  • 21. Data: 2019-05-02 09:22:17
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2019 20:21:25 +0200, RobertS napisał(a):

    > jak getin prawie się rozjechał to mu NBP 5mld dorzucił i temat został
    > uratowany

    Nie tyle "dorzucil" co pozyczyl.

    potem sprzedał na tej jednej, gdy kosztowały 8zł (to pewnie wtedy, jak LC kupił akcje
    z prywatnej emisji - choć może to były getoutowe?).

    > dokładnie, dla tych co poszli po bandzie i kupili spekulacyjnie,
    > notowania zawieszone, ciekawe po ile będą po weekendzie
    >
    > czasem sobie takie groszaki kupuję, np. 1000 akcji po 1 zł, jak wzrosną
    > to fajnie, jak firma padnie to płakał nie będę

    Tez tak kupilem. No ale wtedy jeszcze bank dzialal :-)

    niezły bank - tyle że bez zaufania.
    emeryci, ale po weekendzie może się zacząć nieźle dziać :(

    > emeryci nie, ale wielu przedsiębiorców ma tam swoje rachunki, jak im
    > bank zablokuje środki na kontach to stracą płynność...nie sądzę, aby
    > ktokolwiek chciał dopuścić do takiej sytuacji przed wyborami (i nie tylko)

    Jesli nie klamia z tymi kapitalami wlasnymi, ze ciagle sa na plusie,
    to najprosciej byloby, zeby jakis inny bank ich przejal.

    Ale ... za zlotowke ?
    Czy PiS moze sobie pozwolic na to przed wyborami ? :-)

    No i zdaje sie maja sporo kredytow frankowych, a to zmniejsza ilosc
    chetnych przejmujacych - choc tu akurat BFG moze obiecac pokrycie
    strat :-)

    J.

  • 22. Data: 2019-05-02 17:54:32
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-02 o 09:10, J.F. pisze:
    > Pytanie co oni zrobia ... jak rodacy przestana wierzyc w BFG.

    Nic. Rodacy nie mają wyjścia i muszą korzystać z banków. Oczywiście
    część nadwyżek pójdzie np. w nieruchomości, co już się dzieje przy
    niskich stopach, ale trudno sobie wyobrazić, aby Kowalski zrezygnował z
    posiadania konta.
    No i zauważ też, że gros obrotów czy zysku dla banku to rachunki
    firmowe. A tu wręcz prawo nakazuje takowe posiadać. Bez względu na to
    czy BFG gwarantuje, czy nie i do jakiej kwoty.

    > nie wie jak teraz, ale swego czasu wsrod policjantow byly popularne
    > zaoczne studia pedagogiczne. Moze poszla fama, ze latwo zaliczyc.
    > Mija 10 lat, i se okazuje, ze mamy multum dyplowanych pedagogow w
    > razie potrzeby.

    Obserwując dynamikę zmian w polskiej szkole mam obawy czy osoba
    wykształcona X lat temu jest w stanie funkcjonować dorywczo w podstawówce.

    > A SW ... resocjalizacje to sie wlasnie na pedagogice studiuje ...

    Pedagogika na studiach, a praktyczne nauczanie konkretnego przedmiotu to
    chyba kapkę coś innego.
    W każdym razie te zmiany na kolanie są dla mnie bardzo niepokojące.

    > Warto i nie warto - jak nie dostaniesz tych 2% wiecej, to stracisz.
    > A o te 2% tez trudno.

    Myślę, że coraz istotniejsze staje się bezpieczeństwo powierzonych
    bankowi środków. OK - 2%. To ok. 1,6% netto. Z kwoty 100.000 ok. 130
    zł/mc. Dla osoby dysponującej zasobami rzędu 100.000 chyba ważniejsze
    będzie, aby nie stracić tych pieniędzy niż "zarobić" 130 zł. Zwróć
    uwagę, iż banki kompletnie nie konkurują między sobą oprocentowaniem w
    materii walut. A przecież stopy w USA są już wyższe niż w PL. Tymczasem
    Millenium obniżył z 1,4 do 1,2% na KO w USD. CA się wycofał z Libor 1M
    USD -0,1% marży na -1,95% marży. Ciekawych ofert - brak. A czy to
    oznacza, że Kowalski nie korzysta z kont walutowych? Mnie się wydaje, że
    wprost przeciwnie!

