  • 31. Data: 2019-05-03 01:33:48
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qaf3u2$41c$...@n...news.atman.pl

    > Nic. Rodacy nie mają wyjścia i muszą korzystać z banków. Oczywiście

    Nie muszą -- mogą wyjeżdżać z Polski. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2019-05-03 01:43:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 19ln74dxj2q9b$.15ho1zez3eret$....@4...net

    > ale nie nakazuje tam duzych pieniedzy trzymac.

    Co więcej -- zezwala na trzymanie na RORach.
    Nie mogę znaleźć w necie informacjo o wyroku,
    ale pisano niedawno (czytałem w necie)
    o bezkarnym przetrzymywaniu firmowych
    pieniędzy na bezfirmowym ;) koncie pracownika...
    (sąd uznał, że nie trzeba płacić podatku, bo pracownik
    nie mógł dysponować powierzonymi mu pieniędzmi)

    Może ktoś znajdzie stosowny link...

    > Ale nie mowimy o nauczaniu tylko o pilnowaniu na egzaminie.

    Toż pilnowanie porządku to codzienność policyjna... ;)

    > A inflacja 2.5% ...

    Oficjalna, ale IMO rzeczywista jest wyższa,
    choć Biedronka rzuciła 125 groszy za litr 3.2% UHT...

    > Zaryzykowac, kupic dolarki ? :-)

    Wenezuela NMaduro pada -- być może cena
    ropki skoczy w górę, przez co dolarów -- w dół?...
    [diabli wiedzą...]

    IMO dolary są teraz drogie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 33. Data: 2019-05-03 01:53:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qaf8sq$8ko$...@n...news.atman.pl...

    > czy uczeń może mieć wodę na egzaminie?

    Nie? -- aby nie lać wody... ;)

    > Ciekawe jak poradziliby sobie z maturą ustną, gdzie komisja musi ocenić wypowiedź
    ucznia.

    W mojej szkole na maturalnym egzaminie z angielskiego bywał
    (oczywiście razem z innymi nauczycielami) nauczyciel matematyki,
    który od czasu do czasu zauważał, że ani trochę nie zna angielskiego...
    Oceniał (jak sam wyjaśniał) pewność siebie ucznia, płynność wypowiedzi itp... ;)

    > Raczej stanowią precedens. Czy się przydadzą? Nie sądzę. Ale jeśli można wywinąć
    taki numer, to można też z Ideą-BFG pokombinować.

    Nie łatwiej utwierdzić władzę i rozbroić LCzarneckiego
    w ciągu kolejnych lat kolejnej kadencji parlamentu?...

    IMO teraz jest zły moment na PiSowskie rozbrajanie
    kogoś takiego, jak LCzarnecki... Ale może mylę się
    straszliwie...

    > Raczej chodzi o to, że w przypadku walut oprocentowanie nie jest priorytetem. Liczą
    się inne aspekty (np. darmowe przelewy, karta
    > wielowalutowa itd.). Sądzę, że dla coraz większej grupy Kowalskich podobnie zaczyna
    się dziać przy PLN.

    Darmowe przelewy w pln? Chyba wszędzie są darmowe, coraz częściej w całej UE...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 34. Data: 2019-05-03 11:49:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 2 maja 2019 20:56:55 UTC+2 użytkownik Marvin napisał:

    > A nie testowałeś jakiegoś innego banku w DE co miałby lokaty z procentem
    > dodatnim? Wydaje mi się ze ING coś takiego jak N26 ma.

    Wg moje wiedzy N26 to jedyny niemiecki bank, gdzie założysz rachunek bez ruszania się
    z domu, z weryfikacją przez net.
    W innych założą nierezydentowi, ale trzeba do DE pojechać na weryfikację przynajmniej
    na pocztę - i znać niemiecki, bo po takiemu umowa.
    W N26 masz po angielsku, a przy weryfikacji powtarzając "do you speak polish?" i ew.
    "next please" załatwisz w końcu sprawę po polsku.

    Lokaty dodatnie jak LIBOR EUR od -0,5% do -0,2%? Ciężko będzie. Już prędzej można się
    na ujemne nadziać.

    A karta z niemieckiego banku zawsze będzie lepsza w strefie euro niż z polskiego.
    Temu ING się przyjrzyj, wyjdzie, że bank prędzej czy później na swoim kursie Cię
    orżnie. Kartę z taką funkcjonalnością jak N26 ma wprowadzić kantor aliora - pod
    warunkiem, że będziesz miał puste konto w złotówkach - ale na DCC i tak się możesz
    naciąć - a z N26 nie będzie.
    Poza tym jak już polska karta to lepiej debetówka z żubra, masz kurs mc (0,2% - dla
    dolarów) lub 2*mc (inne waluty) i nie musisz kupować waluty. Ew. visa z getoutu,
    płacisz tylko kurs visa (ok. 2*mc).

