  • 1. Data: 2020-10-06 17:11:58
    Temat: Paypal - opłata za nieaktywne konto?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dostałem spam z paypal a tam informacja o opłacie za brak aktywności:

    A3.11 Nieaktywne konto PayPalOpłata za brak aktywności będzie równa mniejszej z dwóch
    wartości: opłaty wymienionej poniżej lub salda pozostałego na koncie
    Użytkownika.Złoty polski:50,00 PLN

    Paypalowi przestało sie spinać?
    KJ

  • 2. Data: 2020-10-06 18:00:29
    Temat: Re: Paypal - opłata za nieaktywne konto?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 6 października 2020 17:14:50 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    dwóch wartości: opłaty wymienionej poniżej lub salda pozostałego na koncie

    Wychodzi, że puste nadal za darmo.
    A w sumie ciekawy pomysł, by każdemu, co nie używa, ale kasę trzyma - widać zapomniał
    - zajumać do 50zł.
    A może nawet więcej - bo to może jest opłata miesięczna, więc będą skubać po 50zł/mc
    aż wyczyszczą...
    A jakoś zdefiniowali to "nieaktywne konto"?

    Patrzcie, taki paypal może, a bankom nie wolno - tzn. zajumać sensu stricte,
    korzystać mogą (tak jak taki b. poseł Pęczak).
    Mi żubr nie zajumał 20$, choć konto zamknął bez pytania - ale gdybym sobie nie
    przypomniał, to zostałoby w żubrze na zawsze...

  • 3. Data: 2020-10-06 18:16:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    50zł/mc aż wyczyszczą...
    > A jakoś zdefiniowali to "nieaktywne konto"?
    Zdaje sie jako "brak operacji przez 12 miesięcy, ale się nie
    wczytywałem.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2020-10-06 19:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    Jońca napisał:

    >Wychodzi, że puste nadal za darmo.

    Zeby nie zeszli na minus :-)

> [...]
    >A jakoś zdefiniowali to "nieaktywne konto"?

    >Patrzcie, taki paypal może, a bankom nie wolno - tzn. zajumać sensu

    Zaraz - nie wolno ?
    Przeciez rozne oplaty za konto, za karte maja - nie uzywasz, to sie
    mozesz zdziwic za rok ... nieduzo, 5 zl/mc np ...

    J.

  • 5. Data: 2020-10-07 01:43:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f7cac4c$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Przeciez rozne oplaty za konto, za karte maja - nie uzywasz,
    > to sie mozesz zdziwic za rok ... nieduzo, 5 zl/mc np ...

    Był taki manewr:
    - na koncie naliczył się 1 grosz odsetek, więc konto nie
    uległo zamknięciu pomimo złożenia w marmurze/terakocie
    ważnego ,,rozwiązania umowy''
    - konto miesięcznie kosztowało kilka pln, więc powiększał
    się debet
    - po kilku latach bank upomniał się o zaległe opłaty
    - a kilka lat później Millennium wrzucił sztućce do
    zmywarki... [nie wiem po co -- skoro zjadł tamtego
    gołymi rękami...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2020-10-07 09:49:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 7 października 2020 01:54:27 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

> [...]
    > - a kilka lat później Millennium wrzucił sztućce do
    > zmywarki... [nie wiem po co -- skoro zjadł tamtego

