  • 151. Data: 2018-12-30 20:55:33
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 14:22, cef pisze:

    > Ja tak się domyślam, że gdzieś tam zasłyszałeś jak ktoś powiedział,
    > że słyszał...

    > Dlatego byłoby dobrze podać choc jeden przykład leku,
    > którego koszt produkcji jest znany/policzalny/do oszacowania
    > i wynosi ok 1 zł
    > i skonfrontować to z ceną rynkową/dystrybucji.

    Aspirin 500mg 20 sztuk, 20,39zł, czyli 2,03zł/gram
    Aspiryma w Walmarcie, 325mg, 500 sztuk, 3,64$, czyli 0,085 grosza za gram.

    U nas 24 razy drożej.

    > A i to będzie trudne, bo cena jak sam zauważasz oprócz twardego bilansu
    > kosztów produkcji zależy też od marketingu
    > oraz zapotrzebowania na dany lek
    > (powszechności schorzenia) i związanej z tym skali produkcji.

    Dlatego podałem lek powszechnie znany.

    Co nie zmienia faktu, że - jak widzisz - cena produkcji ma się dowolnie
    do ceny sprzedaży, bo ta druga zależy właściwie od tego, na ile, z
    pomocą monopolu stanowionego przez państwo - da się oskubać biednego
    chorego.

    --
    Liwiusz

  • 152. Data: 2018-12-30 21:05:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W pozostałych przypadkach "narzekający" oczywiście nie biorą
    > pod uwagę narzutu jaki jest potrzebny na to by dany lek wymyślić,
    > przetestować (to trwa czasem dziesiątki lat) i myślą że na koszt
    > wyprodukowania leku składa sie jedynie koszt opakowania, wyprodukowania
    > substacji i ew. trochę marketingu, a reszta to czysty zysk.

    Nie biorą, bo tego się nawet nie da wziąć pod uwagę. Sprzedaż leków
    ratujących życie można porównać do pobierania opłaty za wodę od
    umierającego z pragnienia człowieka - w razie wystąpienia takiej
    sytuacji każdy sąd uznałby sprzedawcę butelki wody za 100zł za
    lichwiarza ("kto wyzyskuje przymusowe położenie...").

    --
    Liwiusz

  • 153. Data: 2018-12-30 21:13:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 20:55:33 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Aspirin 500mg 20 sztuk, 20,39zł, czyli 2,03zł/gram
    > Aspiryma w Walmarcie, 325mg, 500 sztuk, 3,64$, czyli 0,085 grosza za gram.
    >
    > U nas 24 razy drożej.

    Ale porownujesz produkt no-name z najlepszym na rynku, spelniajacym
    najwyzsze kryteria jakosci i po latach badan nad najlepiej
    przyswajalna postacia :-)))

> [...]
    > do ceny sprzedaży, bo ta druga zależy właściwie od tego, na ile, z
    > pomocą monopolu stanowionego przez państwo - da się oskubać biednego

    A juz chca zakazac sprzedazy lekow poza aptekami.
    Bo to tylko dyplomowany farmaceuta gwarantuje wlasciwe warunki
    sprzedazy aspiryny ...

    J.

  • 154. Data: 2018-12-30 21:18:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 21:13, J.F. pisze:

    > Ale porownujesz produkt no-name z najlepszym na rynku, spelniajacym
    > najwyzsze kryteria jakosci i po latach badan nad najlepiej
    > przyswajalna postacia :-)))

    Obawiam się, że zmyślasz z tymi różnicami. Kwas acetylosalicylowy to
    dość prosty związek, możliwy do wyprodukowana na ćwiczeniach z chemii i
    nie potrzeba filozofii, aby go produkować przemysłowo w dobrej jakości.

    --
    Liwiusz

  • 155. Data: 2018-12-30 21:58:11
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    wzapalne/35878-aspirin-500-mg-100-tabletek-590999126
    6561.html?piloxiil

    n-Reliever-Fever-Reducer-325mg-Coated-Tablets-200-Ct
    /12444552

    > Autokorekta: 0,90zł/gram i 0,73zł/gram.

