  • 11. Data: 2019-04-30 20:21:25
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To, że BFG gwarantuje również odsetki, jest po prostu tragedią.
    > Zaś na depozyty w idei nie wystarczy - ledwo starczało na takie popierdółki jak
    wołominy.

    jak getin prawie się rozjechał to mu NBP 5mld dorzucił i temat został
    uratowany

    > Kilkaset? To chyba jak ktoś kupił na tej jednej sesji, co spadły poniżej 2zł i
    potem sprzedał na tej jednej, gdy kosztowały 8zł (to pewnie wtedy, jak LC kupił akcje
    z prywatnej emisji - choć może to były getoutowe?).
    > Idea nigdy nie dała zarobić na akcjach - kurs otwarcia trzymała tak do stycznia
    2018, potem zaczął się spadek.

    dokładnie, dla tych co poszli po bandzie i kupili spekulacyjnie,
    notowania zawieszone, ciekawe po ile będą po weekendzie

    czasem sobie takie groszaki kupuję, np. 1000 akcji po 1 zł, jak wzrosną
    to fajnie, jak firma padnie to płakał nie będę

    > Kupuj całość - a jak masz jeszcze 2mld, żeby dokapitalizować, to będziesz miał
    niezły bank - tyle że bez zaufania.
    > Pamiętaj tylko, że akcje, które spadły o 90%, to są akcje, które spadły o 80% - a
    potem jeszcze o połowę.
    > Dobrze, że jest majówka, a w idei, w odróżnieniu od getoutu, raczej nie mają kasy
    emeryci, ale po weekendzie może się zacząć nieźle dziać :(
    > A za 3 tygodnie wybory...

    emeryci nie, ale wielu przedsiębiorców ma tam swoje rachunki, jak im
    bank zablokuje środki na kontach to stracą płynność...nie sądzę, aby
    ktokolwiek chciał dopuścić do takiej sytuacji przed wyborami (i nie tylko)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2019-04-30 20:38:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    i jeszcze taka ciekawostka, kierownictwo IB zarobiło w trudnym 2018 r.
    ponad 7Mzł z czego sam prezes przygarnął 1,5M

    dom się pali, ale bal trwa nadal?

    pozdro
    RS

  • 13. Data: 2019-04-30 20:56:16
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-30 o 18:05, J.F. pisze:
    > Ale ... ze bank niezbyt duzy, to BFG wydoli, wiec czego tu sie bac :-)

    Jakoś wolę nie mieć do czynienia z BFG. A nuż się okaże, że coś tam
    gdzieś tam i nie obejmuje. Bank wiele razy pod hasłem lokat sprzedawał
    produkty raczej lokatopodobne.

    Z Bankiera:
    Jak [prezes] przypomniał, ,,każdego dnia jednak bez zakłóceń
    realizowaliśmy zlecenia klientowskie, opanowując bezprecedensowy kryzys
    płynnościowy oraz aktywnie podjęliśmy działania mające na celu
    wzmocnienie kapitałowe banku oraz poprawę jego rentowności".

    Moje doświadczenie z zamykaniem konta pokazuje, że nie jest prawdą, iż
    "bez zakłóceń realizowali zlecenia". Powstaje pytanie w jakich kwestiach
    jeszcze kłamie...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2019-05-01 12:45:38
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    On 30.04.2019 16:17, Szymon wrote:

    > Odbudowane? Najwyraźniej mieli problem z płynnością, a - wydaje mi się -
    > to już preludium do kłopotów z odzyskaniem środków przez klientów. Jeśli
    > do tego dodać 1,9 mld strat na taki mały bank to trzymam się z daleka.

    Wystarczy pilnować, żeby saldo nie przekroczyło 100kEUR (minus jakiś
    bufor na wahania kursu PLN/EUR) i można korzystać.
    A jakby hipotetycznie, tak się posypało że BFG i NBP by nie wydoliły, to
    i tak problem będą mieli posiadacze depozytów w jakimkolwiek banku w PL.

  • 15. Data: 2019-05-01 15:13:15
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 12:45, Q. pisze:
> [...]
    > A jakby hipotetycznie, tak się posypało że BFG i NBP by nie wydoliły, to
    > i tak problem będą mieli posiadacze depozytów w jakimkolwiek banku w PL.

    Z ubezpieczeniem zazwyczaj jest tak, że gdy się płaci składki - wszystko
    jest cacy. Gdy przychodzi do odszkodowania - bywa różnie.
    Powiedzmy, że BFG znajdzie furtkę, by nie wypłacać. Pójdzie kampania,
    jak w przypadku kredytów CHF "widziały gały co brały". Wzmocnią przekaz
    jak za czasów Amber Gold "wszak 2-3x wyższe oprocentowanie powodowało,
    że klient powinien wiedzieć, że to lipa"... Do tego Idea jest już na
    liście ostrzeżeń KNF (też jak AG). No i zdaje się, że jakieś
    aresztowania były w zarządzie w związku z Getbackiem...
    I co zrobisz?
    W kraju, w którym prawo pisze się na kolanie, egzaminy gimnazjalne
    będące przepustką do liceów nadzoruje straż pożarna i służba więzienna
    nie wiem czy dużo wywalczysz w sądzie. Warto ryzykować dla tego procenta
    czy dwóch więcej?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2019-05-01 19:11:03
    Od: <2...@6...191103.invalid> (Tom N)

