  • 1. Data: 2019-04-29 17:14:24
    Temat: Stopy w różnych krajach - jak skorzystać?
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    Obecnie stopa procentowa w Rosji wynosi 7,75%. W Turcji 16,25%, na
    Ukrainie 13.40.

    Zastanawiam się czy Kowalski ma szanse jakoś skorzystać z tych stóp.
    Powszechnie przyjmuje się, iż wraz ze zmianą stóp pieniądz się umacnia
    lub traci na wartości poprzez przepływ kapitału. Tylko... jak?

    Nie wydaje się, aby lokaty/konta walutowe w Polsce podlegały wahaniom
    stóp w danych krajach. Ich oprocentowanie albo jest bliskie zeru, albo
    stanowi jakiś osad zupełnie nieadekwatny do stóp.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-04-29 18:54:06
    Temat: Re: Stopy w różnych krajach - jak skorzystać?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qa74ep$3jo$...@n...news.atman.pl

    > Zastanawiam się czy Kowalski ma szanse jakoś skorzystać z tych stóp.

    Ponoć Braun korzystał przed laty, bo w Polsce złotówki (chyba plz)
    były nieźle oprocentowane. Teraz być może kolej na Kowalskiego. ;)

    Setki lat temu [setki tamtemu] goły Kowalski jechał na Ukrainę,
    aby udawać tam bogacza. Parędziesiąt lat temu do Kowalskiego
    przyjeżdżali goli i weseli ludzie z Zachodu...

    Tak mści się historia?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-04-29 20:32:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-04-29 o 17:14, Szymon pisze:
> [...]
    > Powszechnie przyjmuje się, iż wraz ze zmianą stóp pieniądz się umacnia
    > lub traci na wartości poprzez przepływ kapitału. Tylko... jak?

    mam klienta Ukraińca, który zakładał lokaty w polskich bankach na 1-2%,
    pytałem dlaczego nie na ukrainie skoro tam takie wysokie % oferują...

    mówił, że wysokie, ale 1. w hrywnach (inflacja), a 2. nie ma żadnej
    gwarnacji, że te pieniądze uda się z banku wypłacić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2019-05-06 22:30:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > stóp w danych krajach. Ich oprocentowanie albo jest bliskie zeru, albo
    > stanowi jakiś osad zupełnie nieadekwatny do stóp.

    W Turcji jest być może, jak piszesz 16,25 ale spadek wartości R/R jest
    26%. Więc odpowiedz sobie sam.
    https://stooq.pl/q/?s=trypln&c=5y&t=l&a=lg&b=0
    W Rosji i na Ukrainie jest może szansa ugrać z 10-15% (tak było w
    ostatnim roku) ale czy będzie nadal? I kto wie czy to nie przestępstwo?