  • 51. Data: 2019-05-13 08:32:41
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mam Cię na liście poleconych, dzięki :)
    > Z koron na euro przeliczy wg kursu MC, czyli ok. 0,2% - więc w sumie, jeśli euro
    kupisz np. w IKA, to płatność kartą kosztować będzie mniej niż 0,5% - na pewno lepiej
    niż gotówka w kantorze.

    to revolut mnie taniej nie wyjdzie? w zeszłym tygodniu przeliczyło mi
    DKK poniżej średniego NBP

    > Tylko na DCC trzeba uważać.

    zawsze i wszędzie, ale:
    1. w niektórych miejscach akceptują tylko domestic cards i
    2. czasem prowizja za płatność kartą (kortgebyr) jest przerzucana na
    kupującego, na szczęscie coraz rzadziej

    > Cholera wie, po co tym Duńczykom ta ich korona, skoro i tak w ERM II są...
    > Wypłata koron w bankomacie kosztować będzie ok. 2% - tutaj ew. warto zamówić
    dolarową kartę IKA - bo wielowalutowa jest jeszcze w planach, ciekawe, czy przed
    wakacjami wprowadzą?

    dla revoluta nie ma znaczenia czy z bankomatu czy bezgotówkowo,
    przelicznik ten sam, gorzej jedynie w weekendy wychodzi

    > Echh, z tą weryfikacją to ja mam takie szczęście, u żony wciąż wisi - trzeba jutro
    znów na czacie próbować.

    może się za bardzo starałeś?

    u mnie zdjęcia dość średnie, fotkę sobie zrobiłem jeszcze nieogolony...;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 52. Data: 2019-05-13 12:30:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 maja 2019 08:32:46 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]
    niż gotówka w kantorze.

    > to revolut mnie taniej nie wyjdzie? w zeszłym tygodniu przeliczyło mi

    Revolutem czasem może wyjść taniej, ale żeby tak było, trzeba kupić sporo DKK z góry
    i ryzykować, że trzeba je będzie odsprzedać albo trzymać.
    Bo inaczej będzie trzeba albo zakupić po gorszym kursie albo zrezygnować z zakupów.
    Pomijając to, że ja bym się w rewolwerze bał trzymać większą kasę, N26 daje tą
    wygodę, że zawsze kosztuje tyle samo.
    A w strefie euro kosztuje tyle samo - bo nie wierzę, że rewolut jednak jakiegoś
    narzutu 0,1-0,2% nie ma, nawet w tych najlepszych kursach - a dodatkowo chroni przed
    DCC, czego revolut, jako karta brytyjska albo polska, nie robi.

    Do Danii nadać się może też debetówka mBąkowa z włączoną funkcją wielowalutową -
    powinno kosztować tyle co w rewolucie (oczywiście wymiana przez kantor aliora, a nie
    przez kantor mBąka, nie mówiąc o "wymianie przelewem wewnętrznym" w mBąku), ten sam
    minus, że trzeba kupić na zapas, ale przynajmniej kasa jest w banku, a nie w jakimś
    wynalazku.
    Debetówka MC żubra lub debetówka/kredytówka visa z getoutu będą trochę droższe (żubr
    2*kurs MC - co jest równe kursowi visy w getoucie).

    Zaś dynamiczny kurs zawsze jest niższy niż wyższy niż średni ;>
    A dużo był niższy?

    > dla revoluta nie ma znaczenia czy z bankomatu czy bezgotówkowo,
    > przelicznik ten sam, gorzej jedynie w weekendy wychodzi

    To tu revolut ma przewagę - ale naprawdę nie mają żadnych ograniczeń w wypłatach z
    bankomatu? Curve ma niestety, nie pamiętam ile, 200 czy 800 funtów - chyba
    miesięcznie...

    > może się za bardzo starałeś?
    >
    > u mnie zdjęcia dość średnie, fotkę sobie zrobiłem jeszcze nieogolony...;-)

    Hehe, hipsterski bank, brodatych poza kolejnością załatwiają ;>
    Kobiety dyskryminują... Ja też, z racji golenia się pęsetą, musiałbym czekać (i na
    dżihad też nie mógłbym pojechać ;)

    Nie, ja trafiłem wyraźnie na buga - podczas uploadu zdjęć zadzwonił telefon, co
    przerywa działanie netu - i transmisja wyleciała na błędzie.
    Ale ponowić się nie dało - a jak się ponownie zalogowałem, to się pokazał taki
    komunikat, jakby upload się udał.
    Mam nadzieję, że po dzisiejszym czacie unieważnią mi tamtą próbę weryfikacji i będzie
    można to dziś skończyć - ale łatwo nie było, najpierw mi kazał (wg wzorca) czekać do
    przyszłego tygodnia, nie zważając na Twój przykład, że w godzinkę miałeś gotowe.
    Dobrze, że mi się z tym nie śpieszy.
    Ale zdecydowanie lepsze mam wrażenia z videoweryfikacji (choć LTE starczało ledwo
    ledwo na sensowne połączenie).

    "Średniość" zdjęć to też pojęcie względne. Sam się w sumie zastanawiam, czemu aż tak
    fatalne wychodziły z telefonu żony, który "zwykłe" zdjęcia robi całkiem niezłe. Cóż,
    tajemnica.

  • 53. Data: 2019-05-13 14:01:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 maja 2019 20:59:27 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > 2. z ciekawości wziąłem opcję dla biznesu

    To masz tutaj dodatkowy 0,1% na szalkę N26 przy ważeniu z rewolwerem.
    Rzuciłem okiem - zastrzegają, że większość wydatków na być biznesowych, a prywatne
    najlepiej robić kartą maestro - tyle że dla rezydentów PL jej nie wydają. Czy będą
    sprawdzać - kto wie...

    Nie wiem, czy w bankowości w DE też jest tak duża różnica w prawach dla klientów
    "fizoli" oraz "DG" jak w PL.
    W PL w rezultacie US nie zabrania wykorzystywania rachunku "fizolskiego" (czy też KK)
    do rozliczeń związanych z DG - ale zabraniają tego banki w regulaminach.

  • 54. Data: 2019-05-16 00:07:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cd0b11a$0$492$6...@n...neostrada.pl

    > Niemal jak w Chinach...

    > Chińczyk pyta mnie:

    > zeng lei: dear, how many do you receive?

    > Odradzam kupowanie w tym:
    > Merry Future Store
    > sklepie:
    > https://www.aliexpress.com/store/2342344?spm=a2g17.1
    0010108.0.0.467d2306k2PJOT

    > każdemu klientowi wysyła 15, choć obiecuje 48...

    Otrzymałem 1,55 pln -- czyli tyle, ile zażądałem.
    Nadal nie mam wagi... [cóż z tego, że środkowe państwo
    odważnie obciążyło mnie zamówionymi odważnikami do
    kalibracyjnego obciążania wagi, skoro nie mam wagi?]

    --