  • 171. Data: 2018-12-30 23:06:18
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    n-Reliever-Fever-Reducer-325mg-Coated-Tablets-200-Ct
    /12444552

    > A gdzie znajdziesz w Polsce tę aspirynę po 8 groszy? Przecież nie każdy
    > Polak musi leczyć się Bayerem.

    https://allegro.pl/kwas-acetylosalicylowy-czysty-99-
    5-5kg-biomus-i6724557706.html
    Tu masz po 6gr/gram, ale sam sobie dawkujesz. :-)))

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 172. Data: 2018-12-30 23:56:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 30 Dec 2018 14:22:34 +0100, w
    <5c28c699$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, cef <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Dlatego byłoby dobrze podać choc jeden przykład leku,
    > którego koszt produkcji jest znany/policzalny/do oszacowania
    > i wynosi ok 1 zł
    > i skonfrontować to z ceną rynkową/dystrybucji.

    Akurat rok temu było głośno o leku na AIDS.
    Firma została sprzedana, a nowy właściciel podniósł cenę o kilka tysięcy %.
    Bo mógł. Bo jako jedyni taki lek produkują.

  • 173. Data: 2018-12-31 00:03:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 23:56, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Firma została sprzedana, a nowy właściciel podniósł cenę o kilka tysięcy %.
    > Bo mógł. Bo jako jedyni taki lek produkują.

    Chodzi ci o to?

    "Okazało się, że lek stosowany w leczeniu HIV przyjmowany przed
    stosunkiem zapobiega zarażeniu się wirusem"

    --
    Liwiusz

  • 174. Data: 2018-12-31 01:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 22:59:20 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2018-12-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > [...]
    wzapalne/35878-aspirin-500-mg-100-tabletek-590999126
    6561.html?piloxiil

    n-Reliever-Fever-Reducer-325mg-Coated-Tablets-200-Ct
    /12444552

    > Raczej wybrałeś sobie sklep z dużą marzą.
    > https://www.aptekadomlekow.pl/aspirin-500mg-10tablet
    ek.html
    > Tu masz 10 tabletek 500mg za 5,18, czyli circa about 2x taniej niż to co Ty
    znalazłeś.

    Zle liczysz - twoja tabletka kosztuje troche drozej, a za gram 2x
    wiecej.
    Poza tym nawet w Walmarcie opakowania detaliczne wychodza drozej niz
    "hurtowe". A u nas z kolei ... Liwiusz i tak znalazl dziwnie duze
    opakowanie, ta twoja takich nie oferuje.
    DOZ tez nie ... etyka sie aptekarzom wlaczyla, czy jakies przepisy o
    limitach sprzedazy internetowej ?

    > W Stanach lek na jedną z odmian mojej choroby wyceniono na 850 tys. dolarów
    > za dawkę do obu oczu:
    > https://www.cnbc.com/2018/01/03/spark-therapeutics-l
    uxturna-gene-therapy-will-cost-about-850000.html
    > I jest uznana za nadroższy lek na świecie.
    > No ale nie ratuje życia, tylko wzrok.
    >
    > I tylko jestem czy i ile NFZ zrefunduje bo w Polsce parę przypadków
    > się znajdzie. W Szwecji ten lek jest bezpłatny (rząd funduje).

    Ty przez cale zycie nie dostaniesz tyle renty, a Szwed pewnie wiecej
    :-)

    Przypomina mi sie transplantacja reki w Polsce, jakis mlody stolarz
    ucial sobie, a potem mu przeszczepili od kobiety.
    Tylko ... potem musial brac leki przeciw odrzuceniu za kilkaset zl
    dziennie, wcesniej pewnie dostawal z 1000 zl renty co miesiac :-)

    To sie tak latwo smieje, ale gdyby to byla moja reka ...

    Ale moze leki stanieja, a renta by wzrosla :-)

    J.