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-05-02 19:04:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 17:54:32 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > część nadwyżek pójdzie np. w nieruchomości, co już się dzieje przy
    > niskich stopach, ale trudno sobie wyobrazić, aby Kowalski zrezygnował z

    Nie musi z konta - zrezygnuje z oszczednosci i banki padna.
    Albo kupi euro i ulokuje za granica :-)

    > No i zauważ też, że gros obrotów czy zysku dla banku to rachunki
    > firmowe. A tu wręcz prawo nakazuje takowe posiadać. Bez względu na to
    > czy BFG gwarantuje, czy nie i do jakiej kwoty.

    ale nie nakazuje tam duzych pieniedzy trzymac.

> [...]
    >
    > Pedagogika na studiach, a praktyczne nauczanie konkretnego przedmiotu to

    Ale nie mowimy o nauczaniu tylko o pilnowaniu na egzaminie.

    > W każdym razie te zmiany na kolanie są dla mnie bardzo niepokojące.

    Co by nie mowic, to wydaja sie potrzebne, przydadza sie za rok czy
    piec lat.

> [...]
    > zł/mc. Dla osoby dysponującej zasobami rzędu 100.000 chyba ważniejsze
    > będzie, aby nie stracić tych pieniędzy niż "zarobić" 130 zł.

    A inflacja 2.5% ...

    > Zwróć
    > uwagę, iż banki kompletnie nie konkurują między sobą oprocentowaniem w
    > materii walut. A przecież stopy w USA są już wyższe niż w PL.

    Zaryzykowac, kupic dolarki ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-05-02 19:19:12
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-02 o 19:04, J.F. pisze:
    > Nie musi z konta - zrezygnuje z oszczednosci i banki padna.

    To niby co zrobi Kowalski, który odkłada np. 2000/mc? Co to znaczy
    "zrezygnować z oszczędności"?

    > Albo kupi euro i ulokuje za granica :-)

    Wątpliwe. Podobno, gdy się nie mieszka w danym kraju to założenie konta
    nie jest proste. Czytałem ostatnio na ten temat trochę, a i w innym
    wątku pytam jak skorzystać ze stóp obowiązujących w Turcji, Rosji czy na
    Ukrainie. Zero odzewu.

    > ale nie nakazuje tam duzych pieniedzy trzymac.

    Sęk w tym, że transakcje pow. 15000 euro (jeśli mnie teraz pamięć nie
    myli) muszą iść przez konta. Trudno mi też sobie wyobrazić działalność
    np. dewelopera, który nie trzyma pieniędzy w banku.

    > Ale nie mowimy o nauczaniu tylko o pilnowaniu na egzaminie.

    Pilnowanie też nie jest takie proste - są określone procedury,
    naruszenie których może skutkować unieważnieniem egzaminu. Podam Ci
    przykład... A właściwie zadam pytanie: czy uczeń może mieć wodę na
    egzaminie?

    Ciekawe jak poradziliby sobie z maturą ustną, gdzie komisja musi ocenić
    wypowiedź ucznia.

    > Co by nie mowic, to wydaja sie potrzebne, przydadza sie za rok czy
    > piec lat.

    Raczej stanowią precedens. Czy się przydadzą? Nie sądzę. Ale jeśli można
    wywinąć taki numer, to można też z Ideą-BFG pokombinować.

    > Zaryzykowac, kupic dolarki ? :-)

    Raczej chodzi o to, że w przypadku walut oprocentowanie nie jest
    priorytetem. Liczą się inne aspekty (np. darmowe przelewy, karta
    wielowalutowa itd.). Sądzę, że dla coraz większej grupy Kowalskich
    podobnie zaczyna się dziać przy PLN.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-05-02 19:50:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Do lokowania euro za granicą (niestety 0%, ale dobrze, że nie minusowe) polecam N26 -
    można założyć w 100% przez net mieszkając w PL.
    Do tego debetówka z przeliczaniem walut po kursie MC i bez obaw o DCC w strefie euro.
    Gwarancje niemieckiego odpowiednika BFG.
    Jak chcesz to załóż z mojego polecenia - kod dawidr0508
    Jeśli wydasz kartą 15 euro to dostaniesz 10 euro zwrotu w promocji.

    A na lokacie, gdziekolwiek na świecie, nie dostaniesz więcej niż 1pp ponad inflację,
    niezależnie od stóp.

  • 26. Data: 2019-05-02 20:56:54
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > Jeśli wydasz kartą 15 euro to dostaniesz 10 euro zwrotu w promocji.
    >
    > A na lokacie, gdziekolwiek na świecie, nie dostaniesz więcej niż 1pp ponad

    A nie testowałeś jakiegoś innego banku w DE co miałby lokaty z procentem
    dodatnim? Wydaje mi się ze ING coś takiego jak N26 ma.
    Marvin

  • 27. Data: 2019-05-03 00:36:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Peter" 5cc8033f$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > I co teraz. Kupią ją za 1 zł?

