  • From: Lech 'obatal' Zakrzewski <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to naprawde jest z tym BIK'iem?
    Date: Wed, 26 May 2004 22:59:06 +0200

    On Wed, 26 May 2004 12:32:46 +0200, "kolchez" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Mam do was pytanko,moze ktos sie orientuje jak to naprawde jest z tym calym
    >BIK'iem?Pod koniec lutego 2003r zaciagnalem kredyt na 12 miesiecy i dwie
    >ostatnie raty,a wlasciwie przed ostatnia zostala splacona z okolo 40-50
    >W zwiazku z tym opoznieniem trafilem do tzw. BIK'u.

    Trafiłeś do BIKu dlatego, że zaciągnąłeś kredyt. Opóźnienie nie ma tu
    nic do rzeczy.

    >Jest tam teraz jakas adnotacja na temat mojej terminowosci w splacaniu
    >ostatniego kredytu.

    Powiedziałbym, że jest tam informacja o terminowości spłaty ale nie
    muszę się kłócić o słowa. Ot skrzywienie zawodowe.

    >I teraz konkretne pytanko,jaka jest szansa,ze w jakims banku dostane pozyczke
    >hipoteczna dopoki istnieje na tej liscie?

    Niwątpliwie mniejsza przez tą informacje z BIKu. Nie oznacza to
    jednak, że żaden bank nie pożyczy Ci pieniędzy. Choć większość banków
    mających dobrze opracowane procedury zarządzania ryzykiem kredytowym
    odmówi bez wdawania się w szczegóły. Czasem jest ścieżka awaryjna ale
    dotyczy ona raczej starych i dobrych klientów, którzy mieli np.
    kłopopty jako poręczyciel. Ale co bank to obyczaj.

    >Przez jaki czas od zamkniecia tego kredytu moge na niej byc?

    Aż skończy się Twoja historia kredytowa a znając inercję instytucji
    jakiś czas dłużej. Ale Tobie już będzie wtedy wszystko jedno.

    >Bo przeciez kazdemu moze sie zdazyc jedna wpadka czy dwie,

    Tu sie mylisz. Są tysiące klientów, którzy nigdy nie mieli dnia
    opóźnienia w spłacie chocby się paliło, waliło or compatibile. Mądrzy
    i zapobiegliwi ludzie. Poza tym, jak wiesz, że nie zapłacisz w
    terminie to bank należy poinformować i poprosić o prolongatę. W
    większości banków jeśli nie jest to jedna z pierwszych rat prolongatę
    otrzymasz bez problemu.

    >ale rozni sie to przeciez od notorycznego zalegania z terminami
    >czy w ogole unikaniu splacania.

    Tak. Różni się.

    >Slyszalem,ze bardzo elastyczny pod tym wzgledem jest GE Bank
    >Mieszkaniowy.

    Elastyczny za odpowiednią cenę. Jescze bardziej elastyczny jest np.
    Provident :-).

    --
    Lech 'obatal' Zakrzewski