    To wypowiedzenie nie było do końca ważne - czy też może nie było do końca poważne -
    bo nie zawierało klauzuli na ww. sytuację - czyli gdzie przelać ew. nadwyżkę z
    zamykanego konta.
    Kwestia do rozważenia, czy klient nie dopilnował, czy bank - a może bank robił tak
    specjalnie, w złej wierze.
    Być może im to ukrócili, bo moje ostatnie doświadczenia z zamykaniem kont czy
    kredytówek pokazują, że bank teraz o to dopytuje - więc sytuacja z niezamknięciem
    konta z powodu nadpłaty nie wystąpi (inna sprawa że i tak było to nadużycie, być może
    określone w regulaminie i w owym czasie dopuszczalne prawem - choć oczywiście była
    możliwość przelania nadmiaru na konto techniczne oddziału, a konto zamknięte zostać
    mogło).
    Hmm, choć tak właśnie przyszło mi do głowy, że każdy kij ma dwa końce - jeśli
    procedura koniecznie wymaga, by podać numer konta do ew. przelania nadmiarowych
    środków, a klient akurat nie ma innego konta (np. chce sobie wszystko pozamykać, bo
    chce założyć PRP) - to co wtedy? Można podać wymyślone albo jakiś inny numer, dawno
    już zamknięty (albo też w trakcie zamykania)...
    Albo teraz - zamykałem w santanderze jedną dyspozycją dwa "konta jakie chcę" - jedno
    indywidualne, drugie wspólne. No i pani pyta, gdzie ew. przelać nadpłatę - w sumie
    dla porządku powinienem móc podać dwa konta, jedno inne indywidualne dla ew. przelewu
    z indywidualnego - i drugie inne wspólne, dla ew. przelewu ze wspólnego. Ale w jednej
    dyspozycji to nie pójdzie, musiałbym składać dwie oddzielne do zamknięcia każdego z
    kont...

  • 7. Data: 2020-10-08 14:22:42
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2020-10-06 o 18:16, Kamil Jońca pisze:
    > Zdaje sie jako "brak operacji przez 12 miesięcy, ale się nie
    > wczytywałem.

    Gdzieś widziałem, że wystarczy logowanie raz na 12 mies, nie mogę teraz
    znaleźć...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2020-10-10 00:14:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > To wypowiedzenie nie było do końca ważne - czy też może nie było do
    > końca poważne - bo nie zawierało klauzuli na ww. sytuację - czyli
    > gdzie przelać ew. nadwyżkę z zamykanego konta.

    To taki żart?

> [...]
    > w owym czasie dopuszczalne prawem - choć oczywiście była możliwość
    > przelania nadmiaru na konto techniczne oddziału, a konto zamknięte

    Samo zamknięcie konta nie powinno interesować klienta. Zakończenie
    obowiązywania umowy powoduje, że bank m.in. nie ma prawa naliczać opłat.
    Zamknięcie konta nie jest w tym celu niezbędne, aczkolwiek zapewne
    niektóre banki mogą mieć problem (techniczny) z kontami, które nie są
    powiązane z "działającymi" umowami.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2020-10-10 02:36:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Samo zamknięcie konta nie powinno interesować klienta. Zakończenie
    > obowiązywania umowy powoduje, że bank m.in. nie ma prawa naliczać
    > opłat. Zamknięcie konta nie jest w tym celu niezbędne

    Przed laty ludzie z tej grupy radzili mi, bym nie podskakiwał
    a ktoś zapytał mnie, czy wiem, co to BTE lub jakoś podobnie...

    O tym, że konto mogło nie zostać zamknięte w wyniku niezerowego
    salda -- powstałego w efekcie naliczenia groszy odsetek,
    poinformował mnie białkomat, radząc ,,od serca'' zapłacenie
    chyba kilkunastu dych ,,zaległych'' plnów...

    Obok opcji naliczenia ,,odsetek'' była także jakaś okołoopłatowa...
    By konto było za free -- trzeba było tam coś wlać miesięcznie
    a okresem wypowiedzenia był miesiąc, więc z zamykaniem niby były
    trudności... Oczywiście nie dla rasowego orzeszkobiorcy -- dziś
    wlałem i dziś pobrałem albo przelewem, albo makulaturą...

    Gdy wypowiadałem umowę, białkomaty radziły mi sprawdzenie ,,za
    jakiś czas'' poprawności zamknięcia, co zwykle czyniłem...

    -=-

    Ach! -- gdzież te piękne czasy?!?!? Banki sypały orzeszkami
    i wisienkami tak obficie, że chyba nieprędko będę miał takie
    pobory!!! Banki i Agora -- poważnie traktowały zapisy PŚ:
    - głodnych nakarmić [nawet wtedy, gdy biskup nakazuje zagłodzenie!]
    Zaś handlowe galerie (ale nie tylko wielkie galerie -- małe sklepiki
    czasami też) uważały, że nagich trzeba tanio przyodziać...