    Lepsza Polopiryna Max (w osłonce). Ciekawa jestem ile teraz kosztuje.

    --
    animka

  • 156. Data: 2018-12-30 21:59:30
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 23:47, Liwiusz pisze:

    n-Reliever-Fever-Reducer-325mg-Coated-Tablets-200-Ct
    /12444552

    > A gdzie znajdziesz w Polsce tę aspirynę po 8 groszy? Przecież nie każdy
    > Polak musi leczyć się Bayerem.

    Osd tych aspiryn to można wrzodów żołądka dostać. Lepiej za często nie brać.

    --
    animka

  • 160. Data: 2018-12-30 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ja tak się domyślam, że gdzieś tam zasłyszałeś jak ktoś powiedział,
    > że słyszał...

    Tak, z tym ze to były informacje z pierwszej reki.

    > Dlatego byłoby dobrze podać choc jeden przykład leku,
    > którego koszt produkcji jest znany/policzalny/do oszacowania
    > i wynosi ok 1 zł
    > i skonfrontować to z ceną rynkową/dystrybucji.

    Z tego co pamietam to najbardziej szczegołowo opowiadał mi o tym jeden z
    dyrektorów regionalnych Novartisa ale zabij mnie - nie przypomne sobie.

    > A i to będzie trudne, bo cena jak sam zauważasz oprócz twardego
    > bilansu kosztów produkcji zależy też od marketingu
    > oraz zapotrzebowania na dany lek
    > (powszechności schorzenia) i związanej z tym skali produkcji.

    Ale mowimy tylko o koszcie produkcji.
    koszt marketingu nie wiem jak dzis, ale w tamtych czasach mogłby byc
    wielokrotnie wyzszy - mysle ze wiesz dlaczego...
    Dzis niby nie wolno ale chyba nie mam złudzen.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 157. Data: 2018-12-30 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

> [...]
    > wyprodukowania leku składa sie jedynie koszt opakowania, wyprodukowania
    > substacji i ew. trochę marketingu, a reszta to czysty zysk.

    Przy czym trzeba pamietac ze te badania bardzo czesto sa wspolfinansowane
    przez rzady i instytucje panstwowe, szpitale w ktorych przeprowadza sie
    badania rowniez a potem patent idzie tylko na konto firmy.

    Oczywiście masz racje ze to biznes i jakies ryzyko jest w niego wpisane
    ale nie demonizowałbym nadmiernie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 159. Data: 2018-12-30 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ja to wiem i dlatego tak pochopnie nie przydzielam ceny 1 zł.
    > Nawet porównywać trudno te same chemicznie leki i
    > niuanse w ich działaniu farmakologicznym
    > czy mechanicznym i te drobiazgi pewnie wpływają na to czy
    > za coś trzeba zapłacić X czy 2X złotych.

    Tak zgoda, ale potem patent wygasa i moze generyka robić kazdy.
    A i z tym kosztem badan bywa róznie.
    Lek jest, badanie było, sprzedaz idzie i badania dawno sie spłaciły.
    A potem lek wchodzi na nowy rynek i jak liczyc te badania?
    Zreszta z biegiem czasu udział procentowy tego kosztu jest coraz mniejszy

    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 158. Data: 2018-12-30 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No to chyba powinna dbac.

    No widzisz. A załozyłes ze drutexie lepiej bo była reklama i to nawet z
    jakimis znanymi piłkarzami.

    > Prawde mowiac to nie zauwazylem. Ale uzywam tylko w hotelach.

    No własnie. A w hotelach woda jest miekka bo maja systemy
    odkamieniania(?).

    > Szczoteczka na moj gust w minimalnym stopniu.
    > Ale pasta to juz bardziej.

