  • 1. Data: 2019-04-26 16:08:42
    Temat: limity przelewow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Info z mbanku

    "Zmiany w limitach przelewów
    21.04.2019 roku wprowadziliśmy zmiany w limitach przelewów.
    Wynika to z dyrektywy unijnej o usługach płatniczych.

    Co się zmieniło dla Ciebie?
    Domyślny limit kwoty przelewów wychodzących z Twojego serwisu
    transakcyjnego
    z 500 tys pln zmniejszyliśmy do 50 tys pln."

    No coz, ruch moze i dobry ... ale czemu informacja 5 dni po zmianie ?

    Domyslny ... a da sie zmienic, czy nie ?

    Dalo sie. To w zasadzie po co ten limit ?

    J.

  • 2. Data: 2019-04-26 17:19:04
    Temat: Re: limity przelewow
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 16:08, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Domyslny ... a da sie zmienic, czy nie ?
    >
    > Dalo sie. To w zasadzie po co ten limit ?

    Znaczy zmieniłeś sobie na 500kPLN?
    P.G.

  • 3. Data: 2019-04-26 17:23:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cc3114f$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > z 500 tys pln zmniejszyliśmy do 50 tys pln."

    IMO można zabronić przelewania pokaźnych kwot:

    - przelew tylko do 5 kpln
    - powyżej 5 kpln tylko gotówką

    Może warto dodać obostrzenie:

    - powyżej 500 kpln tylko bilonem ;)

    Albo w ogóle zlikwidować pieniądze... Człowiek
    pracowałby, gdzie otrzymywałby i schronienie
    ,,na noc'', i odzież ochronną, i jedzenie... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-04-26 18:00:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Apr 2019 16:08:42 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Domyślny limit kwoty przelewów wychodzących z Twojego serwisu
    > transakcyjnego
    > z 500 tys pln zmniejszyliśmy do 50 tys pln."

    Dzienny? Miesieczny? Roczny?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-26 21:33:39
    Od: gosc <t...@z...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Albo w ogóle zlikwidować pieniądze... Człowiek
    > pracowałby, gdzie otrzymywałby i schronienie
    > ,,na noc'', i odzież ochronną, i jedzenie... ;)

    Rachel Botsman: The case for collaborative consumption:
    https://youtu.be/AQa3kUJPEko?t=10m35s

    i jeśli przestaniesz pracować to nie masz kompletnie nic, bo wcześniej
    wszystko tylko wypożyczałeś na krótki czas.

  • 6. Data: 2019-04-27 10:57:01
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 26.04.2019 16:08, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Domyslny ... a da sie zmienic, czy nie ?
    >
    > Dalo sie. To w zasadzie po co ten limit ?

    Moim zdaniem w każdym banku domyślne limity przelew, karta, bankomaty
    etc. powinny być ustawione raczej nisko i klient sam musi to zmienić na
    własną potrzebę. Jak nie zmienia to znaczy, że nie potrzebuje a przy
    ewentualnym włamie zawsze to jakieś ograniczenie i ewentualne spowolnienie.

    Xenocide

  • 7. Data: 2019-04-27 23:25:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 16:08, J.F. pisze:
    > Domyślny limit kwoty przelewów wychodzących z Twojego serwisu
    > transakcyjnego
    > z 500 tys pln zmniejszyliśmy do 50 tys pln."

    Faszyzm czystej postaci

  • 8. Data: 2019-04-27 23:31:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 10:57, xbartx pisze:
> [...]
    > własną potrzebę. Jak nie zmienia to znaczy, że nie potrzebuje a przy
    > ewentualnym włamie zawsze to jakieś ograniczenie i ewentualne spowolnienie.

    Dlatego UE wydało dyrektywę żeby zrobić dobrze klientom czy Bankom?

    Można ustawić na 10 zł. Wtedy pieniądze banków będą jeszcze bardziej
    bezpieczne.

    Żałość

  • 9. Data: 2019-04-27 23:52:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2019 17:23:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > "J.F." 5cc3114f$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > IMO można zabronić przelewania pokaźnych kwot:
    >
    > - przelew tylko do 5 kpln
    > - powyżej 5 kpln tylko gotówką

    Ale urzad skarbowy chce odwrotnie.

    > Może warto dodać obostrzenie:
    > - powyżej 500 kpln tylko bilonem ;)

    Za zgoda naczelnika US :-)

    > Albo w ogóle zlikwidować pieniądze... Człowiek

    US jest za.

    > pracowałby, gdzie otrzymywałby i schronienie
    > ,,na noc'', i odzież ochronną, i jedzenie... ;)

    Ale nie az tak, bo gdzie tu ... praca dla urzednika od podatkow :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-04-28 07:30:22
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 27.04.2019 23:31, z wrote:

    > Dlatego UE wydało dyrektywę żeby zrobić dobrze klientom czy Bankom?
    >
    > Można ustawić na 10 zł. Wtedy pieniądze banków będą jeszcze bardziej
    > bezpieczne.
    >
    > Żałość

    Nie wiem w czym masz problem? Po założeniu konto masz w miarę niskie
    limity, które sam przez www lub aplikację mobilną możesz sobie zmienić
    bez ruszania się do oddziału. To jest niby "żałość"?

    Xenocide