  • 161. Data: 2018-12-30 21:59:59
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Obawiam się, że zmyślasz z tymi różnicami. Kwas acetylosalicylowy to
    > dość prosty związek, możliwy do wyprodukowana na ćwiczeniach z
    > chemii i nie potrzeba filozofii, aby go produkować przemysłowo w
    > dobrej jakości.

    Jf wydaje mi sie po prostu marketingowo zazartował...
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 162. Data: 2018-12-30 22:08:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > On 2018-12-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    wzapalne/35878-aspirin-500-mg-100-tabletek-590999126
    6561.html?piloxiil

    n-Reliever-Fever-Reducer-325mg-Coated-Tablets-200-Ct
    /12444552

    > Raczej wybrałeś sobie sklep z dużą marzą.
    > https://www.aptekadomlekow.pl/aspirin-500mg-10tablet
    ek.html
    > Tu masz 10 tabletek 500mg za 5,18, czyli circa about 2x taniej niż to co Ty
    znalazłeś.

    > Wallmart jest sklepem niskomarżowym, więc

    > Ja i tak nie patrzę na polskie ceny, bo mnie w PL nie wyleczą z tego co mam.
    > A przynajmniej nie za mojego życia.
    >
    > W Stanach lek na jedną z odmian mojej choroby wyceniono na 850 tys. dolarów
    > za dawkę do obu oczu:
    > https://www.cnbc.com/2018/01/03/spark-therapeutics-l
    uxturna-gene-therapy-will-cost-about-850000.html
    > I jest uznana za nadroższy lek na świecie.
    > No ale nie ratuje życia, tylko wzrok.
    >
    > I tylko jestem czy i ile NFZ zrefunduje bo w Polsce parę przypadków
    > się znajdzie. W Szwecji ten lek jest bezpłatny (rząd funduje).

    Zobacz jaką ludzie mieli tragedię, ale Rząd podobno pomże:

    https://www.se.pl/wiadomosci/polityka/wreszcie-mozem
    y-leczyc-natalke-w-polsce-aa-cqXc-2vh7-Lqfz.html

    --
    animka

  • 163. Data: 2018-12-30 22:29:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 20:55, Liwiusz pisze:

    > Aspirin 500mg 20 sztuk, 20,39zł, czyli 2,03zł/gram
    > Aspiryma w Walmarcie, 325mg, 500 sztuk, 3,64$, czyli 0,085 grosza za gram.
    >
    > U nas 24 razy drożej.

    Informacja ciekawa, choć brak danych o kosztach.
    Ale rozumiem co chciałeś pokazać.

  • 164. Data: 2018-12-30 22:32:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 21:18:09 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Obawiam się, że zmyślasz z tymi różnicami. Kwas acetylosalicylowy to

    Ty o bys nie rozpoznal ironii nawet jakby Cie w d* kopnela :-P

    > dość prosty związek, możliwy do wyprodukowana na ćwiczeniach z chemii i
    > nie potrzeba filozofii, aby go produkować przemysłowo w dobrej jakości.

    Nie trzeba, ale widzisz - w jednej kielbasie masz sol spozywcza, a w
    drugiej sol wypadową.
    No i trzeba kolejnych cwiczen, zeby sie nauczyc jak zbadac czystosc
    produktu czy surowcow.

    Tak czy inaczej - aspiryna Bayera to nawet w Walmarcie drozsza niz
    inna. Choc mysle, ze FDA kontroluje te inne starannie.

    No i bayerowska w Walmarcie nadal tansza niz u nas, a ta inna tansza
    od polopiryny.

    Gdzies tam jeszcze sie naklada prawo do nazwy - w USA nie jest
    zastrzezona, my mamy polopiryne, a w niektorych krajach trzeba wydac
    na marketing/reklame ...

    J.

  • 165. Data: 2018-12-30 22:36:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 22:29, cef pisze:

    > Informacja ciekawa,

    Pomyliłem się w wyliczeniach - w USA wychodzi 8 groszy, a nie 0,08 grosza.

    > choć brak danych o kosztach.

    O te trochę trudno, ale można je oszacować, porównując cenę danego
    produktu na wolnym i konkurencyjnym rynku. W Polsce takiego nie ma, więc
    wszelakie argumentacje opierające się na "ten lek musi kosztować
    tyle-a-tyle tysięcy zł" można o kant tyłka potłuc, co jest szczególnie
    widoczne jak się widzi zbiórkę na czyjeś leczenie "za XX tysięcy
    miesięcznie" - to się chce spytać, czy to już jest może groźba karalna
    ze strony koncernów farmaceutycznych?

    --
    Liwiusz

  • 166. Data: 2018-12-30 22:42:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]

    /12444552
    Aspiryna 325mg, 100 sztuk, 23,92zł, czyli ok. 0,73gr/gram.

    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 167. Data: 2018-12-30 22:45:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    O widzisz, ja wybrałem cenę pierwszą z googla. Czyli nawet w Polsce ceny
    są dość "swobodnie" skorelowane z ceną produkcji, a polegają tylko na
    marketingu. W przypadku aspiryny można się pośmiać. W przypadku

  • 168. Data: 2018-12-30 22:46:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-30, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

> [...]
    /12444552
    > Aspiryna 325mg, 100 sztuk, 23,92zł, czyli ok. 0,73gr/gram.

    Autokorekta: 0,90zł/gram i 0,73zł/gram.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 169. Data: 2018-12-30 22:47:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    /12444552
    > Aspiryna 325mg, 100 sztuk, 23,92zł, czyli ok. 0,73gr/gram.

    A gdzie znajdziesz w Polsce tę aspirynę po 8 groszy? Przecież nie każdy
    Polak musi leczyć się Bayerem.

    --
    Liwiusz

  • 170. Data: 2018-12-30 22:59:20