  • Data: 2021-02-22 08:23:43
    Temat: Re: Pomyłkowy przelew na 1 mld$
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.02.2021 o 18:58, Marek pisze:

    > IMHO  to nie jest taki przypadek, bo w nim obie strony początkowo są
    > umówione na pełną kwotę, a jej kwestionowanie jest później. W przypadku
    > o którym mowa beneficjenci dostali więcej niż było to wcześniej ustalone:
    >
    > "W rzeczywistości Citigroup, działając jako agent pożyczkowy Revlon,
    > miał przelać im jedynie odsetki w wysokości około 8 mln dolarów. "
    >
    > Czyli wcześniej była ustalona kwota 8mln i tyle powinni sie spodziewać
    > beneficjenci. Skoro otrzymali więcej to jest nienależne świadczenie.
    > Skoro np. oczekujesz na umówiony ze stroną przelew X a dostajesz 100*X
> [...]
    Widzę, ze Wy o czymś konkretnym tu piszecie. Początkowo było omyłkowym
    przelewie. Wiec ja się do teorii odnoszę.

    Powiedzmy, że wpada mi na konto milion złotych. nie wiem czyje. Czy za
    całkowity brak rozsądku uznacie, że do czasu ustalenia kto, co i jak
    zabezpieczę tę kwotę? Mógłbym wypłacić - bo taki mam kaprys - w gotówce
    i włożyć do sejfiku, ale boję się, że mi się nie zmieści. Więc zamieniam
    na BitCoiny, i zapisuję na sprzętowej portmonetce. No i okazuje się, że
    zapomniałem hasło.

    JA nawet Policji - czy kto tam przyjdzie z pretensjami - dam pendriv z
    portfelem. Życzę powodzenia w próbie odgadnięcia hasła i sprawdzenia,
    czy ów milion złotych tam jest. Wzbogacony nie jestem, bo dałem przecież
    portfel. A na drugim pendrivie mam drugi portfel i sobie rozsądnie z
    niego "podjadam" w miarę potrzeb.

    --
    Robert Tomasik