  • 21. Data: 2018-10-25 20:33:57
    Temat: [OT] Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 18:23, (Tom N) pisze:

    > LOL
    >
    > pół roku na usenecie to dla rencisty "niedawno"

    Nie tylko "na usenecie".
    Kiedyś wakacje trwały nieskończenie długo. A rok szkolny to już
    wyjątkowo się dłużył.
    Zaś teraz to przed oczami tylko miga: zielono, biało, zielono, biało... :(
    Taka kolej rzeczy, ledwie Boże Narodzenie się skończyło, a już za chwilę
    jest kolejne.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 22. Data: 2018-10-25 20:35:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 19:55, Waldek pisze:

    > A przynajmniej, nie tego, dla którego limit KK stanowi ułamek
    > oszczędności. KK to szatański wynalazek łupienia ludzi niezamożnych.
    > Brakuje do przysłowiowego 1-go, a to wezmę na kredyt a oddam później.
    > Tak się nakręca spirale ;)
    >
    > Pozdro

    kiedyś były chwilówki, teraz providenty i innej vivusy, lepiej się
    zadłużyć na KK niż w firmie pożyczkowej

    jak ktoś nie ma i potrzebuje to zawsze znajdzie sposób, aby pożyczyć,
    nawet mega drogo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2018-10-25 20:54:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mi ostatnio citek zaproponował 60k, a że za akceptację dawali 50zł, to wziąłem. Ale
    przez to ledwie dostałem KK od ING, gdzie do wzięcia było 400zł. Więc już z powrotem
    mam 20k.
    > A tak dają po prostu więcej? O ile zwiększają?
    > Ja mam ofertę powiększenia co roku.

    kilka razy odmówiłem citkowi zwiększenia limitu i już mi takich
    propozycji nie składają, ale jak kiedyś potrzebowałem wydać więcej to
    poprosiłem o okresowe zwiększenie limitu i nie było z tym problemu,
    ZTCP to można tak 1-2 w roku zrobić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2018-10-25 21:18:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:57:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    przyznają - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi
    może 1%.

    > Hmm, wolisz zapłacić 10% odsetek niż stracić 2%?

    10% moze zaplacic za pare dni, a 2-3% stracic z roku ...

    J.

  • 25. Data: 2018-10-25 21:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 23:07:59 +0200, Akarm napisał(a):

    > Nie. Przecież trzeba mieć pewien zapas pieniędzy na koncie.
    > Kartę kredytową zawsze spłacałem w 100% z konta oszczędnościowego. Ale
    > łatwość wydawania nieswoich pieniędzy powodowała, że stopniowo zapas
    > malał. Teraz porównałem stan konta oszczędnościowego sprzed roku i
    > obecnie. No i od razu zmieniłem zdanie w sprawie korzystania z karty
    > kredytowej przeze mnie, czyli rencisty o niskich dochodach.
    > ;)

    Ok, jak wydac za duzo to rozumiem.

    Ale co sie teraz zmienilo ?
    Odliczona kwote wsadzasz sobie do portfela co miesiac, i zagladasz
    przed zakupem na co cie stac ?

    J.

  • 26. Data: 2018-10-25 22:02:45
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 20:35, RobertS pisze:

    > jak ktoś nie ma i potrzebuje to zawsze znajdzie sposób, aby pożyczyć,
    > nawet mega drogo

    Tak jest. I dlatego zawsze powinien być jakiś zapas na koncie
    oszczędnościowym. Kiedyś to się nazywało "na czarną godzinę".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 27. Data: 2018-10-25 22:03:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 21:22, J.F. pisze:

    > Ale co sie teraz zmienilo ?
    > Odliczona kwote wsadzasz sobie do portfela co miesiac, i zagladasz
    > przed zakupem na co cie stac ?

    Coś koło tego.
    Na rachunku bieżącym jest pewna kwota i wiadomo, że więcej wydać się nie
    da. :)
    To jest bardzo dyscyplinujące.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 28. Data: 2018-10-25 22:10:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:02:45 +0200, Akarm napisał(a):

    > Tak jest. I dlatego zawsze powinien być jakiś zapas na koncie
    > oszczędnościowym. Kiedyś to się nazywało "na czarną godzinę".

    I jeszcze KK z duzym limitem na czarna godzine :-)

    J.

  • 29. Data: 2018-10-25 22:11:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:03:17 +0200, Akarm napisał(a):

    > Coś koło tego.
    > Na rachunku bieżącym jest pewna kwota i wiadomo, że więcej wydać się nie
    > da. :)
    > To jest bardzo dyscyplinujące.

    Jak pare razy odmowi, to istotnie - dyscyplinujace :-)

    J.

  • 30. Data: 2018-10-25 22:36:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 22:10, J.F. pisze:

    > I jeszcze KK z duzym limitem na czarna godzine :-)

    Hehe, a kilka miesięcy temu, to byłem gotów gardło przegryźć każdemu,
    kto napomknął, że karta kredytowa nie jest dla biednych. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/