    A jak już trzymać kasę w walucie to lepiej poza systemem bankowym PL, na wypadek
    scenariusza grecko-cypryjskiego i wypłat po 100zł dziennie...

  • 35. Data: 2019-05-03 13:14:02
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    On 02.05.2019 17:54, Szymon wrote:
    > Nic. Rodacy nie mają wyjścia i muszą korzystać z banków. Oczywiście
    > część nadwyżek pójdzie np. w nieruchomości, co już się dzieje przy
    > niskich stopach, ale trudno sobie wyobrazić, aby Kowalski zrezygnował z
    > posiadania konta.
    Nie tylko nie muszą korzystać z banków, ale nawet z PLN. Młodzież pewnie
    nie pamięta, jak pod koniec PRL/na początku transformacji, równolegle z
    oficjalnym obiegiem gospodarczym w szybko tracących wartość złotówkach
    funkcjonował nieoficjalny w $ i DM. Większe prywatne transakcje typu
    zakup nieruchomości, maszyn itp. szły w walutach, podobnie w walutach
    przechowywano oszczędności.

  • 36. Data: 2019-05-03 13:35:36
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > W N26 masz po angielsku, a przy weryfikacji powtarzając "do you speak polish?" i
    ew. "next please" załatwisz w końcu sprawę po polsku.

    N26 mam! I potwierdzam że jest w porządku. Założyłem dla braku pytań DCC
    i działa jak należy.

    Co więcej - nie ma już konieczności gadania z czynnikiem białkowym.
    Weryfikacja idzie całkiem przez aplikację - zdjęcie dowodziku potem
    zaraz selfie i voila!

    > A jak już trzymać kasę w walucie to lepiej poza systemem bankowym PL, na wypadek
    scenariusza grecko-cypryjskiego i wypłat po 100zł dziennie...

    Na taki scenariusz lepsza jest skarpeta i gotówka chyba.

    Kolega założył konto w banku na Kajmanach i przelał tam sporo kasy. Nie
    był to akurat dobry pomysł, bo po niedługim czasie ten bank został
    oskarżony o pranie pieniędzy. Wszedł tam prokurator, bank zamknął aż się
    postępowanie skończy. A kiedy i z jakim skutkiem tego nikt nie wie.
    Moja hipoteza mówi że to było działanie ukartowane, znaczy te oskarżenie
    i zamknięcie.

    Marvin

  • 37. Data: 2019-05-03 15:09:04
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    > Nie? -- aby nie lać wody... ;)

    Otóż może ;-) Ale przepisy regulują jaka to ma być woda, jakiej
    wielkości butelka, jak zabezpieczona, gdzie ma stać (przy której nodze
    stolika) itd. A to tylko woda... ;-) Nawet strażak ściągnięty na egzamin
    na gwałt nie opanuje wszystkich przepisów. Tak się teraz tworzy prawo
    ;-) Dlatego dywersyfikacja wydaje mi się sensowniejsza niż liczenie na
    cud z BFG.

  • 38. Data: 2019-05-04 12:37:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 May 2019 15:09:04 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > stolika) itd. A to tylko woda... ;-) Nawet strażak ściągnięty na egzamin
    > na gwałt nie opanuje wszystkich przepisów.

    No to minister rozporzadzi, ze drobne bledy nie maja znaczenia :-)

    > Tak się teraz tworzy prawo
    > ;-) Dlatego dywersyfikacja wydaje mi się sensowniejsza niż liczenie na
    > cud z BFG.

    Tylko czy to cud ?

    J.

  • 39. Data: 2019-05-04 18:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 May 2019 01:53:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > Oceniał (jak sam wyjaśniał) pewność siebie ucznia, płynność wypowiedzi itp... ;)

    https://www.legimi.pl/ebook-krazownik-spod-somosierr
    y-karol-olgierd-borchardt,b156880.html

    Przeczytajcie fragment Egzamin.

> [...]
    >
    > IMO teraz jest zły moment na PiSowskie rozbrajanie
    > kogoś takiego, jak LCzarnecki... Ale może mylę się

    Moze sie mylisz ... bo wlasnie swietny moment - kapitaly banku takie,
    ze nie ma prawa dzialac, i to nie z winy KNF, ktora podnosi wymogi,
    tylko z winy LC, bo oszukiwal w bilansie.

    No moze nie LC, tylko prezesa, ale czy LC tego nie wiedzial ?

    I to w trosce o obywateli i ich pieniadze :-)
    Pytanie tylko kto ma lepsza propagande i kto odniesie z tego wieksza
    korzysc wyborcza :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-05-07 00:11:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qahejq$dq2$...@n...news.atman.pl

    > Otóż może ;-)

    Ale chyba nie może to być woda sodowa...
    [aby nie uderzyła do głowy maturzystom...]

