  • 11. Data: 2018-10-25 11:12:59
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 07:54, z pisze:

    > Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest
    > aktualnie na koncie...

    Po każdej transakcji PINowej KK dostaję sms-a z info ile jeszcze zostało
    limitu kredytowego, ale nie piszą ile jest na koncie :)
    Czyli jest przekaz - możesz jeszcze zaszaleć do ....
    A nie ma przekazu - Uważaj - wykorzystałeś więcej niż masz na spłatę.
    Ale chyba nigdy nie doczekamy się takich informacji :)
    P.G.

  • 12. Data: 2018-10-25 11:15:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 23:00, s...@g...com pisze:

    > Ale to czysta psychologia. Plastikowosc pieniadza ulatwia wydawanie a utrudnia
    kontrolowanie. Ale to plastikowosc, nie kredytowosc.

    Kredytowość też.
    Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala
    dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.
    P.G.

  • 13. Data: 2018-10-25 11:37:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 11:12:55 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > A nie ma przekazu - Uważaj - wykorzystałeś więcej niż masz na spłatę.
    > Ale chyba nigdy nie doczekamy się takich informacji :)

    Bo w gruncie rzeczy co ma wspólnego KK i konto, poza tym, że można mieć je w jednym
    banku - ale czy tylko w jednym?
    Do tego informacja też makiawelliczna - chyba że podają również sumę wykorzystanego
    limitu, to już byłaby jakaś informacja, choć też niedokładna, bo przecież GP itp.

    Zaś karty z wyświetlaczem były - miał je w ofercie bodajże getout, ale to już ładnych
    parę lat temu i zupełnie się to chyba nie przyjęło, choć ZTCP to wcale nie było
    drogie. Był nie tylko wyświetlacz, ale i klawiaturka do podawania PINu - normalnie
    jak klucz u Zajdla w "Limes inferior".
    Oczywiście cudów nie było i update był podczas transakcji stykowej (choć nie
    pamiętam, czy ta karta miała pikacza), więc info o realnym stanie konta dostawało się
    po, a nie przed płatnością ;>

  • 14. Data: 2018-10-25 11:48:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 11:15:26 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    kontrolowanie. Ale to plastikowosc, nie kredytowosc.

    > Kredytowość też.
    > Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala
    > dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.

    To trzeba wziąć mniejszy limit - np. równy (choć lepiej nieco mniejszy) miesięcznym
    zarobkom, wtedy się nie popłynie.
    Zmniejsza to oczywiście mocno sensowność "kredytowości" tej karty (choć na piwo dalej
    będzie zarabiać, jednak lepiej zarabiałaby, gdyby limit był w wysokości 2*miesięczne
    wydatki - ale wydatki, nie zarobki) - na to jednak też jest metoda, czyli druga KK z
    większym limitem, używana tylko w specjalnych wypadkach - więc oczywiście musi być
    darmowa, ale o to nie jest trudno. Ja sam jednej KK bym nie zaufał i nie poszedłbym z
    jedną na zakupy.

    Bo KK - czy ogólnie kredyt czy jeszcze ogólniej pieniądze - to nie jest zabawka dla
    dzieci.
    Jak rozmawiałem o tym z panią z punktu bgż, to ubolewała, że citek ma lepszą ofertę -
    np. jej koleżanki (też sprzedawczynie bgż) mają simplicity i są zadowolone ;> Ale że
    trzeba uważać, bo zna i ludzi, którzy powydawali po 10k i teraz wciąż spłacają
    jedynie odsetki.
    Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki przyznają
    - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi może 1%.

  • 15. Data: 2018-10-25 12:01:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 18:32:55 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    > pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    Hehe, to dopiero USI oraz pierwszy grzech główny, aby uważać się za najświętszego ;P
    Jak już się spowiadasz, to wymień tutaj - ku przestrodze - te "nadzwyczajne okazje
    zakupowe", bo to równie interesujące jak "Dzieje grzechu" ;>
    Zadziwia mnie też ścisłość kontroli - wykonywanej raz do roku...
    No ale nie ma co się śmiać z nawróconego grzesznika, choć pozbycie się KK wskazuje
    raczej na odwyk :(

    Przyznam jednak, że kontrolowanie KK potrafi być męczące - szczególnie jak się
    rozmnożą, teraz mamy z żoną 6, a przez jakiś czas było nawet 7.
    Ale trzeba raz w miesiącu poświęcić na to chwilę - bardzo dobra jest ta, gdy spłaca
    się karty - i zobaczyć przy okazji, jak wygląda sytuacja w oszczędnościach.
    Ja mam wszystko zapisane w pliku, dzięki temu mogę sobie porównać, jak wyglądają w
    danym miesiącu wydatki (i to zarówno KK jak i gotówkowe - oczywiście nie zapisuję
    każdego wydatku, tylko stany konta w momencie wpływu pensji) oraz stan oszczędności,
    a dodatkowo nie zapomnę o żadnym przelewie.
    Inna sprawa, że życie kosztuje - z rozrzewnieniem sobie wczoraj przeglądałem historię
    z lat zaraz po ślubie, gdy w 30 miesięcy udało się odłożyć na 1/4 mieszkania...

  • 16. Data: 2018-10-25 15:12:38
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 października 2018 01:05:02 UTC-5 użytkownik z napisał:

    > Gdyby karta kredytowa (czy tam inna) miała w sobie wyświetlacz ile jest
    > aktualnie na koncie...
    >
    > Tak samo jak patrzysz w portfel czy nawet na saldo konta bankowego przy
    > robieniu przelewu.
    >
    > Zwykły chwyt psychologiczny.
    > Nie jesteś podatny i na Ciebie nie działa?
    >
    > Podziwiać ;-)

    Tak jak napisalem w tym co wyciales, dziala ale nie kredytowosc a plastikowosc.

  • 17. Data: 2018-10-25 17:30:21
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki
    przyznają - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi
    może 1%.

    Ja za każdym razem jak dzwonią z ofertą to prosze o zwiekszenie limitu.
    Teraz już móglbym za limit kupić auto używane.
    Ale karta generalnie nie jest używana poza wyjątkowymi sytuacjami.
    Jakiś większy wydatek nie planowany.
    Bo potem można zadzownić i rozłożyc na raty.
    I druga sprawa jak mam jakieś oszczędności których nie mogę ruszyć
    bo odsetki strace.

    Jak by to nie był dobry interes to żaden bank by sie w to nie bawił.

  • 18. Data: 2018-10-25 18:23:50
    Od: <6...@...182350.invalid> (Tom N)

    Akarm w

    > Niedawno tutaj przetoczyła się dyskusja
    [...]
    > Już ponad pół roku

    LOL

    pół roku na usenecie to dla rencisty "niedawno"

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2018-10-25 19:55:08
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 18:32, Akarm pisze:

    > Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    > pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    Nie skusi :/
    A przynajmniej, nie tego, dla którego limit KK stanowi ułamek
    oszczędności. KK to szatański wynalazek łupienia ludzi niezamożnych.
    Brakuje do przysłowiowego 1-go, a to wezmę na kredyt a oddam później.
    Tak się nakręca spirale ;)

    Pozdro

  • 20. Data: 2018-10-25 19:57:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 17:30:23 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Bo potem można zadzownić i rozłożyc na raty.
    > I druga sprawa jak mam jakieś oszczędności których nie mogę ruszyć

    Hmm, wolisz zapłacić 10% odsetek niż stracić 2%?

    Mi ostatnio citek zaproponował 60k, a że za akceptację dawali 50zł, to wziąłem. Ale
    przez to ledwie dostałem KK od ING, gdzie do wzięcia było 400zł. Więc już z powrotem
    mam 20k.
    A tak dają po prostu więcej? O ile zwiększają?
    Ja mam ofertę powiększenia co roku.