    Szymon w

    > Do tego Idea jest już na
    > liście ostrzeżeń KNF

    <https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_p
    ubliczne?warningName=idea&warningTypeId=all>

    Pokazuje mi takie coś:
    1 Idea Bank SA z siedzibą w Warszawie KRS 26052 Prokuratura Regionalna w
    Warszawie Zawiadomienie z art. 178 w zw. z art. 69 ust. 2 pkt 5 i 6 ustawy
    o obrocie instrumentami finansowymi. Zawiadomienie kierowane przez UKNF.

    Diabli wiedzą o co chodzi... Ani daty publikacji, a i KRS jakis niezgodny z
    przepisami...

    No dobrze, pogrzebałem, i...

    "KNF informuje, że podstawą wpisania Idea Banku SA na listę ostrzeżeń
    publicznych KNF są ustalenia dotyczące czynności wykonywanych przez Bank w
    latach 2016 - 2018 w zakresie aktywności na rynku kapitałowym bez posiadania
    odpowiednich zezwoleń KNF. Odnosi się to do procesu oferowania instrumentów
    finansowych - w okresie co najmniej od sierpnia 2016 r. do października 2017
    r. oraz doradztwa inwestycyjnego - w okresie co najmniej od września 2016
    r. do marca 2018 r."

    Szymonie Anonimie, szykowałbym sie na wizytę służb o 6 rano...

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2019-05-01 21:01:14
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 19:11, (Tom N) pisze:
> [...]
    > r. oraz doradztwa inwestycyjnego - w okresie co najmniej od września 2016

    Chodziło właśnie o Getback.
    Podstawą wpisania Idea Banku na listę ostrzeżeń publicznych KNF są
    zarzuty dotyczące podejrzenia wykonywania przez bank do marca 2018 r.
    czynności związanych z dystrybucją obligacji GetBack bez posiadania
    odpowiednich zezwoleń KNF [...] - podał bank w komunikacie.

    Źródło:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-trafil-na
    -liste-ostrzezen-KNF-7625808.html

    Dlatego właśnie w moim przypadku doszło do utraty zaufania, które wydaje
    się podstawą w relacjach klient-bank.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-05-02 09:10:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 May 2019 15:13:15 +0200, Szymon napisał(a):
> [...]
    > jak za czasów Amber Gold "wszak 2-3x wyższe oprocentowanie powodowało,
    > że klient powinien wiedzieć, że to lipa"...

    no i podstawowe "to zarzad banku oklamywal i klientow i KNF".
    Poniekad to oklamywal, te 210 mln za "wartosc marki TaxCare" ...

    > Do tego Idea jest już na
    > liście ostrzeżeń KNF (też jak AG). No i zdaje się, że jakieś
    > aresztowania były w zarządzie w związku z Getbackiem...
    > I co zrobisz?

    Pytanie co oni zrobia ... jak rodacy przestana wierzyc w BFG.

    > W kraju, w którym prawo pisze się na kolanie, egzaminy gimnazjalne
    > będące przepustką do liceów nadzoruje straż pożarna i służba więzienna

    nie wie jak teraz, ale swego czasu wsrod policjantow byly popularne
    zaoczne studia pedagogiczne. Moze poszla fama, ze latwo zaliczyc.
    Mija 10 lat, i se okazuje, ze mamy multum dyplowanych pedagogow w
    razie potrzeby.

    A SW ... resocjalizacje to sie wlasnie na pedagogice studiuje ...

    > nie wiem czy dużo wywalczysz w sądzie. Warto ryzykować dla tego procenta
    > czy dwóch więcej?

    Warto i nie warto - jak nie dostaniesz tych 2% wiecej, to stracisz.
    A o te 2% tez trudno.

    J.

  • 19. Data: 2019-05-02 09:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2019 20:56:16 +0200, Szymon napisał(a):
> [...]
    > wzmocnienie kapitałowe banku oraz poprawę jego rentowności".
    >
    > Moje doświadczenie z zamykaniem konta pokazuje, że nie jest prawdą, iż

    Twoje moze i tak pokazuje, a ja tam co chwila przelewalem grubsze
    kwoty i jakos nie bylo problemow - wychodzily pierwsza sesja.

    > Powstaje pytanie w jakich kwestiach jeszcze kłamie...

    no coz, tak nagle przeszacowannie aktywow sugeruje, ze klamal tez w
    kwestii ich wartosci.

    J.

  • 20. Data: 2019-05-02 09:16:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2019 20:38:44 +0200, RobertS napisał(a):
    > i jeszcze taka ciekawostka, kierownictwo IB zarobiło w trudnym 2018 r.
    > ponad 7Mzł z czego sam prezes przygarnął 1,5M
    >
    > dom się pali, ale bal trwa nadal?

    No wiesz, widac taniej prezesa nie znajdziesz.

    Poza tym nie zawsze prezes winny.

    J.