  • 1. Data: 2018-10-24 18:32:52
    Temat: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Niedawno tutaj przetoczyła się dyskusja o zasadności używania kart
    kredytowych przez ludzi niezamożnych.
    Ja należałem do tych, którzy byli zadowoleni. I tłumaczyłem, że same
    korzyści - renta leży na koncie oszczędnościowym, z odsetek zarabiam na
    piwo, a wydaję tyle samo darmową kartą kredytową. ;)
    Człowiek jest święcie przekonany, że wydatki ma pod ścisłą kontrolą, a
    jakieś nadzwyczajne okazje zakupowe szybko wyrówna.
    I gówno prawda! Już ponad pół roku (czyli od pozbycia się karty
    kredytowej) odmawiam sobie wszystkiego i jeszcze długo będę musiał, żeby
    wyrównać nadmierne wydatki. :D
    Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-10-24 20:35:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 18:32, Akarm pisze:

    > Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    > pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada
    jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

    korzystam z obydwu w zależności od tego, która daje mi więcej korzyści,
    ostatnio przewagę ma debetówka ze względu na moneybank w Millennium...

    KK można również zastąpić limitem w ror i debetówką, z tym, że tutaj nie
    ma GP i odsetki naliczane są od razu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2018-10-24 21:59:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:
    > zdecydowanie się nie zgadzam,

    Są ludzie i ludziska. Ja nie mam karty bo daje za mało plusów dodatnich
    przy moich zarobkach. Ostatnio jednak była potrzeba zapłacenia w necie
    kartą i zacząłem się zastanawiać.
    Na razie odpuszczam. Jednym z powodów jest również łatwość ich wydawania.
    Ostatnio odczułem łatwość wydawania płacąc w necie szybkimi przelewami.
    (a jestem dość statecznym ostrożnym tatusiem ;-) koło 50-tki)
    Mówcie co chcecie ale marketing dokładnie policzył ile może zarobić na
    "łatwości" ;-)

  • 4. Data: 2018-10-24 22:02:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:
    > zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada
    > jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

    Ale Ty napisz ile wydajesz posiadając kartę a ile nie posiadając ;-)
    Aaa nie pamiętasz jak to było.
    Też mi przykro :-)

  • 5. Data: 2018-10-24 22:43:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ale Ty napisz ile wydajesz posiadając kartę a ile nie posiadając ;-)
    >Aaa nie pamiętasz jak to było.
    >Też mi przykro :-)

    Dokladnie tak samo.
    Nigdy mi nie brakowalo gotowki na drobne wydatki.

    Oszczedzanie zaczyna sie przy decyzji, a nie przy sprawdzaniu portfela
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-10-24 22:46:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    >pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    Nie rozumiem ... karty sie pozbyles, a kredyt zostal ?

    J.

  • 7. Data: 2018-10-24 23:00:31
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 października 2018 11:32:55 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:
> [...]
    > Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    > pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    Nie potwierdzam.
    Od biedy mogl bym sie zgodzic ze w stabilnych warunkach prowadzenie budzetu jest
    prostsze jak sie raz w miesiacu idzie do sciany, wyciaga miesieczna dole, oplaca
    rachunki z konta i reszty nie tyka.

    Wtedy latwo widziec ile kasy zostalo na tydzien przed wyplata i zdecydowac czy
    idziemy do restauracji czy zjadamy ostatni z szafek kuchennych i sloiki z piwnicy.

    Uzywajac karty mgliscie pamietamu ile i na co wydalismy i ile jeszcze jest na koncie.
    Ale to czysta psychologia. Plastikowosc pieniadza ulatwia wydawanie a utrudnia
    kontrolowanie. Ale to plastikowosc, nie kredytowosc.

  • 8. Data: 2018-10-24 23:01:18
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 20:35, RobertS pisze:

    > zdecydowanie się nie zgadzam, KK wydaję tyle samo co debetówką i zasada
    > jest taka, że zawsze spłacam 100% zadłużenia;

    Hehe, ja jeszcze niedawno dałbym sobie rękę uciąć za to, że mam tak samo! :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-10-24 23:07:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 22:46, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem ... karty sie pozbyles, a kredyt zostal ?

    Nie. Przecież trzeba mieć pewien zapas pieniędzy na koncie.
    Kartę kredytową zawsze spłacałem w 100% z konta oszczędnościowego. Ale
    łatwość wydawania nieswoich pieniędzy powodowała, że stopniowo zapas
    malał. Teraz porównałem stan konta oszczędnościowego sprzed roku i
    obecnie. No i od razu zmieniłem zdanie w sprawie korzystania z karty
    kredytowej przeze mnie, czyli rencisty o niskich dochodach.
    ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2018-10-25 07:54:42

    W dniu 2018-10-24 o 23:00, s...@g...com pisze:

    > Nie potwierdzam.

    Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest
    aktualnie na koncie...

    Tak samo jak patrzysz w portfel czy nawet na saldo konta bankowego przy
    robieniu przelewu.

    Zwykły chwyt psychologiczny.
    Nie jesteś podatny i na Ciebie nie działa?

    Podziwiać ;-)