  • Data: 2004-02-05 11:32:52
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: devnull <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Feb 2004 22:38:44 +0100, "Michal 'Amra' Macierzynski"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Stary daj spokoj. Powiedz mi ktory bieznes jest lepszy - ten ktry wczesniej
    >sie zwroci czy ten ktory zroci sie pozniej?

    Ten, ktory wczesniej, ale nie wiadomo, czy niszczac marke jaka zbudowal sobie
    mBank przez te 3 lata, osiagnie on teraz zysk wczesniej, niz gdyby zbudowanego
    przez siebie wizerunku nie zniszczyl.
    Dzialanie zarzadu tego banku jest krotkowzroczne. Dlaczego firmy w Polsce chca
    osiagnac zyski z dnia na dzien? Dlaczego zalozono, ze mbank to ma byc
    inwestycja krotkoterminowa? To bylo IMHO bardzo bledne zalozenie. Przeciez na
    zachodzie biznes plany rozklada sie na wiele lat. Tam wiedza, ze inwestycje
    dlugoterminowe wniesione teraz zaprocentuja z nawiazka za 10 -20 lat, maja to
    juz wliczone w planie.

    >Nie osiagnal zakladanych zyskow, bo zmieniala sie sytuacja na rynku - nikt
    >nie przewidywal wielu rzeczy, a na wiele Lachowski nie mial wplywu.

    Nie osiagnal zyskow bo ladowano pieniadze w niepotrzebne dla wiekszosci
    klientow przedsiewziecia typu mkioski itp., a zatem znowu wylazi zle
    zarzadzanie.
    Poza tym czyzbys sie nie zgadzal z tym, ze banki olewaja klienta dlatego, ze
    sobie moga na to pozwolic dzieki kredytowaniu przedsiebiorstw oraz w
    szczegolnosci panstwa polskiego?

    >Byc moze od razu bylo bledem oferowanie wszystkich uslug za free i teraz
    >poprawil?

    Bylo bledem uruchamianie az tylu roznych gadzetowatych uslug na raz. Klienci
    mowili czego chca najbardziej, braku oplat za podstawowe uslugi i karte
    kredytowa i to by dla wiekszosci wystarczylo, nie bylo potrzeby budowania
    mkioskow itp. Jedynie fundusze to bylo dobre "ponadplanowe" rozwiazanie.

    >Jakie masz powiedz szczerze dane na temat tego o czym piszesz? Jakie masz

    Ja nie mowie, ze w wielu sprawach nie masz racji, ale to nie z tych powodow,
    ktore wymieniasz banki olewaja klientow, bo te powody sa marginalne w
    porownaniu z tym najwazniejszym: olewaja bo zyski maja gdzie indziej, wiec moga
    sobie pozwolic na olewanie.

    A to stwierdzenia Wojtka B.:
    "....mBank zawsze slucha klientów i nie zamyka oczu na ich potrzeby. nasze dane
    wskazały jednoznacznie, jakie operacje bankowe należy wspierać... "
    przypomina upieranie sie Billa Gatesa, ze klienci wcale nie chca, aby ich
    system operacyjny Windows byl pozbawiony bledow, dlatego wlasnie oni tych
    bledow nie naprawiaja.
    Warto przeczytac:
    http://www.cantrip.org/nobugs.html

    >I najwazniejsze - jaki konkretnie popelnil blad, skoro jestes taki madry? :D

    j.w.

    >Podaj przyklad - wyliczenia, oraz alternatywna droge.

    j.w. Przerost formy nad trescia, przeinwestowanie w gadzety, a obecnie utrata
    marki spowoduja, ze mbank nie bedzie za jakis czas liderem bankowosci
    wirtualnej, zakladanie ze to miala byc inwestycja krotkoterminowa moze
    spowodowac, ze po paru latach mbank byc moze w ogole przestanie istniec.

    dn