na pewno będę pilnował budżetu. Na 100 procent!
    Przynajmniej teraz jestem o tym przekonany...
    ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 94. Data: 2018-12-28 13:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Kilka lat temu dla teścia telewizor na rayty brałem.
    > On nie mógł pomimo wysokich dość dochodów bo wtedy na czarno pracował.

    I w tej całej historii tego nie rozumiem.
    Po co ktoś o wysokich dochodach bierze telewizor na raty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 93. Data: 2018-12-28 13:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Powiem tak: z różnych źródeł (i nie są to tylko znajomi), wiem że ok
    > 70% ludzi płaci odsetki na KK (czyli nie mieści się w grace
    > periodzie). Nie wiem, czy spłacają tylko kwotę minimalną, ale bym
    > się nie dziwił.

    Dzieki.
    Potwierdza to tylko stawianą tu przeze mnie kilkukrotnie teze ze ludzie
    nie liczą a uzytkownicy pbb i ich podejscie do tematu bankowosci ma sie
    nijak do statystycznego Kowalskiego.

    70% nie czyta ksiazek. Moze te grupy sie pokrywaja... :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 95. Data: 2018-12-28 13:59:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Albo naiwny po prostu :)))
    > Jakiej marki masz paste do zebów?

    Tą którą sprzedają w najbliższym markecie.
    Wybraną randomowo. Nie chce mi się po takie rzeczy dalej
    chodzić.

    > Jaką przeciwbolowke w szafce?

    Jak wyżej, jak potrzebuję idę do marketu obok i proszę o przeciwbólową.

    > Telewizor?

    Nie posiadam :D

    Co wygrałem?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 96. Data: 2018-12-28 14:05:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 11:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jakis odporny jestem :-)
    > A moze po prostu niedowiarek jestem :-)

    To jest trudne do jednoznacznego zdefiniowania.
    Kiedyś jeździłem systematycznie do Makro i kupowałem między innymi
    proszki do prania. Mój algorytm był taki:
    Dla Ariela, Omo, Wizira przeliczam wszystkie opakowania na cenę za kg i
    biorę to najtańsze.
    Czasem były takie promocje, że do 3kg dodawali 1,5kg. Wtedy się
    okazywało, ze taki 4,5kg worek wychodził taniej (na kg) niż 6kg.

    Ale na pytanie czy jestem podatny na reklamy, czy nie, to nie umiem
    odpowiedzieć. Bo jednak ograniczałem listę do znanych nazw. Tylko czy
    jakbym nawet bardzo chciał to: Da się kupić proszek, którego nie było w
    reklamach?

    Ostatnio, obiła mi się o uszy reklama, że drugi TV gratis, czy może za
    1zł. I się zastanawiam do czego może być drugi TV. W kiblu sobie powiesić?
    P.G.

  • 97. Data: 2018-12-28 14:19:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 14:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > I w tej całej historii tego nie rozumiem.
    > Po co ktoś o wysokich dochodach bierze telewizor na raty?

    Ja tez takich rzeczy nie rozumiem ale każdy liczy wg siebie
    Wziął spłacił temat dla mnie nie istnieje.
    Teraz teść ma nie najniższa emeryturę a rower na wiosnę również na raty(i nie 0%)
    kupił. A oszczędności ma kilkanaście razy większe jak cena roweru.
    Widocznie w sklepie mu uświadomili że na raty korzystniej jak za gotówkę;)

    Wielokrotnie i mnie tu przekonywano że nawet jak mam gotówkę to lepiej jest kupić na
    raty 0% czy chociażby dyskusje o tym jak to korzystnym instrumentem jest KK
    Są tacy co tu się chwalili że kilkanaście KK posiadają.
    Takie hobby;)

  • 98. Data: 2018-12-28 14:51:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 09:59, Budzik pisze:

    > A nie mozna po prostu wydawac tego co sie zarobiło?
    >
    > Nie uwazasz, ze jak ktos potrzebuje linii kredytowej na biezace wydatki
    > to cos z jego budzetem domowym jest nie tak?

    działalność sezonowa, okrsowo niższe dochody a wydatki na takim samym
    poziomie etc...

