    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Date: Mon, 31 Dec 2018 13:04:10 +0100

    W dniu 2018-12-28 o 23:49, J.F. pisze:

> [...]

    [...]

    > Piotrze, ale przeciez to bylo wiadomo lata wczesniej.
    > Mogliscie sprawdzic/przeprojektowac urzadzenia, tak, zeby potrzebne
    > papiery zalatwic szybciej.

    Zostawiłem fragment mojej wypowiedzi, którego chyba nie doczytałeś.
    Ja byłem na 100% przekonany, że urządzenia już wprowadzone na rynek
    będziemy mogli normalnie sprzedawać. Jak człowiek jest czegoś pewien to
    nie szuka potwierdzenia tego ani nie poddaje tego w wątpliwość. W ogóle
    nie przyszło mi do głowy, że wprowadzenie produktu na rynek można
    rozumieć co do sztuki. Dla mnie zawsze było "FSO wprowadziła na rynek
    taki, czy inny model Fiata w tym a tym roku", a nie że codziennie go
    wprowadza.
    Dlatego skupialiśmy się nad tym aby wszystko co jest potrzebne aby
    system był kompletny wprowadzić na czas na rynek. A potem się
    zorientujemy co dalej.

    > Deklaracje CE producent wystawia zasadniczo sam, i moze to zrobic 2
    > maja. A tam, gdzie wyjatkowo potrzebna opinia niezaleznego
    > laboratorium, mozna skorzystac z zagranicznego.

    Nie wiem dlaczego używasz słowa "wyjątkowo". Według mnie, wtedy nie
    można było wystawić CE bez udziału laboratorium (niekoniecznie
    niezależnego) dla żadnego urządzenia zawierającego choćby jeden
    tranzystor (na zawierające tylko przełączniki, bezpieczniki i
    przekaźniki było chyba można pod warunkiem, że nie podlegało pod LVD -
    czyli musiało być do 50V chyba).

    > Wreszcie mogliscie zalozyc spolke z o.o i w kwietniu sprzedac jej caly
    > magazyn. I bylby wprowadzony do obrotu :-)
    > Ba - mozna skorzystac z okazji i w kwietniu namowic starych klientow
    > na zakupy, bo "nie wiadomo kiedy dostaniemy certyfikaty" :-)

    To akurat zrobiliśmy. Daliśmy znać (koło 15-go jak się zorientowałem),
    że z dniem 30.04 wstrzymujemy całą sprzedaż i w kwietniu mieliśmy obrót
    1.5x typowy miesięczny.
    Potem w radiu słyszałem wypowiedź jakiegoś totalnie zdziwionego
    analityka, że dzieje się coś zaskakującego bo tuż przed wejściem do Unii
    nastąpił jakiś niezrozumiały wzrost obrotów. Nie wiedziałem czemu facet
    się dziwi.
    P.G.