  • Data: 2020-08-30 00:49:44
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > O, to byłoby dobre podsumowanie, ale czy masz na to jakieś źródła - szczególnie, że
    _łatwo_?
    > Bo to jednak MIFARE, a nie UNIQUE.

    MIFARE classic 4k IIRC.

    > Tu już może być potrzebna fabryka kart, a nie tylko gotowe
    > programowalne breloki i programator od chińczyka (u kogoś z takim
    > zestawem dorobienie breloczka od nieszczęsnego domofonu kosztuje 15zł
    > - a w administracji brelok 50zł).

    Zależy co chcemy uzyskać. Są (nielicencjonowane) karty, które pozwalają
    na zapis bloku #0 (z ID) - poprzez zapis do ostatniego bloku. Nie wiem
    dokładnie jak to wygląda w tej chwili, ale wcześniejsze karty zawsze
    pozwalały na zapis tego bloku, co powodowało, że dałoby się je wykryć.

    Można też wykonać własną kartę - będzie nieco grubsza, myślę że ok. 2
    mm. Frausterzy używali (używają?) takich kart, zrobionych ze zwykłych
    elementów SMD, do płacenia EMV.

    Tak czy owak, to jest ew. rozwiązywalny problem technologiczny, nic
    fundamentalnego.
    --
    Krzysztof Hałasa