    Od czasu, gdy ogłoszono możliwość kupna banku w Polsce
    za 1 złotówkę -- brak złotówek w sklepowych wózkach... ;)
    (od tamtej pory ludzie nie zostawiają złotówek w wózkach)

    Co będzie z IdeaGetin? -- chyba połączą się. ;)

    -=-

    Nie chceta od LCzarneckiego 3.4%/3.5% do 4% (mobilna
    do 20kpln) -- AGlapiński bierze 3.4%, przez co ma
    czym płacić swym pracowniczkom...

    - IMO teraz żaden upadek dużego banku nie może
    być rozpatrywany w Polsce -- zbyt duże straty...

    - Na dodatek banki LCzarneckiego są zamieszane w aferę
    polityczną niewygodną dla PiS -- a nadciągają wybory
    do europarlamentu i parlamentu polskiego...

    - IMO pod koniec 2018 r. wiedziano, jakie będą roczne
    straty, a pomimo tego zarządzono pożyczki z NBP
    i złączenie obu banków, nie zaś likwidowanie czy
    kupno któregoś (lub obu) za złotówkę... [ani
    nawet za dwie oddzielne/niezależne złotówki!]

    -=-

    - IMO taniej (finansowo i politycznie -- ostatecznie
    z tej polityki też uzyskujemy finanse, ale prywatne
    elit rządzących) naprawić niż przejąć lub zlikwidować.

    Ale nie wiem, jak/co będzie...

    [gdybym wiedział -- ukrywałbym swą wiedzę, gdyż niejednego
    proroka ukamienowano, zanim uczyniono świętym]

    -=-

    IMO czym innym są udziały/akcje/itp. a czym innym depozyty,
    gdyż depozyty są kryty przez BFG. BFG nie ma aż tak dużo?
    Nie ma, bo i po co ma mieć? -- w razie dużego padu może
    po prostu ściągnąć z banków ,,składki'', być może nawet
    ,,okresowo'' blokując część depozytów w celu uniknięcia
    problemów i powiększenia strat...

    -=-

    Ze mnie żaden expert/ekspert/znawca/znafca -- nie wiem co i jak będzie...
    [wiem, że zakupy zdrożały -- bo w wózkach brak złotówek!!!]

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=0JtpUTszpQE

    Po co zadręczać się tragicznymi wydarzeniami?
    Nie lepiej obejrzeć jakiś film?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2019-05-03 00:47:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Q." 5cc978d3$0$485$6...@n...neostrada.pl

    > A jakby hipotetycznie, tak się posypało że BFG i NBP by nie wydoliły, to i tak
    problem będą mieli posiadacze
    > depozytów w jakimkolwiek banku w PL.

    Niby każdy to rozumie a jednak niektórzy ;) celowo sieją
    panikę, jakby nie wiedząc o tym, że jednak ;) banki są
    nieźle połączone ze sobą i poasekurowane a upadek któregoś
    daje zyski likwidatorom a straty zwykłym ,,lokatorom''...

    Niektórzy (znając przecież prawdę) twierdzą, że NBP DAŁ
    szmal LCzarneckiemu, nie zaś pożyczył_na_niezły_procent...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2019-05-03 00:56:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cc85bbc$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > No i ... BFG wyplaci, ludzie przeniosa do innych
    > bankow ... i co te banki zrobia z forsa ?

    Wpłacą jako składki do BFG? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2019-05-03 01:29:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" qaa4ni$g84$...@s...man.poznan.pl

    > kierownictwo IB zarobiło w trudnym 2018 r. ponad 7Mzł z czego sam prezes przygarnął
    1,5M

    Tymczasem ludziom nie podobają się zarobki
    AGlapińskiego i jego pracowniczek... ;)

    > dom się pali, ale bal trwa nadal?

    7 Mpln w zestawieniu z 1.89 Gpln to drobiazg... ;)

    [Glapiński <--> Gpln?
    Glpńsk -- bez samogłosek;
    Glpsk -- bez samogłosek i bez polskich diakrytyków;
    Glpnsk -- bez samogłosek i zabraniu ogonka polskiemu diakrytykowi;
    ponoć rozbieżności typu Jehowa i Jahwe stąd powstają, że wyrzucono
    kiedyś samogłoski a później nie wiedziano, które dorzucić...]

    --