  • Data: 2020-08-28 22:38:58
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2020 o 21:12, J.F. pisze:

    > Moze zostac prosto wmieszana, jak kontroler chce dowod, a obywatel sie
    > pyta jakim prawem :-)
    > http://mpk.wroc.pl/content/kontrola-biletow

    Gwarantuję Ci, że nikt się nie będzie pytał o bilet. Ustala się
    tożsamość i wskazuje MPK liczbę dziennika interwencji. Policja dane
    przekaże na żądanie Sądu - chyba, że legitymowany sam je poda
    kontrolerom - ma do tego prawo.

    > Jak to jest z tym ujeciem obywatelskim - mozna dac kontrolerowi w pysk,
    > jesli on nie ma prawa ? :-)
    > Czy zawsze ma prawo, niezaleznie od okolicznosci ?

    Odradzam. Prościej podać dane i odmówić przyjęcia wezwania do zapłaty.
    Piłka jest po stronie MPK.

    > "Nasze automaty zawsze sprawnie dzialaja, na co mamy zapis w
    > umowie/certyfikat".
    > Obawiam sie, ze sad stanie po stronie MPK, choc jak ktos wezmie zdolnego
    > adwokata ...

    Radary (suszarki) też działają prawidłowo, a sądy jakoś tak czasem w to
    wątpią.

    > Wow, maja tam takie dokladne informacje z karty, czy kasjerka zna numery
    > kart klientow na pamiec ?

    Jestem w moim mieście osobą dość powszechnie znaną po prostu.

    > Czy jej cos zapikalo w chwile po Twoim wyjsciu ?

    Ona ma raportu na ekranie.

    > Bo nie ma mozliwosci zaplacenia za przejazd.

    Moim zdaniem ma zastosowanie art. 493 kc. Mogą dochodzić zapłaty.
    Ponieważ niedorzecznym by było, by żądać, by pasażer nie mogący zapłacić
    za przejazd zwrócił ów przejazd - co ma biec z powrotem na przystanek
    wyjazdowy? Zwłąszcza, gdy nie da się dowieść, czy w ogóle wiedział o
    problemie? Nie chce mi się analizować tego, bo może w prawie przewozowym
    coś jest albo regulaminie. Tak, czy siak - moim zdaniem - niczego ponad
    zapłatę za bilet sąd nie powinien zasądzić.

    --
    Robert Tomasik