  • 1. Data: 2018-10-23 20:29:58
    Temat: Konta walutowe a kantor walutowy?
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Bank prowadzi konta walutowe i ma swój kantor walutowy.
    Czy do przewalutowania z jednego konta walutowego na inne
    (w innej walucie) tego samego klienta niezbędne jest przejście
    przez kantor walutowy tego banku?
    Inaczej mówiąc, czy klient, który chce zrobić takie przewalutowanie
    musi mieć aktywowany kantor walutowy w tym banku?
    Czy takie przejście odbywa się automatycznie czy klient musi
    w tym celu coś zrobić, np. zatwierdzić?

    Proszę potraktować te pytania jak pytanie nowicjusza, który nigdy
    nie miał z tym do czynienia.

    Pzdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2018-10-24 10:11:43
    Temat: Re: Konta walutowe a kantor walutowy?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 20:29, Piotr pisze:
> [...]
    > w tym celu coś zrobić, np. zatwierdzić?
    >
    > Proszę potraktować te pytania jak pytanie nowicjusza, który nigdy

    Nigdy tego nie robiłem, ale możesz przelać pieniądze z dowolnego swojego
    konta na drugie. Bank przewalutuje ale solidnie przy tym okroi. Możliwe,
    że jak oba konta walutowe to przewalutuje dwa razy - raz na PLN i drugi
    raz na drugą walutę. Za każdym razem zdzierając zapewne coś koło 3% -
    musi gdzieś być ta informacja w regulaminach/taryfach do znalezienia.

    Aby na tym nie tracić ludzie wypłacali gotówkę szli do kantoru ulicznego
    i wracali z gotówką.
    Pojawiły się kantory internetowe pozwalające załatwić to przez internet
    i z prowizjami podobnymi do kantorów.
    Niektóre banki stwierdziły, że warto sięgnąć i po tę prowizję i założyły
    też kantory.
    Te bankowe kantory mają tę przewagę nad innymi internetowymi, że mają
    normalne gwarancje jak banki.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-10-24 11:13:14
    Od: a...@g...com

    Nie no bez przesady - kantory internetowe mają jednak znacznie mniejszy spread niż
    stacjonarne. Poza tym kto chce i lubi może pobawić się w cinkciarza na transakcjach
    społecznościowych, i przy odrobinie wprawy kupić/sprzedać po po kursie średnim, albo
    nawet lepszym niż średnim - np gdy raptownie waluta traci/zyskuje sporo zleceń
    klientów tkwi nadal w systemie stając się super okazjami.

  • 4. Data: 2018-10-24 12:57:22
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kantory.
    > Te bankowe kantory mają tę przewagę nad innymi internetowymi, że mają normalne

    Rozumiem z tego, co napisałeś, że do przewalutowania z konta na konto
    kantor nie jest potrzebny, a przynajmniej nie jest potrzebne żeby klient
    aktywował kantor w danym banku. Kwestia opłacalności to inna sprawa.

    Wydaje mi się także, że kantowy internetowe, ale nie bankowe, wymieniają
    waluty akceptując konta z dowolnego banku lub nawet dwóch różnych banków.
    Nie wiem jak to jest z kantorami bankowymi, czy obsługują tylko własne konta,
    czy konkurencji też.

    Dzięki.
    Piotr

  • 5. Data: 2018-10-24 13:45:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 12:57, Piotr pisze:

    > Wydaje mi się także, że kantowy internetowe, ale nie bankowe, wymieniają
    > waluty akceptując konta z dowolnego banku lub nawet dwóch różnych banków.

    Nigdy nie korzystałem.
    To jest chyba jakoś tak, że kantor podaje listę banków z których i do
    których można bezprowizyjnie przelewać.
    To z którego banku pochodzą złotówki a do którego idzie waluta, czy
    odwrotnie to chyba dwie zupełnie niezależne kwestie.

    > Nie wiem jak to jest z kantorami bankowymi, czy obsługują tylko własne
    > konta,
    > czy konkurencji też.

    Korzystałem tylko z Alior Kantora i to tylko kilka razy i ostatnio ze 2
    lata temu - mogę źle pamiętać i mogło się coś zmienić.

    W Alior kantorze masz po prostu konto w PLN i drugie/trzecie/... w walutach.
    Zakup sprzedaż walut odbywa się między tymi Twoimi kontami.
    Przelewy internetowe w PLN do i z konta PLN kantoru - tak jak przelewy
    międzybankowe. Chyba we wszystkich bankach darmowe.
    Przelewy walutowe to osobny temat.
    W Alior Kantorze jest tak (może było - przez 2 lata mogło się coś
    zmienić), że zakupioną w kantorze walutę możesz za zero przelać w
    dowolnym kierunku, w tym za granicę.
    Jest po prostu licznik ile kupiłeś i tyle możesz przelać. Jak coś na
    konto walutowe przelejesz z innego banku to tego nie możesz przelać
    dalej gratis, ale jak coś wypłacisz w gotówce to licznik nie jest
    zmniejszany - wtedy jak przelejesz z innego konta to możesz przelać
    dalej gratis (do wyczerpania licznika).
    Ja korzystałem z T-mobile (przelewy chodzą on-line). Nie wiem jak jest
    teraz (po zmianie interfejsu T-mobile nie miałem okazji korzystać), ale
    te kilka lat temu przelew walutowy z T-mobile do Alior Kantora dawało
    się zrobić darmowo.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-10-24 17:57:38
    Od: Szymon <a...@w...pl>

> [...]
    > Czy do przewalutowania z jednego konta walutowego na inne
    > (w innej walucie) tego samego klienta niezbędne jest przejście

    Nie.

> [...]

    Nie.

    > Czy takie przejście odbywa się automatycznie czy klient musi

    Automatycznie, ale kurs BARDZO niekorzystny.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-10-24 18:05:50
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    > Nie.

    > Automatycznie, ale kurs BARDZO niekorzystny.

    Bardzo dziękuję.

    Pzdr.
    Piotr