  • 1. Data: 2004-05-24 18:10:40
    Temat: Re: Jak to naprawde jest z tym BIK'iem?
    Od: "Adam S" <s...@p...onet.pl>

    jesli kredyt jest zamkniety a Ty miales opoznienie 30-90 dni to wyskoczy to
    w BIK-u ale to nie oznacza ze nie dostaniesz kredytu, co innego gdyby byla
    windykacja lub bylbys w BR

  • 2. Data: 2004-05-26 10:32:46
    Temat: Jak to naprawde jest z tym BIK'iem?
    Od: "kolchez" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich forumowiczow,

    Mam do was pytanko,moze ktos sie orientuje jak to naprawde jest z tym calym
    BIK'iem?Pod koniec lutego 2003r zaciagnalem kredyt na 12 miesiecy i dwie
    ostatnie raty,a wlasciwie przed ostatnia zostala splacona z okolo 40-50
    dniowym opoznieniem.Nie tlumacze sie tutaj dlaczego,bo wiadomo jest to nie
    istotne,dodam tylko,ze jestem emerytem (62 lata).W zwiazku z tym opoznieniem
    trafilem do tzw. BIK'u.Jest tam teraz jakas adnotacja na temat mojej
    terminowosci w splacaniu ostatniego kredytu.Kredyt ten jest juz
    zamkniety,jednak inoformacja o zamknieciu go trafila do BIK'u z
    poltoramiesiecznym opoznieniem,ale to juz pomijam.Pomimo tego iz kredyt jest
    juz zamkniety i splacony mam problem z wzieciem kolejnego kredytu i zaczyna to
    praktycznie graniczyc z cudem czy w ogole kiedys go dostane.
    I teraz konkretne pytanko,jaka jest szansa,ze w jakims banku dostane pozyczke
    hipoteczna dopoki istnieje na tej liscie?Przez jaki czas od zamkniecia tego
    kredytu moge na niej byc?I czy znacie banki ktore nie tak sztywno jak na
    przyklad bank BPH traktuja klientow ktorzy znajduja sie na tej liscie?Bo
    przeciez kazdemu moze sie zdazyc jedna wpadka czy dwie,ale rozni sie to
    przeciez od notorycznego zalegania z terminami czy w ogole unikaniu
    splacania.Slyszalem,ze bardzo elastyczny pod tym wzgledem jest GE Bank
    Mieszkaniowy.
    Serdecznie dziekuje za wszelka dyskusje i ewentualne odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Jerzy
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2004-05-26 11:24:15
    Od: "Marcin" <j...@w...pl>

    wydaje mi się że wpis będzie aktywny przez 2 lub 3 lata, to że spłaciłeś
    kredyt nie ma nic do rzeczy, chodzi o to jakim byłeś płatnikiem.
    Szczegułów dowiesz się bezpośrednio w BiK-u
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-26 13:16:00
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wydaje mi się że wpis będzie aktywny przez 2 lub 3 lata, to że spłaciłeś
    > kredyt nie ma nic do rzeczy, chodzi o to jakim byłeś płatnikiem.
    > Szczegułów dowiesz się bezpośrednio w BiK-u

    Tak uwazaja banki.
    Natiomiast GIODO uwaza inaczej (bylo tutaj kilka dni temu) i nakazuje usunac
    dane z BIKu po splacie kredytu...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-05-26 13:43:08
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Slawek Kos wrote:

    [...]

    > Tak uwazaja banki.
    > Natiomiast GIODO uwaza inaczej (bylo tutaj kilka dni temu) i nakazuje usunac
    > dane z BIKu po splacie kredytu...

    Nie z BIK-u tylko MIG-BR. "Drobna" różnica :->
    KJ

  • 6. Data: 2004-05-26 14:46:35
    Od: "kolchez" <k...@p...onet.pl>

    Dziekuje wam za odpowiedzi.Najciekawsze jest to,ze dostalem z banku w ktorym
    zakonczylem splacac ten kredyt zaswiadczenie o jego zakonczeniu na ktorym bylo
    napisane "Dziekuje i zapraszam do ponownego korzystania z uslug xxx
    Banku.".Wiec ja juz naprawde zaczynam sie w tym gubic.
    Mam wrazenie,ze ludzie siedzacy w zarzadach bankow oraz cali Ci cudowni
    analitycy to takie bucefaly bez wyobrazni.Kazdemu moze zdazyc sie jedno
    spoznienie (powtorze,zdazylo mi sie to tylko raz w ciagu calego kredytu),nikt
    nie jest doskonaly.Rozumiem notoryczne opoznienia.Ale jak mozna traktowac w
    ten sam sposob ludzi ktorzy sa uczciwymi klientami,ktorzy tylko przez losowy
    wypadek nie byli w stanie zaplacic raz w terminie,na rowni z tymi ktorzy
    zupelnie wymiguja sie od splacania!?
    I prosze mi nie mowic,ze jest to nie do obejscia,bo sam dostalem propozycje,ze
    da sie to zalatwic za 15% wartosc kredytu.Co to jest za kraj!!!Tylko ludzie z
    kapucha i skurwysynscy lapowkarze maja w nim jakies szanse przezycia!!!
    Uwazam,ze ta instytucja powinien sie ktos powaznie zainteresowac!Mowicie
    panowie,ze mozna dostac informacje na temat swoich danych umieszczonych w ich
    bazie!...a wiecie ile to trwa,trzy miesiace!Czy to jest powazna instytucja czy
    zmontowal ja Jozek w piwnicy!?