  • 175. Data: 2018-12-31 12:17:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    ek.html

    > Zle liczysz - twoja tabletka kosztuje troche drozej, a za gram 2x
    > wiecej.

    Odnosiłem się do tego co wybrał Liwiusz, czyli:
    "Aspirin 500mg 20 sztuk, 20,39zł, czyli 2,03zł/gram"
    W moim linku masz wprawdzie 10 sztuk, ale za 5,18 (a nie za ~10),
    czyli 2x taniej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 176. Data: 2018-12-31 12:40:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Hmm, to taka deklaracja zgodności bez żadnych badań to jest późniejszy wynalazek?
    Chyba że wiedzieliście, że produkty nie mają szans tego CE spełnić. Brrr, ale w takim
    razie co to były za urządzenia (tzn. jakże tragicznej jakości, czy wręcz
    niebezpieczne dla użytkowników)?

    Wtedy dyrektywa EMC nie przewidywała wykonania dokumentacji w której by
    się udowadniało jej spełnienie na podstawie "innych dowodów" niż
    zastosowanie normy zharmonizowanej.
    Teraz już nie powiem dokładnie na podstawie czego, ale śledząc od 2002
    forum IEEE:EMC-PSTC (wtedy to jeszcze była zamknięta lista mailowa)
    miałem silne przekonanie, że sądy europejskie interpretują zastosowanie
    normy jako wykonanie wszystkich pomiarów mających zastosowanie do danego
    wyrobu a nie tylko "zastosowanie" podanych w normie limitów w postaci
    nie podpartej niczym deklaracji producenta. Po roku od wejścia do Unii
    byłem na jakimś szkoleniu prowadzonym przez kogoś z Inspekcji Handlowej.
    Tam się dowiedziałem, że w ciągu roku wykryli chyba ponad 1700
    przypadków niespełnienia zasadniczych wymagań dyrektywy: skoro w
    dyrektywie jest napisane, że znak CE ma być trwale naniesiony, to jak
    daje się zetrzeć to znaczy, że zasadnicze wymagania dyrektywy nie są
    spełnione. Ja powiedziałem, że to jakaś paranoja, że według mnie
    niespełnienie zasadniczych wymagań (dyrektywy LVD) to czy urządzenie
    może człowieka zabić, a nie, że znaczek da się zetrzeć lub ma
    nieprzepisowe rozmiary. Ale się dowiedziałem, że nikogo nie obchodzi jak
    ja to rozumiem i że ważna jest oficjalna interpretacja, a ona jest
    właśnie taka. Ktoś z sali zapytał czy nakładają za to mandaty. Nie bo to
    nie podlega pod mandat. Wszystkie te sprawy są już w sądzie.
    Opisałem to (tam było więcej kwiatków) na pl.misc.elektronika jako "CE
    Horror", a kilka lat później znalazłem mój tekst oprawiony w ramki na
    ścianie jednego z labów EMC :)

    Obecnie dyrektywa EMC pozwala wystawić deklarację CE pod warunkiem, że
    wykonało się dokumentację zawierającą "inne dowody". Ale nie mam pojęcia
    jakie to muszą być dowody, aby nie mogły zostać zakwestionowane.

    W międzyczasie np. dyrektywa RoHS zaczęła być wymagana przed
    wystawieniem deklaracji CE a jedyną znaną mi metodą uzyskania
    domniemania jej spełnienia jest zastosowanie jedynej zharmonizowanej z
    nią normy, a jak się w tę normę wczytać to zastosowanie jakiegokolwiek
    elementu (np. rezystora) wyprodukowanego poza Unią (zazwyczaj w Chinach)
    wymaga zawarcia w dokumentacji _przekonujących_ dowodów dlaczego zaufało
    się deklaracji RoHS wystawionej przez danego producenta.

