  • 31. Data: 2020-10-08 14:57:59
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 05:47:49 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No ale to chyba nie emeryturę/rentę ukryjesz, a ew. dorobienie do niej.
    > I póki połowy najniższego nie przekroczysz, to nie musisz niczego
    > ukrywać - ukrywać trzeba dopiero, jak przekroczysz.
    A kto stwierdza, że przekroczyłeś?
    Ty naprawdę liczysz na jakąś emeryturę? Nie wiem ile masz lat
    ale w 2050 roku na 100 pracujących będzie przypadać 108 klientów ZUS'u.
    To musi pierdolnąć. I to nawet dużo wcześniej.
    Ustanowią emeryturę państwową ~1000 pln
    i do widzenia.

  • 32. Data: 2020-10-08 14:58:09
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.10.2020 o 14:42, dantes pisze:

    > Da się od jakiś 2 lat, prowadząc nierejestrowaną działalność gospodarczą.
    > Pod warunkiem, że nie przekroczysz połowy najniższego...

    nie ma czegoś takiego, albo masz DG (rejestrujesz, płacisz składki) albo
    nie i wtedy to jest zwykła szara strefa...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 33. Data: 2020-10-08 15:00:35
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Ale chodzi o sytuację, że na kartę przekazałeś np. 1000 PLN i 200 euro, a:
    > - płacisz 300 euro,
    > - płacisz 50 USD,
    > i co w takiej sytuacji?

    tylko czy na karcie można mieć jednocześnie kilka różnych walut?
    do przetestowania

    > Ale kto będzie trzymał w cinkciarzu 10k$ albo w ogóle jakąś większą sumę?

    są tacy, jak na revolucie potrafią tyle trzymać, bo uciekają przed
    komornikiem

  • 34. Data: 2020-10-08 15:06:31
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 14:58:09 +0200, Robert_DF napisał(a):

    > nie ma czegoś takiego,
    No niestety, ale "jest Pan w mylnym błędzie".

    .

  • 35. Data: 2020-10-08 15:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Stary jestem, za komuny wychowany. Nie ogarniam jakim cudem
    >komukolwiek się opłaca płacić za to, że ktoś coś tam ma na koszulce
    >napisane/namalowane :)

    Sportowiec jest pokazywany w telewizji.

    https://youtu.be/xGGdRaOHel0?t=21

    spojrz na ekran w tle
    Hormann
    Tore / Turen
    Hormann
    Bramy / Drzwi

    Widac Hormann widzi sens reklamowania sie w Niemczech po polsku.

    >Albo, że jak ktoś zrobi jakiś durny filmik to może na tym zarobić
    >krocie.

    Ogladalnosc - nie wazne ze durny, wazne, ze ludzi przyciaga.
    A obok reklama :-)

    A Pollena Ojciec prać ?

    J.

  • 36. Data: 2020-10-08 15:33:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 14:56:09 UTC+2 użytkownik dantes napisał:

    > A kto stwierdza, że przekroczyłeś?

    No jak to kto - ci sami, co przed wprowadzeniem tej łaskawości od władzuchny ganiali
    babcie, które dorabiały sobie do głodowej emerytury sprzedając skarpetki pod metrem -
    a do łobuzów ustawiających w tym samym miejscu na chodniku stragany owoce-warzywa nie
    potrafili się dobrać (inna sprawa, że z takimi się nie wygra, dopóki przyjeżdżające z
    przedmieść/zamieść bydło będzie u nich kupować).
    Tak więc teraz właściwie nie mają żadnych sukcesów, więc masz rację, nikt nie
    stwierdza.

> [...]
    > ale w 2050 roku na 100 pracujących będzie przypadać 108 klientów ZUS'u.
    > To musi pierdolnąć. I to nawet dużo wcześniej.