    to nie musi oznaczać, że ktoś żyje ponad stan

    ale jeżeli ktoś cały czas zarabia np. 2kzł a wydaje 2,5kzł i z tego
    powodu musi zwiększać limit kredytowy to prędzej lub później skończy to
    się katastrofą!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 99. Data: 2018-12-28 14:55:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bezpośrednio może nie, ale pośrednio zapewne na Tobie zarabiają. :)

    teraz można sobie zamówić raport opłat i prowizji (z mBanku, ale pewnie
    w innych również to będzie) i wygląda na to, że bank zarobił na mnie
    nominalnie zero złotych

    zasada jest taka, to ja mam zarabiać na banku a nie on na mnie... ;-)

    pomijam kwestie z rodzaju opłaty interchange lub to co dostają za moje
    aktywa zgromadzone u siebie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 100. Data: 2018-12-28 15:13:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:42:54 UTC+1 użytkownik Budzik
    napisał:
    >A myślisz że banki to te limity w KK zwiększają żeby klient miał
    >darmowe środki przez 54dni?

    Cos w tym jest :-)

    >Nawet raty 0% na allegro niedawno zmieniły się z "rat" na "limit" w
    >karcie kredytowej.

    No coz, jak oglosili to 0%, to sie pytalem "a kto za to placi" ? :-)

    >Póki co ponoć 0% ale jak już klient ten limit ma, zaproponują mu jego
    >zwiększenie, klient wykorzysta a 0% po drodze zniknie.

    Ale klient mozgu pod czaszka nie ma ?
    Powinien sie zastanowic, czy mu ten towar tak bardzo potrzebny.
    Albo czy da rade splacic.

    >Chcesz to z ciekawości przeklinaj te "raty" dla towaru wartego 2tys.
    >Stawiam dolary przeciw orzechom ze pomimo ceny towaru 2tys limit
    >zaproponują kilka razy większy.

    https://allegro.pl/zobacz/ratyzero

    Dziwne jakies te opisy.
    Np Raty PayU - "przyklad reprezentatywny - całkowita kwota pożyczki:
    1500,00 zł" i
    "Produkt dostępny jest w ramach Transakcji, w których Towary spełniają
    łącznie następujące warunki:
    a) pochodzą z Ofert, które zostały wystawione z dodatkową opcją
    ,,Wyróżnienie" lub pakietem ,,Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie"
    wykupioną przez Sprzedającego,
    b) są o wartości co najmniej 4.500 zł (wliczając w to koszt dostawy) "

    Ale owszem - w jednej z opcji sie pojawia "kredyt odnawialny".
    Na czym ta odnawialnosc ma polegac, to jakos nie wytlumaczyli.

    Mysle, ze jednak:
    -bank zapewne pozycza na procent,
    -Allegro chyba zarabia na sprzedawcach (za wyroznienie) i stad splaca
    bankowi te procenty,

    -bank byc moze liczy na spoznienia w platnosciach, co pewnie bedzie
    klienta kosztowac :-)
    ale jakie te karne odsetki ? Regulamin nic nie mowi, to moze ich nie
    ma ? :-)

    -mowisz, ze celem bankow i Allegro jest wpedzenie klienta w spirale
    kredytową ?
    To chyba zbyt ambitny wniosek.
    Na jednym zakupie klient raczej nie wpadnie, przy kilku - jak go
    raty docisna, to jednak dosc szybko sie pierwszy skonczy.
    Wtedy bedzie mogl splacic reszte i powiedziec sobie "dosc" :-)

    -ciagle nie widze "limitu w karcie kredytowej".
    Ba - przeciez takie raty, to podcinanie wlasnego interesu - moglby
    klient zaplacic KK i splacac powoli, a tu mu proponuja "0%".

    Cos mi sie widzi, ze tu kazdy ciagnie interes w swoja strone.
    Allegro zarabia na prowizjach i dostepnosci, banki na procentach,
    PayU moze ma za duzo kasy i chce zarobic na kredytach.
    A ze zlotowki jakby nadmiar na rynku i odsetki male, to interes jest
    mozliwy :-)

    J.