  • 1. Data: 2019-04-26 20:27:26
    Temat: cena slawy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pojawil sie raport Getinu za 2018

    http://gnb.pl/okresowe

    Zobowiązania wobec klientów
    46 131 mln 30.09
    37 185 mln 31.12

    osoby fizyczne mialy we wrzesniu 37.4 mld, firmy 5.5,
    a grudniu 31.3 i 4.2

    11.5 mld zmniejszenia przez caly rok 2018.
    Ze bank to wytrzymal ... no nie tak sam, 4.8mld pozyczyl z NBP.

    Co oni zrobili, ze sie teksty w pdf nie wyszukuja ?

    Tak jeszcze wyszukuje ... koszta z tytulu odsetek w 3kw 265 mln ... to
    tak zgrubnie liczac klienci trzymali swoje pieniadze srednio 2.3%.
    Dodajac konta firmowe i biezace ... Getin niestety chyba ma swiadomych
    klientow, na prozno tam pieniedzy nie trzymaja :-)

    Ale w 4kw to bylo 316 mln jesli dobrze licze ... i to juz srednio 3.4%
    wynosi, choc ten masowy odplyw mial ponoc miejsce w listopadzie ...
    swoja droga kliency tacy bojazliwi ... czy Noble zobowiazuje i wielu
    trzymalo grubsze kwoty, ktorych lepiej nie ryzykowac ?

    Raport idei 30 kwietnia.

    J.

  • 2. Data: 2019-04-27 10:54:02
    Temat: Re: cena slawy
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Tak trochę historia nie do końca na temat ale z Getin.
    Znajomy założył lokatę w Getin ale nie wiem czy znalazł lepszą czy kasę
    potrzebował na coś innego i po kilku dniach zerwał a tu zonk czyli
    klasyczne "nie-da-sie". Dlaczego? Limit zrywania przez Internet 200k i
    trzeba dymać do oddziału. Ciekawe czy jak się taka lokata kończy to też
    trzeba dymać do oddziału, bo nie wróci na konto z którego przyszła bo
    magiczne 200k? No to wizyta w oddziale, zerwał ale przelew 5 zł
    oczywiście i dwa dokumenty tożsamości. Co dziwne dla Getin Bank karta
    debetowa to też dokument potwierdzający tożsamość ot nowoczesność i
    niekonwencjonalne podejście ;) Czy to koniec? Nie a gdzież by tam. Aby
    przelew się dokonał jeszcze telefon i po wstępnej spowiedzi pytania a
    czemu taka decyzja a że mamy propozycję no zawracanie dupy i dopiero
    potwierdzenie, że przelew ma naprawdę opuścić ten 'bank'.
    Reasumująć to wpłacenie trwa chwilkę ale ewentualne wyciągnięcie to
    niezły tor z przeszkodami.

    Xenocide

  • 3. Data: 2019-04-27 19:33:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 10:54, xbartx pisze:

> [...]
    > potwierdzenie, że przelew ma naprawdę opuścić ten 'bank'.
    > Reasumująć to wpłacenie trwa chwilkę ale ewentualne wyciągnięcie to

    Tylko to trochę samopostrzał. Ten klient już tam nie wróci, a i wielu
    się zastanowi.

  • 4. Data: 2019-04-27 19:42:56
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    Mnie się ostatnio udało zakończyć współpracę z Ideą. Po 4 miesiącach od
    złożenia miesięcznego wypowiedzenia. Ciągle był jakiś powód, że nie
    mogli zamknąć konta, a potem dostępu internetowego. Po kilku
    wiadomościach przez pocztę wewnętrzną, zewnętrzną, dwóch do rzecznika
    klienta... wreszcie - udało się!

    Myślę, że to standard Idea/Getin, szczególnie w obliczu odpływu
    kapitału/klientów.

  • 5. Data: 2019-04-27 20:19:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 19:42:56 +0200, Szymon napisał(a):
> [...]
    > klienta... wreszcie - udało się!
    >
    > Myślę, że to standard Idea/Getin, szczególnie w obliczu odpływu

    Ale pieniadze przeciez wychodza bez problemow.

    CA to mi kiedys konto zamykal chyba z rok.
    Ale czy to cos zlego ? No chyba, ze na kolejna promocje liczymy :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-04-27 22:12:24
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 20:19, J.F. pisze:

    > Ale pieniadze przeciez wychodza bez problemow.

