  • 181. Data: 2018-12-31 14:18:54
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zawsze mnie ciekawiło, dlaczego czekolada w dużych tabliczkach (powiedzmy po 200 -
    300 gram) jest sporo droższa za kg niż taka w
    tabliczkach po 100 gram.

    -----

  • 182. Data: 2018-12-31 14:28:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-31 o 14:18, ń pisze:
    > Zawsze mnie ciekawiło, dlaczego czekolada w dużych tabliczkach
    > (powiedzmy po 200 - 300 gram) jest sporo droższa za kg niż taka w
    > tabliczkach po 100 gram.

    Bo płacisz za opakowanie - zwykle bardziej ozdobne, a sam produkt nadaje
    się na prezent. Podobnie bombonierki są niewspółmiernie drogie do
    zawartości cukierków.

    --
    Liwiusz

  • 183. Data: 2018-12-31 14:36:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    Bez przesady - na świecie jest wielu producentów czekolady i wygląda to na zmowę
    cenową ;-)

    -----

  • 184. Data: 2018-12-31 16:43:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-31 o 14:36, ń pisze:
    > Bez przesady - na świecie jest wielu producentów czekolady i wygląda to
    > na zmowę cenową ;-)

    Albo prawo popytu i podaży. Skoro ludzie kupują droższe ładne
    opakowania, to po co sprzedawać taniej. Kto chce tanio, kupi sobie
    tabliczki 100g, ale na prezent już nie da.

    --
    Liwiusz

  • 185. Data: 2018-12-31 16:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 14:28:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Bo płacisz za opakowanie - zwykle bardziej ozdobne, a sam produkt nadaje
    > się na prezent. Podobnie bombonierki są niewspółmiernie drogie do
    > zawartości cukierków.

    Nawiasem mowiac - bylem w jakiejs wytworni szampana, pardon, wina
    musujacego. I mieli w sklepiku rozne butelki - od 0.7 do chyba 20
    litrow.

    Im wieksza butla, tym litr drozszy, zupelnie sie nie znaja na hurcie
    :-)

    Ale taka 20l flaszka na prezent to jest konkret :-)

    J.

  • 186. Data: 2018-12-31 18:09:00
    Od: ń <k...@t...sie>

    No już nie przesadzajmy z prezentem za 6 złotych.
    Wg reguł rynkowych powinny się pojawić i zwykłe opakowania tabliczek po 200 - 300 g
    zawinięte w przysłowiowy szary papier.
    I raz były, w Tesco lata temu (białe opakowanie w paski Tesco), najlepsza czekolada z
    całymi orzechami jaką jadłem, a robił to jakiś
    polski producent z nazwy garażowy, na półce tuż nad ziemią jak dla plebsu i
    bezdomnych ;-)

    -----

  • 187. Data: 2018-12-31 18:14:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-31 o 18:09, ń pisze:
> [...]
    > najlepsza czekolada z całymi orzechami jaką jadłem, a robił to jakiś
    > polski producent z nazwy garażowy, na półce tuż nad ziemią jak dla

    Zrób, i sprzedawaj jak świeże bułeczki :)

    --
    Liwiusz

  • 188. Data: 2019-02-21 11:42:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 13:53, Akarm pisze:

    > A ja teraz znowu skusiłem się promocją i wziąłem kartę kredytową. :D
    > Tym razem bez opłat na co najmniej 4 lata!
    > Ale już na pewno będę pilnował budżetu. Na 100 procent!
    > Przynajmniej teraz jestem o tym przekonany...
    > ;)

    Podoba mi się moje konto w Santander, szkoda że tak późno zmieniłem
    Santander-net na Konto Jakie Chcę. Przez to ominął mnie zwrot za
    opłacenie rachunku za gaz, największego w roku.
    Przypomniał mi się Alior Sync, też były zwroty.
    No i podoba mi się zwrot za zakupy kartą kredytową 1-2-3. Niby nic, a
    przecież trochę piwa gratis. :)
    Tym razem naprawdę pilnuję wydatków. Od razu przelewam całość na konto
    oszczędnościowe przeznaczone tylko dla spłaty karty kredytowej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 189. Data: 2019-02-21 11:48:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 11:42:25 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > Tym razem naprawdę pilnuję wydatków. Od razu przelewam całość na konto
    > oszczędnościowe przeznaczone tylko dla spłaty karty kredytowej.

    Bardzo ładnie :)
    Choć niepotrzebnie zamieniałeś santander-net (o ile dobrze rozumiem i jest to konto
    przejęte z byłego deutsche bank) - straciłeś w ten sposób bezpłatną obsługę kasową, a
    konto jakie chce można sobie kliknięciem w ST założyć i mieć bez problemu obok kont z
    byłego db.

    A to oszczędnościowe to jakie masz? Takie pro-forma z 0,4% czy systematyczne, gdzie
    do końca czerwca jest 2,7% (do 20k, ale można mieć pięć) - a wymagają jedynie
    zasilenia min. 20zł w miesiącu, co i tak robisz przelewając kasę na spłatę KK.

  • 190. Data: 2019-02-21 12:07:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    zasilenia min. 20zł w miesiącu, co i tak robisz przelewając kasę na spłatę KK.

    DB_net opłata 12 zł/m-c, zamknąłem w pierwszym dniu po fuzji banków

    ps
    korzystacie z obsługi kasowej w placówkach bankowych?

    --
    pozdrawiam
    RobertS