    Pozdrawiam wszystkich (...tych bez perspektyw zwlaszcza),

    PS.
    Przepraszam wszystkich za moja lacine,ale moze czlowieka poniesc
    jak....ehhh,szkoda gadac

  • 7. Data: 2004-05-26 15:36:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kamil Jońca wrote:
    > Nie z BIK-u tylko MIG-BR. "Drobna" różnica :->

    Tak? A jaka jeśli chodzi o podstawę prawną działania? I wynikające z
    tego konsekwencje?

    KG

  • 8. Data: 2004-05-26 15:53:44
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    kam wrote:

    > Tak? A jaka jeśli chodzi o podstawę prawną działania? I wynikające z
    > tego konsekwencje?
    >
    > KG

    1. nie wiem.
    2. Przypuszczam (czy leci z nami jakiś prawnik?) że BIK ma lepsze
    umocownanie, niż MIG-BR
    3. Wiele osób myli MIG-BR z BIK-iem, jak mielismy w poście mojego
    przedpiścy.
    KJ

  • 9. Data: 2004-05-26 19:52:15
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > ich bazie!...a wiecie ile to trwa,trzy miesiace!Czy to jest powazna
    > instytucja czy zmontowal ja Jozek w piwnicy!?

    http://www.bik.pl/biknewdom/wniosek_klienta_indywidu
    alnego.htm

    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2004-05-26 20:59:06
    Od: Lech 'obatal' Zakrzewski <l...@p...pl>

    On Wed, 26 May 2004 12:32:46 +0200, "kolchez" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >ostatnie raty,a wlasciwie przed ostatnia zostala splacona z okolo 40-50
    >W zwiazku z tym opoznieniem trafilem do tzw. BIK'u.

    Trafiłeś do BIKu dlatego, że zaciągnąłeś kredyt. Opóźnienie nie ma tu
    nic do rzeczy.

    >Jest tam teraz jakas adnotacja na temat mojej terminowosci w splacaniu
    >ostatniego kredytu.

    Powiedziałbym, że jest tam informacja o terminowości spłaty ale nie
    muszę się kłócić o słowa. Ot skrzywienie zawodowe.

    >I teraz konkretne pytanko,jaka jest szansa,ze w jakims banku dostane pozyczke
    >hipoteczna dopoki istnieje na tej liscie?

    Niwątpliwie mniejsza przez tą informacje z BIKu. Nie oznacza to
    jednak, że żaden bank nie pożyczy Ci pieniędzy. Choć większość banków
    mających dobrze opracowane procedury zarządzania ryzykiem kredytowym
    odmówi bez wdawania się w szczegóły. Czasem jest ścieżka awaryjna ale
    dotyczy ona raczej starych i dobrych klientów, którzy mieli np.
    kłopopty jako poręczyciel. Ale co bank to obyczaj.

    >Przez jaki czas od zamkniecia tego kredytu moge na niej byc?

    Aż skończy się Twoja historia kredytowa a znając inercję instytucji
    jakiś czas dłużej. Ale Tobie już będzie wtedy wszystko jedno.

    >Bo przeciez kazdemu moze sie zdazyc jedna wpadka czy dwie,

    Tu sie mylisz. Są tysiące klientów, którzy nigdy nie mieli dnia
    opóźnienia w spłacie chocby się paliło, waliło or compatibile. Mądrzy
    i zapobiegliwi ludzie. Poza tym, jak wiesz, że nie zapłacisz w
    terminie to bank należy poinformować i poprosić o prolongatę. W
    większości banków jeśli nie jest to jedna z pierwszych rat prolongatę
    otrzymasz bez problemu.

    >ale rozni sie to przeciez od notorycznego zalegania z terminami
    >czy w ogole unikaniu splacania.

    Tak. Różni się.

    >Slyszalem,ze bardzo elastyczny pod tym wzgledem jest GE Bank
    >Mieszkaniowy.

    Elastyczny za odpowiednią cenę. Jescze bardziej elastyczny jest np.
    Provident :-).

    --
    Lech 'obatal' Zakrzewski