    Obecnie deklaracja bez badań dotyczy według mnie bardzo małej grupy
    urządzeń. Wystarczy, aby urządzenie miało w sobie cokolwiek radiowego
    aby wymagało zastosowania dyrektywy RED (dawniej R&TTE) a ta nie
    przewiduje domniemania zgodności na podstawie innych dowodów niż
    zastosowanie normy zharmonizowanej. A co obecnie nie ma w sobie radia.
    Czytnik kart zbliżeniowych (choć to jest coś działającego na kilka
    centymetrów) też podlega pod dyrektywę radiową.

    A te urządzenia wtedy nie były niebezpieczne, tylko dla większości z
    nich sprzedaż była na tyle niewielka, że wykonanie badań EMC (coś rzędu
    6k na urządzenie) nigdy by się nie zwróciło. O kilku innych wiedziałem,
    że nie przejdą badań (kilka różnych programatorów/emulatorów EPROM,
    EEPROM, GAL) bo podanie ESD na podstawkę przeznaczoną do wkładania
    programowanego elementu zawiesi je. A to, że wystarczy w takiej sytuacji
    pstryknąć wyłącznikiem i można normalnie dalej z nich korzystać jest nie
    akceptowalne przez normę. To były projekty z lat 1988..1993 gdy nie
    miałem bladego pojęcia o EMC.
    Naszą główną ofertą wtedy był system kontroli dostępu w którym do
    komunikacji na odległości do 1200m zastosowałem pętle prądowe pół-duplex
    (najtańsze rozwiązanie zapewniające izolację galwaniczną). W takiej
    pętli przy komunikacji w jedną ze stron występuje na linii sygnał
    napięciowy o amplitudzie prawie pełnego zasilania - w naszym przypadku
    12V. Policzyłem jego harmoniczne i mi wyszło, że przy 150kHz (początek
    zainteresowania normy EMC) prawdopodobnie przekroczony zostanie limit
    (kilka mV). Nie miałem wtedy pojęcia jak dokładnie przeprowadza się
    badania. Obecnie już wiem, że spokojnie spełniły by wymagania, bo moje
    wyliczenie dotyczyło najgorszego przypadku (ciągłe nadawanie prostokąta)
    a taki sygnał podczas badania się nie zdarza. System to wiele urządzeń i
    nie zdecydowaliśmy się na wykładanie kasy na zbadanie ich wszystkich,
    przy niepewnym wyniku. Stąd decyzja, że na szybko robimy nową wersję
    systemu, opartą o RS485, którą i tak mieliśmy w planach.
    P.G.

  • 177. Data: 2018-12-31 13:04:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 23:49, J.F. pisze:

> [...]

    [...]

    > Piotrze, ale przeciez to bylo wiadomo lata wczesniej.
    > Mogliscie sprawdzic/przeprojektowac urzadzenia, tak, zeby potrzebne
    > papiery zalatwic szybciej.

    Zostawiłem fragment mojej wypowiedzi, którego chyba nie doczytałeś.
    Ja byłem na 100% przekonany, że urządzenia już wprowadzone na rynek
    będziemy mogli normalnie sprzedawać. Jak człowiek jest czegoś pewien to
    nie szuka potwierdzenia tego ani nie poddaje tego w wątpliwość. W ogóle
    nie przyszło mi do głowy, że wprowadzenie produktu na rynek można
    rozumieć co do sztuki. Dla mnie zawsze było "FSO wprowadziła na rynek
    taki, czy inny model Fiata w tym a tym roku", a nie że codziennie go
    wprowadza.
    Dlatego skupialiśmy się nad tym aby wszystko co jest potrzebne aby
    system był kompletny wprowadzić na czas na rynek. A potem się
    zorientujemy co dalej.

    > Deklaracje CE producent wystawia zasadniczo sam, i moze to zrobic 2
    > maja. A tam, gdzie wyjatkowo potrzebna opinia niezaleznego
    > laboratorium, mozna skorzystac z zagranicznego.

    Nie wiem dlaczego używasz słowa "wyjątkowo". Według mnie, wtedy nie
    można było wystawić CE bez udziału laboratorium (niekoniecznie
    niezależnego) dla żadnego urządzenia zawierającego choćby jeden
    tranzystor (na zawierające tylko przełączniki, bezpieczniki i
    przekaźniki było chyba można pod warunkiem, że nie podlegało pod LVD -
    czyli musiało być do 50V chyba).

    > Wreszcie mogliscie zalozyc spolke z o.o i w kwietniu sprzedac jej caly
    > magazyn. I bylby wprowadzony do obrotu :-)
    > Ba - mozna skorzystac z okazji i w kwietniu namowic starych klientow
    > na zakupy, bo "nie wiadomo kiedy dostaniemy certyfikaty" :-)

    To akurat zrobiliśmy. Daliśmy znać (koło 15-go jak się zorientowałem),
    że z dniem 30.04 wstrzymujemy całą sprzedaż i w kwietniu mieliśmy obrót
    1.5x typowy miesięczny.
    Potem w radiu słyszałem wypowiedź jakiegoś totalnie zdziwionego
    analityka, że dzieje się coś zaskakującego bo tuż przed wejściem do Unii
    nastąpił jakiś niezrozumiały wzrost obrotów. Nie wiedziałem czemu facet
    się dziwi.
    P.G.

  • 178. Data: 2018-12-31 14:00:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 23:59, Budzik pisze:

    > Nie wiem jaki ten drugi dają, ale imo zdecydowanie przesadzasz.
    > Naprawde nigdy nie widziałes meiszkania gdzie pokoje przedzielone sa
    > drzwiami za którymi ktos oglada tv i nie robi tego na maksymalnym
    > poziomie głosnosci?

    OK. Przyjmijmy że przesadzam, a przyczyną jest ubogie doświadczenie życiowe.
    Ale przypadku, który opisujesz chyba nigdy nie doświadczyłem. Może
    dlatego, że mam niewielu znajomych. Nie kojarzę u nikogo z nich drugiego
    TV. A ten jeden w salonie i tak się wyłącza jak ktoś przychodzi.
    A hasło, że ten drugi to może do WC to mi się wzięło stąd, że akurat jak
    była dyskusja dlaczego syn w kiblu ogląda jakiś film na telefonie to w
    radiu poleciała ta reklama.
    P.G.

  • 179. Data: 2018-12-31 14:09:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 31 Dec 2018 00:03:40 +0100, w <q0bise$26d$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Chodzi ci o to?
    >
    > "Okazało się, że lek stosowany w leczeniu HIV przyjmowany przed
    > stosunkiem zapobiega zarażeniu się wirusem"

    Nie wiem :)

    https://www.newsweek.pl/swiat/leki-na-hiv-ceny-gigan
    tyczna-podwyzka-cen/lyvdcw4
    "Biznesmen w jedną noc podniósł cenę leku dla nosicieli HIV o 5500 proc"

    Ale nie ma tego złego...
    "Martin Shkreli, prezes amerykańskiej firmy farmaceutycznej, która wywindowała
    cenę leku na HIV z 13,50 dol. do 750 dol., został aresztowany za oszustwa
    finansowe w swojej firmie - podaje amerykańska agencja Bloomberg."

  • 180. Data: 2018-12-31 14:11:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 31 Dec 2018 14:09:01 +0100, w
    <r...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > cenę leku na HIV z 13,50 dol. do 750 dol., został aresztowany za oszustwa
    > finansowe w swojej firmie - podaje amerykańska agencja Bloomberg."

    I epilog:
    "Podniósł cenę leku o 5000 proc. Teraz licealiści z Australii stworzyli ten sam
    specyfik za 1,5 dol."
    http://wyborcza.pl/7,75400,21062696,podniosl-cene-le
    ku-o-5000-proc-teraz-licealisci-z-australii.html