    Lokata jest formą umowy. Podobnie jak rachunek konta czy dostęp
    internetowy. Jeśli bank przestaje przestrzegać jednych umów, jaką mam
    gwarancję, że tych innych dotrzyma?

    > CA to mi kiedys konto zamykal chyba z rok.
    > Ale czy to cos zlego ? No chyba, ze na kolejna promocje liczymy :-)

    Prawo stosujemy wtedy, kiedy nam pasuje! - czy to coś złego? Wolałbym
    jednak, aby dyspozycja klienta (takową jest wypowiedzenie) była
    respektowana. Moim zdaniem to jest coś złego, gdy bank nie respektuje
    umów. Nazwałbym to utratą zaufania. Czy bez niego instytucja typu bank w
    ogóle ma rację bytu?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-04-27 22:23:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 22:12:24 +0200, Szymon napisał(a):

    > Lokata jest formą umowy. Podobnie jak rachunek konta czy dostęp
    > internetowy. Jeśli bank przestaje przestrzegać jednych umów, jaką mam
    > gwarancję, że tych innych dotrzyma?

    Niby tak, tylko Ty pamietasz jedno zamkniecie, a ja pieniadze
    przelewam co chwila.
    Na razie dotrzymuja.

> [...]
    > respektowana. Moim zdaniem to jest coś złego, gdy bank nie respektuje
    > umów. Nazwałbym to utratą zaufania. Czy bez niego instytucja typu bank w

    Niby tak, ale zamkniecie konta ... operacja o najmniejszym znaczeniu
    jakby.

    J.

  • 8. Data: 2019-04-27 23:01:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 22:23, J.F. pisze:

    > Niby tak, ale zamkniecie konta ... operacja o najmniejszym znaczeniu
    > jakby.

    Może za malo wykonujesz różnych operacji.
    Kiedyś sprawdzałem możliwości kredytowania w tymże banku
    i w ramach wymiany informacji podałem dane kontaktowe.
    A oni podstawili mi te dane do profilu który tam mam (cloud).
    Zorientowałem się jak mi zaczęły maile potwierdzające lokaty przychodzić
    na inny adres. A na pytanie dlaczego zmienili dostałem odpowiedź typu
    BOT- zamiast zwykłego
    przepraszam. I jak tu mieć zaufanie?

  • 9. Data: 2019-04-27 23:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 23:01:20 +0200, cef napisał(a):
> [...]
    > Zorientowałem się jak mi zaczęły maile potwierdzające lokaty przychodzić
    > na inny adres. A na pytanie dlaczego zmienili dostałem odpowiedź typu

    Ale czy nie powinni ?

    No to powiem ci tak - mialem w PKO BP lokaty walutowe. Raz na rok
    przysylali wyciag. I przestali.
    Przypomnialem sobie o nich, likwiduje, pytam o te wyciagi ...
    przestalismy, bo pan zlozyl wniosek o elektroniczne udostepnianie.
    Nic takiego nie pamietam. Mam konto w Inteligo ... ale twierdza, ze to
    niemal inny bank.

    No i tak sobie przypomnialem, ze mam pelnomocnictwo do konta rodzicow
    ... i chyba z tego skorzystali.
    Ale w sumie, az tak mnie to juz nie interesuje ... skreslilem ich juz
    dosc dawno, tylko te lokaty zostaly i Inteligo.
    A Inteligo w miare dobre, ale to prawie inny bank :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-04-28 07:28:07
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 27.04.2019 23:16, J.F. wrote:

    > Ale czy nie powinni ?

    Myślę, że tu chodzi o coś innego. Zaufanie bardzo długo się buduje ale
    stracić idzie w chwila moment. Czasami się zdarza jakaś losowa sytuacja
    i może się zamykanie, zrywanie czy coś tam przeciągnąć ale ogólnie
    powinno być to załatwianie zgodnie z prawem i regulaminem. Jeżeli
    sygnałów jest więcej że tak nie jest to źle bo prędzej czy później może
    się to jeszcze pogorszyć a jak dowiesz się o tym przy wypłacie swoich
    pieniędzy to już będzie za późno - tak zwana czarna dupa ;)

    Xenocide