  • Data: 2020-08-31 04:31:22
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 28 Aug 2020 22:38:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Gwarantuję Ci, że nikt się nie będzie pytał o bilet. Ustala się
    > tożsamość

    Kto ustala?
    Widzisz tam pytanie - dlaczego mam kanarowi dowod pokazywac?

    > i wskazuje MPK liczbę dziennika interwencji. Policja dane
    > przekaże na żądanie Sądu - chyba, że legitymowany sam je poda
    > kontrolerom - ma do tego prawo.

    > Odradzam.

    No ale jesli kontroler nie ma prawa, to chyba nie tylko przekracza
    uprawnienia, ale i przestepstwo popelnia.
    To obywatel ma prawo sie bronic przed taka bandycka dzialalnoscia.

    > Prościej podać dane i odmówić przyjęcia wezwania do zapłaty.
    > Piłka jest po stronie MPK.

    Policjantow wezwac i niech oni ustalaja uprawnienia kontrolera :-)

    A w dodatku chodzi taki z czytnikiem i chce karty skanowac.
    A to musi sie najpierw wylegitymowac, i to na moj gust DO,
    bo legitymacji to ja nie znam :-)

    > Radary (suszarki) też działają prawidłowo, a sądy jakoś tak czasem w to
    > wątpią.

    Ale tylko bardzo czasem.
    Ba - policja suszarek nadal uzywa ... a to juz chyba zakrawa na
    przestepstwo, a nawet kilka ?

    > Jestem w moim mieście osobą dość powszechnie znaną po prostu.

    > Ona ma raportu na ekranie.

    Hm, u siebie przy samoobskugowych nie widze ekranu dla obslugi.
    A nawet jesli ... wyswietli sie tam "Robert T", numer karty?
    I skojarz, ze to karta Roberta ...

    > Moim zdaniem ma zastosowanie art. 493 kc. Mogą dochodzić zapłaty.
    > Ponieważ niedorzecznym by było, by żądać, by pasażer nie mogący zapłacić
    > za przejazd zwrócił ów przejazd - co ma biec z powrotem na przystanek
    > wyjazdowy?

    A jak chcial zaplacic gotowka, ale zorientowal sie, ze portfela
    zapomnial? No dobra, gotowka juz sie nie da.

    Albo chcial bilet papierowy skasowac, a tu pech - skonczyly mu sie ...

    > Zwłąszcza, gdy nie da się dowieść, czy w ogóle wiedział o
    > problemie? Nie chce mi się analizować tego, bo może w prawie przewozowym
    > coś jest albo regulaminie. Tak, czy siak - moim zdaniem - niczego ponad
    > zapłatę za bilet sąd nie powinien zasądzić.

    No, tak normalnie to za przejazd bez biletu jest oplata karna :-)
    Ale tu ... z winy pasazera czy przewoznika ?

    J.