  • 191. Data: 2019-02-21 12:29:49
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 12:07:47 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > DB_net opłata 12 zł/m-c, zamknąłem w pierwszym dniu po fuzji banków

    A to skąd wyczarowałeś?
    Na pewno nie "Net", może jakieś inne odziedziczone.
    Albo może to opłata za debetówkę.
    W każdym razie mam dwa - indywidualne i wspólne - i nic mi do tej pory nie pobrało, a
    pilnuję tego dokładnie.

    > korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

    Czasem, tym bardziej, że oddział mam na ulicy budynek dalej.
    Ma też bankomat, ale po pierwsze wcale nie jest takie łatwe mieć bezpłatną debetówkę
    z obsługą wszystkich bankomatów, a po drugie po większą gotówkę (co czasem się
    zdarza, więc warto mieć choć opcję) milej jednak iść do kasy - a już szczególnie w
    sytuacji wpłaty, co wie każdy, co choć raz nadział się na awarię wpłatomatu.

  • 192. Data: 2019-02-21 12:43:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pewnie miałeś db investor (to rzeczywiście kosztuje 12zł - a w db nie kosztowało? -
    chyba że miałeś tam odpowiednie aktywa "inwestycyjne"), a nie db net.

  • 193. Data: 2019-02-21 15:16:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 12:07, RobertS pisze:
    > ps
    > korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

    Jak sprzedałem samochód to wolałem gotówkę wpłacić w kasie niż we
    wpłatomacie.
    Ale może ja dziwny jestem.
    P.G.

  • 194. Data: 2019-02-21 15:23:58
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 15:16, Piotr Gałka pisze:

    > Jak sprzedałem samochód to wolałem gotówkę wpłacić w kasie niż we
    > wpłatomacie.
    > Ale może ja dziwny jestem.

    Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL
    następny podarowałem dzieciom...
    Więc może i jesteś dziwny :D
    - no chyba że wymieniasz nowe auta co 3 lata ;)

    Pozdrawiam

  • 195. Data: 2019-02-21 16:13:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 15:23, Waldek pisze:

    > Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL
    > następny podarowałem dzieciom...
    > Więc może i jesteś dziwny :D
    > - no chyba że wymieniasz nowe auta co 3 lata ;)

    Za każdym razem założenie jest, że tym razem po 3 latach się zmieni i
    jeszcze nigdy się nie udało :)
    To był S-MAX kupiony w 2008 jako roczny poleasingowy i sprzedany w 2018.
    P.G.

  • 196. Data: 2019-02-21 20:43:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Choć niepotrzebnie zamieniałeś santander-net (o ile dobrze rozumiem i jest to konto
    przejęte z byłego deutsche bank) - straciłeś w ten sposób bezpłatną obsługę kasową, a
    konto jakie chce można sobie kliknięciem w ST założyć i mieć bez problemu obok kont z
    byłego db.

    Może faktycznie nie przemyślałem zbyt mocno tej decyzji, podjąłem ją na
    gorąco, w trakcie rozmowy z apetyczną konsultantką. ;)
    Człowiek robi się coraz starszy, chcę ograniczyć liczbę kont do minimum.
    Volkswagen sam się wymiksował, Deutsche Bank mnie przerzucił do Santandera.
    A z obsługi kasowej, odkąd są w Polsce bankomaty, nie korzystałem ani
    razu. Gotówką za sprzedane mieszkanie zajęła się żona. :D

    > A to oszczędnościowe to jakie masz? Takie pro-forma z 0,4% czy systematyczne, gdzie
    do końca czerwca jest 2,7% (do 20k, ale można mieć pięć) - a wymagają jedynie
    zasilenia min. 20zł w miesiącu, co i tak robisz przelewając kasę na spłatę KK.

    Systematyczne. Wbrew pozorom, nie jestem aż tak rozrzutny, żebym od
    banku czerpał mniej, niż się da. Jestem na to za biedny. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 197. Data: 2019-02-22 16:00:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > niepotrzebnie zamieniałeś santander-net [...] - straciłeś w ten sposób bezpłatną
    obsługę kasową

    Poszedłem dzisiaj z rabanem do "mojej" konsultantki, a ta mi spokojnie
    wytłumaczyła, żebym się nie gorączkował. Nie ma czego żałować, bo od
    marca zmienią się tabele opłat. Wszyscy będą tyle samo płacić za obsługę
    kasową, nie będzie wyjątków.
    Ale za to zaskoczony zostałem bezpłatnymi przelewami natychmiastowymi.
    Santander jest z tym lepszy od AliorSync w prehistorycznych czasach.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 198. Data: 2019-02-22 16:18:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 22 lutego 2019 16:00:33 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > wytłumaczyła, żebym się nie gorączkował. Nie ma czego żałować, bo od
    > marca zmienią się tabele opłat. Wszyscy będą tyle samo płacić za obsługę

    To Ci laleczka naściemniała. Naprawdę choć taka ładna? Choć gusta są różne ;>
    A co do meritum - żadna zmiana TOiP w b. żabolu od marca nie wchodzi (chyba że coś
    bardzo przegapiłem) - najwyżej w marcu mogą ogłosić zmianę, która wejdzie od maja.
    W sumie różnica niewielka, ale choć tyle się w banku ma, że zmiany na gorsze muszą
    ogłaszać z 2-miesięcznym wyprzedzeniem.
    Kiedyś w db miałem umowę na czas określony z gwarancją - ale to był ewenement.

  • 199. Data: 2019-02-22 17:30:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > w marcu mogą ogłosić zmianę, która wejdzie od maja.

    Całkiem możliwe, że tak mi to mówiła, ja zapamiętałem tylko tyle - że od
    marca. :D

    A co do tematyki postu, to coś czuję, że mimo wpłacania równowartości
    wydatków kartą na osobne konto do spłacania karty kredytowej, to i tak
    będę te wydatki kontrolował niezbyt skutecznie.
    Psiakrew! Naprawdę plastik to coś innego, niż normalne pieniądze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 200. Data: 2019-02-23 13:02:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Waldek napisał(a) :

    > Pamiętam, że jak sprzedałem "samochód" to kupiłem żonie kozaki - LOL

    To musiał być jeszcze całkiem dobry samochód
    https://www.ceneo.pl/Kozaki;m3000.htm
    :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65