    Galerie też przyjmowały podróżnych pod dach...

    Akurat pod tym względem (poważnego traktowania zapisów PS) w Polsce
    nie jest źle. Wiadomo -- początki państwowości to chrzest; polski
    papież; mnogość monoteistycznych religii (różnorakie chrześcijaństwo,
    islam, judaizm) pokojowo współegzystujących i ogólna dobroć serca
    wraz z wysokim poziomem kultury...

    -=-

    Bankom i Bogu (w imię którego banki sypały) niech będą dzięki!!!
    Agorze i galeriom -- także!

    -=-

    Te emocje! Wypieki na twarzach! Pytania -- dadzą, czy nie dadzą?...
    2012 rok był przepiękny -- wtedy banki sypnęły tak obficie, że
    trudno dzisiaj w to wierzyć... Google sypnęły obficie Androidami
    tak, że telefoniczny Win wkrótce niemal zniknął a laptopowy stał
    się bezpłatny...

    Real przez chwilę nie dawał 6 pln za pobór chyba kilku szarytkowych
    stówek, ale to był tylko drobny problem techniczny... AlboLen dawał...
    Baśka rzucała, choć razu pewnego coś mi nie wyszło i nie dostałem
    z dwóch kont... Chlip, chlip... To były PIĘKNE czasy!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2020-10-10 10:57:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 10 października 2020 00:14:58 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

> [...]
    > Zamknięcie konta nie jest w tym celu niezbędne, aczkolwiek zapewne
    > niektóre banki mogą mieć problem (techniczny) z kontami, które nie są

    Ma Pan pełną rację, pod warunkiem, że rozpatrujemy idealnie sferyczną krowę w prostym
    ruchu harmonicznym.
    Słowem kluczem jest "powinno", więc nie wiem, czy kpisz, czy o drogę pytasz?

    Umowa NIE zostala zakończona z powodu zawartych w niej zapisów (zapewne w
    regulaminie, który jest częścią umowy), że jak konto nie jest opróżnione to
    rozwiązanie nie następuje.
    Wtedy zapewne taki zapis nie był zabroniony, nie wiem, czy jest teraz.
    "Powinno" musi mieć oparcie w zapisach prawa.

    Takie to zawiłości prawa.
    Np. teraz kłócę się z zarządem wspólnoty, czy na 2020 mamy składkę na fundusz
    remontowy 30gr/m^2 czy zero.
    Sytuacja jest taka:
    1) W 2019 przyjęto uchwałę w sprawie przyjęcia planu gospodarczego i ustalenia
    zaliczek. W par. 1 ustalono zaliczki na fundusz eksploatacyjny, fundusz remontowy i
    media indywidualne. W par. 3 był zapis, że stawki z par. 1 obowiazują do czasu
    uchwalenia nowego planu gospodarczego.
    2) W 2020 przyjęto uchwałe o tytule j.w., więc niewątpliwie uchwalono nowy plan
    gospodarczy. Ale w tej uchwale wpisano tylko zaliczki na fundusz eksploatacyjny i
    media indywidualne. Czemu nie wpisano zaliczek na fundusz remontowy - nie wiadomo, bo
    uchwała bita z tej samej sztancy, więc czy ktoś chciał niepotrzebnie uprościć czy go
    zamroczyło?

    No i jest kłótnia, czy stawka z uchwały z 2019 nadal obowiązuje czy nie (zniesiona na
    mocy par. 3 uchwały z 2019 - więc nie tylko dlatego, że nie ma jej w uchwale z 2020 -
    zarząd kombinuje, że skoro nie była zmieniona to ważna jest stara).

    A kwestie są dwie:
    1) od wpłat lokali użytkowych na FR płacimy CIT, co mnie wkurza,
    2) uchwała przeszła dzięki temu, że zarząd, niby z uwagi na lockdown, zwołał pod
    koniec marca "zebranie właścicieli lokali" "bez obecności właścicieli" (sic!) - w
    zebraniu uczestniczył tylko zarząd (powierzony), a to, że niby bylo to "zebranie", ma
    w mojej WM dużo większe znaczenie niż normalnie.