  • Data: 2004-02-05 13:41:55
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Jakos nie napisalem. Ale tez bym juz wolal zblizac sie do EOT bo nie
    > za bardzo mam czas, zreszta swoje zdanie na temat tego na czym
    > zarabiaja banki w Polsce juz przedstawilem.

    Banki robia to na co im rynek pozwala i na nic wiecej. Zamiast dbac o
    dotychczasowego klienta - mozna taniej i szybciej zdobyc kolejnych - nawet
    bez podkupywania ich dotychczasowej konkurencji.
    Jedynie 5% Polakow ma dochody, ktore pozwalaja bankom jako tako zarobic
    (kredyty mieszkaniowe, samochody, konsumpcja).
    Reszta liczy kazda zlotowke - bo ich po prostu nie ma w nadmiarze. Mozna
    liczyc na przyszlosc, ze beda zyski, ale nie widzisz jednej rzeczy.
    Wiekszosc tych bankow jest notowana na gieldach. Jesli beda mieli slabe
    wyniki - to kurs akcji pojdzie do dolu. a jak pojdzie do dolu to sie moze
    znalezc ktos taki, kto te akcje skupi i przejmie (wrogo) taki bank,
    wprowadzajac swoje porzadki.
    Ni mniej ni wiecej - ale wlasnie to moze czekac Commerzbank. slabe wyniki
    BRE rzutuja na akcje Commerzbanku (ktory ma pakiet 70% akcji BRE), a to
    sprawia, ze latwo moze go kupic taki Citi czy inny bank zagraniczny.
    I teraz zarzad banku, a posrednio i udzialowcy robia co moga, zeby do tego
    nie dopuscic....

    Swoja droga - nie zastanawia cie, dlaczego w sumie tylko mBank wszedl z
    taka oferta do Polski?
    Tyle zachodnich bankow mogloby wejsc - i tego nie robi.
    Bylytakie szumne zapowiedzi w otwieraniu wielu bankow wirtualnych. A jak
    jeden z lepszych z duza baza klientow byl do sprzedazy to nie bylo chetnego,
    i za smieszne pieniadze klupil go PKO BP.
    Nie dziwi cie to wszystko???

    Zauwaz tez - ze np w takim Millennium nie zaplacisz za prowadzenie nic (ale
    za przelew juz zaplacisz). W takim Lukasie za prowadzenie i przelewy tez nic
    nie zaplacisz. No ale to wszystko pod pewnym warunkiem...