  • Data: 2021-02-22 15:00:30
    Temat: Re: Pomyłkowy przelew na 1 mld$
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.02.2021 o 12:57, J.F. pisze:

    > Sprawdzic czy srodki tam sa, to sie chyba da - przelew jest publiczny,
    > wylew tez ...

    O tym, nie pomyślałem faktycznie.

    > Ale to juz musisz kolegow spytac, co oni na to :-)

    Wszystkich? Niektórych? Tych, co mają imiona na literę "B" i czemu nie "D"?

    > Zwykla kradziez, niefrasobliwosc, przywlaszczenie.

    Boje się, że wykazanie tego może nie być oczywiste.

    > I w US tez warto spytac, bo oni chyba maja na to swoje poglady :-)

    Podatekl jest od dochodu, a nie przychodu.

    > Ale ale ... czy nie powinies rzeczy znalezionej odniesc do wlasciwych
    > organow ?
    > Srodki na koncie to nie rzecz, ale moze by tak nalezalo przelac na konto
    > komendy/policjanta :-P

    Jest kontro "sum depozytowych". I on miał taki zamiar, tylko hasło się
    mu gdzieś zagubiło :-)

    > A to juz kradziez, czy przestepstwo komputerowe ?

    Wiesz, zastanawiam sie nad praktycznym aspektem. Nie twierdze, ze to
    kryształowo etycznie działanie by było, ale w świetle kodeksu cywilnego
    niekoniecznie sparwa do "ugryzienia".

    > Ale .. aby cwaniak tak nie robil, to przeciez trzeba go zamknac do
    > wyjasnienia sprawy :-P

    Wiesz, zatrzymać pewnie by się dało, ale żeby wniosek o areszt napisać,
    to jednak trzeba jakiś sensowny zarzut sklecić. A to nie wydaje mi się
    wcale proste.

    > Tylko co wtedy, jak powie ze hasla zapomnial jak go policja potraktowala
    > pradem czy palka ... policja powinna wlascicielowi wyplacic odszkodowanie ?

    A jak sam palce włożył do gniazdka, to coś zmienia? Albo zakochał się?

    --
    Robert Tomasik