    > Ale przepisy regulują jaka to ma być woda, jakiej
    > wielkości butelka, jak zabezpieczona, gdzie ma stać
    > (przy której nodze stolika)

    Co wówczas, gdy stolik stoi na jednej nodze?

    > itd. A to tylko woda... ;-) Nawet strażak
    > ściągnięty na egzamin na gwałt

    Na maturze niby są dorosłe osobniki, ale
    to nie znaczy, że można je gwałcić...

    > nie opanuje wszystkich przepisów.

    Dlaczego? -- toż strażak musi wiedzieć, gdzie można
    lać wodę (na którą nogę) a gdzie nie można, lub niby
    można lać, ale nie sodową -- pieniącą się...

    > Tak się teraz tworzy prawo

    Starannie?

    > ;-) Dlatego dywersyfikacja

    Mille 2,7; ING 2,5; Getin 3,4/3,5% lub 4%...
    Gdzie jeszcze można [szmalem] polać? [i na
    którą nogę -- najlepiej tak, aby nie umoczyć?]

    W listopadzie ubr. (gdy wybuchła afera MChrzanowskiego)
    miałem bez dywersyfikacji niemal wszystko w Getin tak,
    że zabranie byłoby kosztowne, dlatego wolałem bronić
    bank na Grupach, zamiast zabierać...

    Później jeszcze założyłem tam konto matce, za co dostałem
    150 pln i lepsze %%... Chętnie bym matce wlał 20 kpln na
    mobilną, ale polskie państwo zabrania/nie_zabrania udzielania
    pożyczek własnej matce... Dokładniej ;) -- nie zabrania, ale
    zabrania bez zgłaszania, a jeszcze dokładniej -- nie zabrania
    bez zgłaszania, ale w razie czego opodatkowuje, zaś
    najdokładniej -- czyni jak chce w danej sytuacji...

    Przed chwilą (już raczej przed wieloma chwilami) oglądałem
    (jedząc obiad) w TV obce landy (może Australię?) z przygodami
    jej poszukiwaczy złota... Tam (na ekranie TV) wszystko jest
    zrozumiałe... Tu (w Polsce) niewiele rozumiem...

    Niemal jak w Chinach...

    Chińczyk pyta mnie:

    zeng lei: dear, how many do you receive?

    Ja zaś chcę wiedzieć: 'how many czego'? I dlaczego 'do'?
    Powyższe dotyczy grafitów -- miało być 48, jest 15, miały
    być kolorowe i są kolorowe, ale tylko na zewnątrz, bo rysują szaro...

    O jestem pytany? Ile otrzymuję 'grafitów' czy 'przesyłek'?

    Odradzam kupowanie w tym:
    Merry Future Store
    sklepie:
    https://www.aliexpress.com/store/2342344?spm=a2g17.1
    0010108.0.0.467d2306k2PJOT

    Co mu odpowiedzieć? 'How many do I receive czego?'...
    Dlaczego nie pyta mnie o to, ile otrzymałem?
    I dlaczego w ogóle pyta? -- skoro najwyraźniej
    każdemu klientowi wysyła 15, choć obiecuje 48...

    Chińczyk najwyraźniej interesów uczył się u MMorawieckiego...

    W odpowiedzi ;) przypominam sobie hurtownię w Polsce:

    https://www.centerdi.pl/pol_m_Dom-i-ogrod_wagi-elekt
    roniczne-534.html
    http://www.aptel.pl/ak121d-kabel-katowy-sata-iii-40-
    cm/13901/produkt.aspx

    i zadaję sobie pytanie -- 'czy warto kupować bezpośrednio w Chinach?'...

    > wydaje mi się sensowniejsza niż liczenie na cud z BFG.

    Liczę na nieupadnięcie Getin itp...
    W razie upadku Getin -- na cud z BFG...
    Czekanie na cud ,,przymilam'' sobie dywersyfikacją...
    Dywersyfikacją w mej nadziei zyskownej za sprawą wisienek...
    Niestety do tej pory (od paru lat) nie otrzymałem od m2m ani
    złotówki, choć sam co najmniej dwa skutecznie skorzystałem
    z reklam za pośrednictwem strony widniejącej w stopce, po
    prawej stronie...

    Agora płaciła -- bywały nieporozumienia, ale płaciła...
    Jedynie z czymś, co miewało różne nazwy (FM, Smart, Biz,
    Nest) były problemy nierozwiązywalne... Raz za BZWBKKBSg
    otrzymałem, choć warunków nie spełniłem... [może więcej
    niż jeden raz, ale że ja pieniaczem ;) nie jestem...]

    Biz/Smart/FM/Nest nawet parę razy reklamowałem -- BEZSKUTECZNIE.
    I tylko z tym bankiem były takie problemy... Takie i inne, bo
    z Biz były różne problemy, w tym niepłacenie odsetek...
    (wypłacili po złożeniu reklamacji)

    Agora nie tylko za reklamy płaciła, ale także kiedyś kupiła
    ode mnie zdjęcie bocianów. Zdjęcie, którego nie zamawiała
    ode mnie, makabrycznie złej jakości, które sama wywołała
    (wywołując kilka rolek 35 mm) i zeskanowała swym bębenkiem...
    Do dziś pamiętam ten cud -- zdjęcie makabrycznie słabej
    jakości po obróbkach Agory stało się całkiem niezłe w Gazecie...
    Kupiła, zapłaciła, podpisała moim nazwiskiem... [jak nie
    w Polsce!] A po latach jeszcze dopłaciła za reklamy...

    -=-

    Zanim zapoznałem się z przygodami poszukiwaczy złota, obejrzałem
    polską TV z jej maturami -- ponoć wysłano fałszywe ostrzeżenia
    do 120 szkół...

    -=-

    Jak to jest, że:

    - hiperinflacji w Polsce nie ma od ponad dwudziestu lat
    - zarobki nauczycieli rosną stale od wielu lat
    (nie wiem, jak mocno, ale wiem, że rosną)
    - jednak nauczyciele, aby dziś żyć godnie, potrzebują
    podwyższenia ich pensji nie o ileś, ale wręcz ileś razy...

    BTW -- ile to jest 3.5% rocznie przez 20 lat? Na oko -- ~2.

    1,035^20=1,98978886346584

    Niemal dokładnie dwa. Ww. 3.5% to ponoć zdrowy wzrost PKB i ponoć
    zarazem zdrowa inflacja. Czym jednak jest ów wzrost PKB? Czy 3.5%
    ponad inflację czy razem z inflacją?...

    Kolejne zagadnienie... Na co dzień ludzie plączą pojęcia: kraj,
    naród, państwo, społeczeństwo... Wskazywałoby to na durnowatość
    tychże ludzi, jednak... Na dokładnie ten sam dzień ;) nikt nie
    ma wątpliwości co do tego, że to PKB, nie zaś: PNB, PPB, PSB...

    Cóż za hipokryzja?! Cóż za prostolinijność_inaczej...

    Ludzie mają pojęcie, czym różni się 'kraj' od 'państwa',
    'naród' od 'społeczeństwa' itd... Jednak (; na co dzień ;)
    udają, że nie mają...

    Mam wiele pytań związanych z: inflacją, przyrastaniem PKB,
    strajkami nauczycieli czy innych pracowników budżetowych
    (opłacanych podatkami) lub 500 dodanymi...

    - dlaczego 500+ bez rewaloryzacji?
    (czyli stopniowo wygaszane)
    - dlaczego 500+ od urodzin dziecka, nie zaś od poczęcia
    (choćby od urodzenia, ale ze stosownym wyrównaniem)
    - dlaczego za czasów ekipy DTuska zwiększyła się do
    lokalnego maksimum dzietność bez 500+ (chyba w 2010 r.
    była najwyższa)
    - i dlaczego szybko zmniejszyła?

    https://www.google.pl/search?client=opera&hs=Ud8&ei=
    t6LQXMG0M6PmrgTymLSgDQ&q=dzietność+w+polsce&oq=dziet
    ność+&gs_l=psy-ab.1.0.0l10.2161454.2163297..2164657.
    ..0.0..0.88.779.10......0....1..gws-wiz.......0i131j
    35i39.s6k_oj1PCb0

    2003 1,22
    2010 1,41
    2016 1,32

    - dlaczego 500+ startowało jako zachęta do wielodzietności,
    zaś teraz jest także na pierwsze dziecko w rodzinie?...
    (zabrakło pieniędzy na ludzi liczących (wg skomplikowanych
    reguł -- 800_pln/osobę, chyba że niepełnosprawne...) komu
    ile się pieniędzy po prostu należy?)

    [najmocniej gryzą mnie jednak inne pytanie:

    - dlaczego Norwedzy mnożą się tak szybko?!
    https://www.google.pl/search?client=opera&hs=WzT&ei=
    C63QXP6iI4SJrwSagbmoDA&q=norwegia+dzietność&oq=norwe
    gia+dzietność&gs_l=psy-ab.3..0.2833.5557..5692...0.0
    ..0.111.845.9j1......0....1..gws-wiz.......0i71j0i67
    .jjSNAntxHuM

    2009 1,98
    2016 1,72

    - dlaczego inni: Francja, Wielka Brytania,
    USA -- od ponad 40 lat plasują się stale
    w okolicach od 1.7 do ponad 2

    - dlaczego Rosja za czasów WWPutina stale ma
    coraz więcej, doganiając najszybszych...]

    -=-

    Wracając do Idei/Getin -- mam nadzieję, że połączą się spokojnie i nie splajtują.

    --