  • 1. Data: 2020-10-01 09:17:30
    Temat: lekarstwo na biede
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/koronawirus-placa-
    minimalna-na-poziomie-ponad-17-tysiecy-zlotych-z-pow
    odu-pandemii-4707206

    "Genewa wprowadzi płacę minimalną w wysokości 4086 franków
    szwajcarskich miesięcznie - podaje "The Guardian". To równowartość
    około 17,1 tysiąca złotych. Mieszkańcy kantonu zdecydowali o tym w
    referendum zorganizowanym po doniesieniach o rosnącym ubóstwie w
    związku z pandemią COVID-19.

    w referendum płacę minimalną poparło 58 proc. głosujących i zacznie
    ona obowiązywać 17 października. Głosowanie w sprawie najniższej
    wypłacanej pensji odbyło się z inicjatywy lokalnych związków i partii
    lewicowych. Wcześniej propozycja była dwukrotnie odrzucana przez
    mieszkańców - w 2011 i 2014 roku.

    Szwajcarskie miasto zostało szczególnie mocno dotknięte skutkami
    pandemii COVID-19 z powodu mniejszej liczby turystów i gości
    biznesowych. Tymczasem turystyka stanowi ważną gałąź lokalnej
    gospodarki."

    Taa ... mieszkancy jak widac swiadomi, ale czy od podwyzki turystow
    przybedzie, czy raczej polowa pracownikow zostanie zwolniona ?

    J.

  • 2. Data: 2020-10-01 11:13:39
    Temat: Re: lekarstwo na biede
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale koszty życia tam większe, poczynając od najmu mieszkania.

    -----

  • 3. Data: 2020-10-01 13:00:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ąćęłńóśźż.
    On 01.10.2020 11:13 you wrote:

    > No ale koszty =BFycia tam wi=EAksze, poczynaj=B1c od najmu
    > mieszkania.

    To może od razu wprowadzić 10000 CHF.
    Jeszcze lepiej będzie się żyło.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2020-10-02 01:53:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" 5f75c0ef$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > To może od razu wprowadzić 10000 CHF.

    Niejasne mam przeczucie, że to nie Polacy
    [dokładniej -- nie Pete] biorą [bierze]
    udział w tym referendum... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2020-10-04 20:47:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-10-01 o 09:17, J.F. pisze:
> [...]
    > złotych. Mieszkańcy kantonu zdecydowali o tym w referendum
    > zorganizowanym po doniesieniach o rosnącym ubóstwie w związku z pandemią

    Jak ktoś chce mieć więcej, to może szukać innych sposobów na zdobycie
    pieniędzy.

  • 6. Data: 2020-10-06 00:41:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" rld5ce$17gq$...@g...aioe.org

    1024*4=4096 -- brakuje 10 do pełnych 4Ki
    [drą jak mogą!!!]

    > Jak ktoś chce mieć więcej, to może szukać innych sposobów na zdobycie pieniędzy.

    Może przyjechać do Polski -- tu wystarczy mieć firmę, by otrzymać kilkanaście
    milionów plnów bezpłatnej pożyczki w piątej tarczy... Do tego przewodnictwo
    dostaje nowe tury_styczne zwolnienia z ZUS i nowe postojówki...

    W tym wieku poza wyjazdami sanatoryjnymi (do Wieńca i do Gołdapi) oraz
    ~czteroma dniami nad morzem, byłem na wakacjach tylko na Suwalszczyźnie...
    Moja matka odwiedzała tylko groby swoich przodków w tym czasie...

    Aż tu nagle ;) i niespodziewanie okazuje się, że branża turystyczna pada,
    bo (choć to ponoć ja stale gdzieś jeździłem, co mi wypominano wielokrotnie)
    naród ograniczył swe wojaże...

    --