    Na emeryturę za 25 lat nie liczę, liczę na siebie - inna sprawa, że nie mam za dużej
    pewności, że do wieku emerytalnego dożyję, mam jednak "na koncie" np. Czernobyl.
    Ale co do tych fatalnych proporcji to nie bądź taki pewien, mamy dopiero początek
    korona-holocaustu, a to zapewne nie ostatni czarny łabędź, który wszystkie prognozy
    pośle na haczyk na podtarcie (jutro zapewne dostaniemy SMSa o strefie żółtej, więc
    mając na uwadze to, co się działo poprzednio, na wszelki wypadek zapas zrobiłem - w
    rossmannie akurat promocja - a co do SMSów z tzw. RCB, to o nieistniejących burzach
    rozsyłają, a jak we wtorek wyły syreny, że nalot, to musiałem pod 19115 zadzwonić i
    zapytać, czy to wojna - ale pani mnie uspokoiła).

  • 37. Data: 2020-10-08 15:42:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 15:00:39 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > tylko czy na karcie można mieć jednocześnie kilka różnych walut?
    > do przetestowania

    No przecież sam napisałeś, że "wielowalutowa".
    Taka sama jak w revolut, IKA, żubrze, citku a nawet mBąku - można się jedynie
    licytować, ile dany bank/fintech pozwala obsługiwać walut bezpośrednio, a ile
    pośrednio - i właśnie ile bierze za obsługę "pośrednią" i czy można tego uniknąć.

    Dla przykładu IKA - możesz mieć konta teraz w ponad 20 walutach - i do wszystkich
    jest jedna karta.
    Jeśli kwota transakcji kartą jest mniejsza lub równa saldu rachunku w tej walucie, to
    po prostu schodzi z tego rachunku.
    Jeśli kwota jest większa, to sprawdzane jest saldo rachunku w euro - jeśli suma
    transakcji przeliczona po kursie MC jest <= salda rachunku w euro, to obciążany jest
    rachunek w euro (tylko i wyłącznie w euro, całą kwotą, a nie np. że tyle, ile masz na
    koncie w walucie, to idzie całość, a tylko reszta z konta euro) z przeliczeniem po
    kursie MC.
    Jeśli brakuje na koncie w euro, to sprawdzane jest saldo rachunku w PLN - jeśli suma
    transakcji przeliczona po kursie nie wiem jakim jest <= salda rachunku w PLN, to
    obciążany jest rachunek w PLN - ale po kursie aliora (7,5%, a nawet nie wiem, czy nie
    9%).
    A dopiero jak nie ma ani na koncie w walucie, ani euro, ani PLN (osobno, a nie w
    sumie na tych kontach), to jest odmowa.

    I niestety nie ma możliwości wyłączenia próby obciążenia rachunku w euro (to pół
    biedy, bo MC bierze tylko 0,2% i można mając tylko euro płacić w dowolnej walucie
    świata z kosztem 0,2%) ani próby obciążenia rachunku w PLN (to już bardzo źle, bo
    naraża na koszty w przypadku traktowania kantoru jak zwykłego konta w PLN).

    > są tacy, jak na revolucie potrafią tyle trzymać, bo uciekają przed
    > komornikiem

    No to cinkciarz dla nich lepszy, bo w rewolwerze chyba nie trzeba "doładowywać
    karty".

  • 38. Data: 2020-10-08 15:47:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. z tytułu powołania.
    A z o dzieło jest?
    A miały być jakieś drobne zlecenia do kwoty xxx zwolnione też - są?

    -----

  • 39. Data: 2020-10-08 15:51:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    > w rewolwerze chyba nie trzeba "doładowywać karty".

    Ale to zagramaniczne? W ojro nie w zł?

  • 40. Data: 2020-10-08 15:54:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 15:47:16 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Np. z tytułu powołania.

    To co, główny geodeta kraju nie płaci ZUSu (ogólnie najpierw pomyślałem, że chodzi o
    księży i zakonników/zakonnice ;) - inna sprawa, że oni chyba akurat nie płacą)?

    > A z o dzieło jest?

    Jest (tzn. jak miałem to nie płaciłem, ale dlatego, że byłem jednocześnie studentem)
    - ale UoD ma tak duże KUP, że i ZUS mały.

    > A miały być jakieś drobne zlecenia do kwoty xxx zwolnione też - są?

    Ale nie mówimy o pierdółkach do dorobienia czy fuchach dla emeryta, ale o zarobkach,
    które pozwolą utrzymać się na jakimś minimalnym przyzwoitym poziomie (czyli choćby
    denar za dzień - a najlepiej choćby troszkę więcej).