    :)

    > I co - nie maja reklamy ? Bo nie kojarze :-)

    No własnie :))))

    > Czyzbys uwazal, ze sprzedawana w aptekach oznacza "lepsza" ? :-)

    Trafiony zatopiony. :))))

    > A moze "jest na tyle szkodliwa, ze nie mozna jej w zwyklych
    > sklepach"?

    Dopuszczona do sprzedazy to na pewno jest ok.

    > Ma, bo nowy nabywca o jakosc nie dba, tylko chce na marce zarobic.
    > Sprzedaje drogo tanie g* :-)

    Ja po prostu nie wierze ze ten pierwszy dbał.
    Robił to samo - chciał jak najwiecej zarobic!
    A jak przyszedł nowy, to tez chce zarobic, najlepiej w długim okresie
    wiec bedzie robił to samo. Dbał na tyle zeby klient sie nie czepial i
    zeby wrocił.

    > No i jak mi aptekarz powie "a nie chce pan XXX, tanszy jest, sklad
    > ten sam", to mnie namowi. A jak powie "lepszy jest", to moze i jedno
    > opakowanie wezme, sklad przeczytam, przetestuje na sobie ... i na
    > tym sie pewnie kariera leku skonczy :-)

    Nie doceniasz magii białego fartucha!

    > Ale pisalem - potrzebuje "... zatoki". Cena rosnie.
    >
    > A co kupujesz i gdzie - bo zagladam na doz.pl ... cene masz dobra.

    To co jest najtansze :)))
    Jakis czas temu inum express ale z kapsułek nie byłem zadowolony.
    Ostatnio iburapid czy jakos tak.

    > W tym przypadku to ta tansza zniknela.
    > I nie wiem - przepisy takie, nacisk aptekarzy chyba nie, moze polfa
    > nie chciala 50% upustu dawac ...

    > A kablowka ma cie w tylku i dostarcza karte :-)

    I tak chce zrezygnowac wiec cóż...
    Trzymałem dla C+, ale ci pozbyli sie ligi mistrzów.
    Czasu coraz mniej, NBA jeszcze ogladam, ale chyba sie starzeje bo
    ostatnio wole inne aktywnosci :)))

    > No tak.

    > W sumie, to IMO powinni jeszcze zaznaczyc, ze "spodziewany czas
    > pracy produktu 24m", bo sie klient obrazi, albo nawet cos
    > wyprocesuje.

    Ja tam sie procesowac nie bede za 60zł.
    Mozna taniej pokazac co sie mysli o oszustach.

    > Ale podejrzewam ze bateria jeszcze dzialala, to nie miales podstaw
    > do reklamacji. Co pan chcesz - zeby dwuletni telefon dzialal jak
    > nowy ?
    >:-)

    Przestała. Telefon sie wyłączal czasami po godzinie, czasami po 5
    minutach, czasami po wyjsciu na dwór :)))
    Gdyby zmniejszyła swoja pojemnosc o 20 czy 30% to ja sie nie czepiam choc
    przyznaje ze to tez powinno byc opisane w ofercie sprzedazy.

    > Skoro nie podoba ci sie "miesieczne wynagrodzenie", to moze spodoba
    > sie "tygodniowe" :-)

    Najchetniej uzywałbym telefonu za 10zł.
    Ale nie ma.
    Trzeba to jakos wyposrodkowac zeby było tanio i jednoczesnie wygodnie.

    > Samsung chyba wie, skoro swoje flagowce sprzedaje za 3-4 tys.

    Podpowiem. LOGO...

    > Ale na grupie banki to lepiej o tym nie pisac :-)

    Hahaha

    > Wiem ze cos lubie, jak to obejrze :-)

    Troche jak w rejsie - lubimy tylko te piosenki które znamy

    > Jest pewnie pare setek filmow, ktore chetnie bym obejrzal kolejny
    > raz ... ale przypomnij sobie tych pare setek :-)

    > A jak sie dowiedziales o Xiaomi ? :-)

    Bardzo dobre pytanie...
    Nie pamietam, ale znajac mnie, zapytałem na jakims forum o komórkach.
    Albo na grupie o telefonach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac